Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#275051
Hai,

Had laatst een flink stuk pens bij bibi vandaan meegenomen, denk zo'n 400 gram.
Ik geef dat aan Jairo, achterbuiten en denk...dat wordt lekker lang genieten voor hem :D is goed voor zijn gebit, zijn energie en dan heb ik ook nog het idee dat hij enigzins geniet.
Nou niet dus >:( >:(hij neemt die lap in zijn bek, kauwt en kauwt en denkt...dat krijg ik niet kapot en slikt vervolgens die hele lap in 1 keer naar binnen...dus hij is nog geen minuut bezig geweest :(
dan geniet hij er nog korter van, dan van zijn kvv maaltijd van 500 gram :(
Hoe zal ik het dan de volgende keer geven??Hoe doen jullie honden dit?

Groetjes,
Bep
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275057
Het is niet zo dat hij er minder van geniet dan van kvv, want hij is er wel veel langer mee bezig om het verteerd te krijgen dus is hij meer voldaan.
Jammer is wel dat het niet gebitsreinigend werkt op deze manier.

Bunny slikt ook de lap in 1 keer in.
Donna slikt em in drie stukken in
Eden die is er een minuut of twintig heel intensief mee bezig, die glijd er mee door de keuken, die sleurt,trekt,scheurt, gromt,kwispelt, schud en is na het eten geheel versleten , moe maar zeer voldaan ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op za 05 mar 2005, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#275109
Ja, zo gaat het hier met Brutus ook.... Die slokt gewoon zo'n lap naar binnen... Je kunt nog proberen om de lap buiten aan iets vast te spijkeren (schutting, boom, schuurtje). Dan moeten ze meer moeite doen.
Door Elizaw
#275164
sylvia schreef: Het is niet zo dat hij er minder van geniet dan van kvv, want hij is er wel veel langer mee bezig om het verteerd te krijgen dus is hij meer voldaan.
Jammer is wel dat het niet gebitsreinigend werkt op deze manier.

Bunny slikt ook de lap in 1 keer in.
Donna slikt em in drie stukken in
Eden die is er een minuut of twintig heel intensief mee bezig, die glijd er mee door de keuken, die sleurt,trekt,scheurt, gromt,kwispelt, schud en is na het eten geheel versleten , moe maar zeer voldaan ;D
Met minder genieten bedoel ik eigenlijk, dat ie er leuk mee bezig is, zoals Eden, dat lijkt me leuk ;)
Door Borke
#275191
RuBep schreef: Met minder genieten bedoel ik eigenlijk, dat ie er leuk mee bezig is, zoals Eden, dat lijkt me leuk ;)
Je bedoelt die hond die de hele keuken ermee ondersmeert.... ;D

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275228
AstridStraver schreef: Je bedoelt die hond die de hele keuken ermee ondersmeert.... ;D

Groetjes,
hahahahahahahaha it's all in the eye of the beholder ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275230
RuBep schreef: Met minder genieten bedoel ik eigenlijk, dat ie er leuk mee bezig is, zoals Eden, dat lijkt me leuk ;)
Ja dat is inderdaad heel erg leuk, maar ja de meeste slikken em gewoon in geloof ik .

Eden heeft het beest in zichzelf ontdekt, en dat beest bevalt zo goed dat ze ook bij een boterham doet alsof ze een lap pens aan het verscheuren is :-X ;D
Door Borke
#275240
sylvia schreef: Eden heeft het beest in zichzelf ontdekt, en dat beest bevalt zo goed dat ze ook bij een boterham doet alsof ze een lap pens aan het verscheuren is :-X ;D
Klinkt als een gekke hond die zich helemaal laat gaan, ik hou wel van zulke gekke honden ;D

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275244
AstridStraver schreef: Klinkt als een gekke hond die zich helemaal laat gaan, ik hou wel van zulke gekke honden ;D

Groetjes,
Alle bonte amerikanen zijn gek, alleen allemaal op hun eigen manier ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275517
RuBep schreef: Juist dat is wat ik wil ;D :D ;D :D ;D
Misschien moet Eden het even komen voordoen, ik zal vragen of ze een workshopje wil doen voor niet sleurende en scheurende barfplaatshonden ;D
Door essie
#275527
Hier slikken ze penslap van ongeveer 500 gram ook zo naar binnen. Maar als ik ze een lap van ongeveer 1 kilo geef gebeurt dat niet meer en wordt er goed gekauwd. Krijgen ze op een andere dag weer wat minder te eten.
Door Ine
#275571
RuBep schreef: Met minder genieten bedoel ik eigenlijk, dat ie er leuk mee bezig is, zoals Eden, dat lijkt me leuk ;)
Mijn honden eten het ook van hap slik weg!
Maar kun je die lap niet ergens vast spijkeren, zodat hij er echt aan moet trekken?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#275817
Gitte krijgt als ze pens eet een lap van ongeveer een kilo (normaal krijgt ze 550 gram CB per dag) en daar is ze ongeveer 10 à 15 minuten mee bezig. Ze gebruikt haar poten er niet bij maar kauwt wel heel fanatiek.
Ze probeert zo groot mogelijke stukken door te slikken >:(, en als dat dan nog niet helemaal naar binnen past, kokhalst ze die lap weer naar buiten om nog even verder te kauwen totdat het wel door haar keelgat past :-X.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door