Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mowgli
kiara schreef: dacht ik al dat het niet de kenwood is,maar weet iemand dan wel welke het is?
Volgens mij was dat de molen die Ruisje onlangs heeft gekocht?
Door kiara
Cindy de Wolf schreef: Wij stoppen met het maken van de speciale schijf voor de Kenwood.
Het valt te veel op dat de nieuwe type molens problemen geven. Dat lees je ook terug in de reviews van de mensen hier. Ik ben bang dat Kenwood onderdelen vervangen heeft door goedkoper/slechter materiaal. Aangezien ik niet het risico wil lopen dat ik er dadelijk op aangekeken wordt deze beslissing.

Voor de enkeling die het toch heeeeeeeeeel graag wil kan ik altijd nog kijken wat de mogelijkheden kunnen zijn.
nou dan hoef ik dus ook de kenwood niet te kopen  :-[
Door Thea
kiara schreef: dank je ga effe spitten in de 36 pagina's pffff
Mss makkelijker om op Ruisje de naam te klikken en dan naar haar bijdrage ;)
Denk dat je minder pagina's dan hoef te doorlopen ;D
Door Parelridder
Goh wat jammer dat het nieuwe model moeilijkheden geeft, de oorspronkelijke is zo'n ideaal ding!
Ik maal er de home made 'kvv'voor de kat mee. Dat is niet razend vaak, maar het is in een vloek en een zucht klaar en lekker grof. Ook sommige vleesbotten voor de honden. Nog steeds dolgelukkig dat ik 'm toendertijd kocht, hoewel het best een flinke uitgave voor me was, want scheelt bérgen tijd! en maakt het malen heel veel minder gecompliceerd.
Wie regelmatig maalt en verwacht dit nog vaak te zullen doen, kan ik van harte aanbevelen te investeren in een goede vleesmolen.
Door lachnat
Ik heb dat nieuwe model 002 word daar toch mee bedoeld?
En ik heb er echt geen problemen mee, ja de aangepaste schijf is wat dikker dan de originele maar dat maakt niks uit.
Oh en hij kan er maar op 1 manier in, schijnbaar is de inham aan de ene kant te smal om in de molen te vallen.

Alleen als het vlees/bot ontdooid is dan geeft die problemen, dan hoopt alles zich op, conclusie niet te ver laten ontdooien is ook beter voor het vlees. Mijn gemalen prut is ook altijd nog steenkoud tegen de tijd dat het weer terug de vriezer in kan.
Door kiara
nou dit is pas service: ik had paar dagen geleden mailtje gestuurt naar vuurenrook met aantal vragen en daarbij welke machine dan evt geschikt zou zijn, werd ik vandaag gebeld door hun , hij heeft al mijn vragen beantwoord en ook gezegt dat div hier op bp de jupiter na volle tevredenheid gebruiken oa spinslover( sorry weet even niet zo gauw hoe je het schrijft zit op tel) en hij zei ook probeer even contact te maken met haar en vraag het ook aan haar, ik heb haar net een pb gestuurt en ben benieuwt of het inderdaad zo is, dit is in ieder geval duitse kwaliteit en een olie gekoelde motor en dat zocht ik, als het blijkt dat het allemaal zo goed is als ik nu hoorde ga ik deze aanschaffen.
Zijn er nog meer mensen die deze hebben?
Door Mowgli
kiara schreef: Zijn er nog meer mensen die deze hebben?
Anne in Duitsland schreef: Volgens mij heeft Mowgli er ook een van dat merk. Kun je d'r even over pb'en als je wilt!
Ik heb hem inderdaad ook en ben er erg tevreden mee. Martijn stuurt iedereen inderdaad door naar Sphynxlover, dat deed hij destijds bij mij ook toen ik wat vragen had ;)

Wat wil je weten?
Door kiara
ha fijn nog 1 die tevreden is, en ja hij had het inderdaad over sfynslover ( weer verkeerd geloof ik) zit nog steeds op tel ben op de camping vandaar, maar hij had het ook over div andere hier op bp
Ik heb ook al pb gehad van spynslover en inderdaad dik tevreden, maar mijn bedoeling is voorlopig alleen voor de katten te malen en dan zo fijn als bv carnibest of barf, en dan proberen steeds iets grover kan dat met deze machine, en is hij makkelijk schoon te maken? en hoelang kan je achter elkaar malen? en moet het ook met deze machine nog wat bevroren zijn? hoop vragen ik weet het maar ik zou dit graag willen weten en dan ga ik ook deze machine zeker kopen
dank je wel alvast
Door Mowgli
kiara schreef: mijn bedoeling is voorlopig alleen voor de katten te malen en dan zo fijn als bv carnibest of barf, en dan proberen steeds iets grover kan dat met deze machine,

Ja, dat is mogelijk als je er verschillende snijschijven bij hebt. Ik weet niet welke maten er standaard worden bijgeleverd, ik heb mijn Jupiter 885 namelijk tweedehands bij Ebay afgeschoten, en daar zat alleen een hele fijne schijf bij (6 mm geloof ik). Maar de nieuwe gehaktmolens komen volgens mij met meerdere snijschijven.

Ik had bij Vuur en Rook een 16 mm snijschijf als voorsnijder voor vleesbot besteld, want sls je vleesbot gaat malen is het namelijk wel aan te raden eerst met een groffe schijf als voorsnijder te malen. Ik vind de structuur van de 16 mm schijf geweldig en maal het dus niet meer met een fijnere schijf. Maar mijn orgaanmix maal ik dus met de 6 mm. schijf, dan kan ik het beter mengen in mijn zelfgedraaide kvv.
kiara schreef:en is hij makkelijk schoon te maken?
Ja, de machine is erg makkelijk schoon te maken. Alle onderdelen zijn er makkelijk af te halen. Ik spoel dan eerst alles af onder de koude kraan om alle vleesresten makkelijk weg te krijgen en dan gaan alle onderdelen in een sopje van afwasmiddel.
kiara schreef:en hoelang kan je achter elkaar malen?
Het is een gehaktmolen die geschikt is voor een professionele keuken (heeft dus een HACCP Certificering), dus die moet heel wat vlees achter elkaar kunnen malen. Je hoeft geen pauzes in te lassen. Als hij vastloopt, slaat de machine automatisch af.
Edit: Als ik kippenvleugels ga malen, dan haal ik deze op de dag dat ik ga malen bij de turkse slager. Ik leg ze een uur of 2 voor aanvang in de vriezer, dan zijn ze licht bevroren als ik begin, perfect om te malen. Als ik dit niet doe, wordt het een echte papzooi en raait de huid vaak om het mes vast.
kiara schreef:en moet het ook met deze machine nog wat bevroren zijn?
Op een koksforum las ik dat de ideale temperatuur om vlees te malen (voor worst) 0 graden is. Als het vlees warmer is, loopt iedere gehaktmolen sneller vast.
Ik maal dus de meeste dingen ook in half bevroren of zelfs in bevroren toestand. Het ligt er een beetje aan hoe hard het vleesbot is.
Ik heb laatste hele muizen en hele kwartels in veren gemalen, die waren nog helemaal bevroren toen ik begon.
kiara schreef:hoop vragen ik weet het maar ik zou dit graag willen weten en dan ga ik ook deze machine zeker kopen dank je wel alvast
Geen probleem hoor! Het gaat om een hele hoop geld, dus ik kan goed begrijpen dat je zoveel mogelijk informatie probeert in te winnen.
Ik zelf had ook interesse in de Kenwood i.c.m. Cindy's schijf. Ik was echter nog aan het twijfelen, ben toen op goed geluk naar de Saturn gereden om te kijken of ze hem hadden staan. Dit was het geval en ik was blij dat ik ben gaan kijken. Ik was nogal teleurgesteld moet ik eerlijk toegeven. Toen heb ik besloten op Ebay uit te kijken naar een Jupiter 885.
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 30 aug 2013, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kiara
dank je wel hoor voor de uitgebreide uitleg ;D en van de kenwood heb ik nu wel genoeg gelezen/ gehoord die hoef ik niet en kwa prijs scheelt het misschien 100€  dus ik weet het ik ga voor de jupiter.
Nou ook nog hoop leren wat betreft de % van alles wat erin moet, heb ook al kant en klare menu's gevonden, dat is makkelijk om te beginnen, maar met wat reken en zoekwerk kom je er wel uit
Nogmaals enorm bedankt en ik laat het weten als ik hem heb ;)
Door cath
Oproep aan cindy,
Kan ik nog een schijf bestellen voor de mg700, die groter is dan de schijven die erbij zitten?
Dat zou heel leuk zijn, bij kenwood lukt het me niet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door