Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yalla
#274848
Vandaag stond voor het eerst op het menu: zalmkoppen. Voor mijn (menselijke) gevoel een tractatie voor de hond. Maar helaas..... Rover wilde hem (of was het een haar :-\) niet opeten. Die doe je een groter plezier met gewoon ordinaire kip of nog beter (en goedkoper) hondedrollen. Echt onbegrijpelijk :o
Annak heeft er een uur over gedaan om een zalmkop van 500 gram naar binnen te werken. Uiteindelijk is het gelukt, maar vanavond rond een uurtje of 8 kotste hij toch weer een gedeelte uit.
Lizzy, heb jij nog interesse in een kilo zalmkoppen ??? Ik heb nog wat liggen ::)
Door Lizzy
#274859
Wat is er mis met ..... zalmkoppen
Ehhhh.... Dat Annak en Rover ze niet lusten!

Tjonge jonge, wat een stel verwende zeikerds Mo! De gemiddelde hond doet een moord voor een lekker zalmkopje. Zelfs de Pink! Overigens kan Annak het uit hebben gekotst omdat hij het zware kost vindt, maar ik zou het zeker nog een keer proberen te geven. Een Malamute hoort gewoon zalm te vreten, klaar ;D, maar misschien moet hij even wennen. Zo lang eet hij nog geen vers!

Dus, houd de zalm nog ff in je vriezertje en geef het nog een keer een kans! En leg de koppen volgende keer eerst een kwartiertje in warm/heet water!
Door yalla
#274864
Lizzy schreef: Ehhhh.... Dat Annak en Rover ze niet lusten!

Tjonge jonge, wat een stel verwende zeikerds Mo! De gemiddelde hond doet een moord voor een lekker zalmkopje. Zelfs de Pink! Overigens kan Annak het uit hebben gekotst omdat hij het zware kost vindt, maar ik zou het zeker nog een keer proberen te geven. Een Malamute hoort gewoon zalm te vreten, klaar ;D, maar misschien moet hij even wennen. Zo lang eet hij nog geen vers!

Dus, houd de zalm nog ff in je vriezertje en geef het nog een keer een kans! En leg de koppen volgende keer eerst een kwartiertje in warm/heet water!
Nou okee vooruit, ik ga het nog 1 keertje proberen maar dan mag jij ze hebben. Deal?
Door yalla
#274871
Lupa schreef: mischin een hoedje of een petje op de kop van de zalm zetten? 8)
Goh heb je haar ook weer :o 8)
Jouw bijdrage aan dit forum in het algemeen en mijn vragen in het bijzonder, daar begin ik steeds meer aan te twijfelen ;D ;) :P
Laatst gewijzigd door yalla op vr 04 mar 2005, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#274877
Hier lusten ze ook geen zalmkoppen, ze beginnen er nog niet eens aan. Ze lusten hier alleen haringmaatjes, paling en zalmfilet, en daar wilde ik toch maar niet aan beginnen om die te gaan voeren. Alles wat ze aan totale vis zo krijgen moeten ze niet en als ze toch proberen iets weg te krijgen kotsen ze het weer uit. Ik heb dus de vis van het menu geschrapt buiten blikjes sardientjes dan. En aangezien ze bij me in bed slapen ben ik er eigenlijk ook niet rauwig om dat ze het niet lusten , want getver de getver het lijkt wel of je in een viskraam ligt te pitten :-X
Door jack
#274895
Ik zou de koppen eerst in kleinere stukken snijden. Hier hebben ze vandaag ook voor het eerst zalm gehad. Angelique bedankt. Bij 1 hond was de kop zo op . de tweede wist duidelijk niet wat ie er mee moest doen. Toen ik de kop in stukken had geneden was ie zo op. De derde hondwist ook niet wat ie er mee moest. Ik denk dat het echt niet lust, want zelf hele kleine stukjes zalm gaan er bij de 13 jaar oude oma niet in. De teckels hebben allemaal een flink stuk zalm gehad en dat was binnen de kortste keren in hun magen verdwenen.
Door yalla
#274948
jack schreef: Ik zou de koppen eerst in kleinere stukken snijden. Hier hebben ze vandaag ook voor het eerst zalm gehad. Angelique bedankt. Bij 1 hond was de kop zo op . de tweede wist duidelijk niet wat ie er mee moest doen. Toen ik de kop in stukken had geneden was ie zo op. De derde hondwist ook niet wat ie er mee moest. Ik denk dat het echt niet lust, want zelf hele kleine stukjes zalm gaan er bij de 13 jaar oude oma niet in. De teckels hebben allemaal een flink stuk zalm gehad en dat was binnen de kortste keren in hun magen verdwenen.
Maar mijn honden zijn gewend om met grote stukken om te gaan, zoals kopvlees en ribben. Daar hebben ze geen enkele moeite mee. Maar bedankt voor de tip! Ben alleen niet zo stoer; vind het al moeilijk zo'n kop zelf op te pakken ( :-[)
#274949
yalla schreef: Maar mijn honden zijn gewend om met grote stukken om te gaan, zoals kopvlees en ribben. Daar hebben ze geen enkele moeite mee. Maar bedankt voor de tip! Ben alleen niet zo stoer; vind het al moeilijk zo'n kop zelf op te pakken ( :-[)
Dat kan ik me wel voorstellen, die zien er ook naar uit :-X

Huishoudhandschoenen aan, ogen dicht en snijden maar ;) Alhoewel, houd je ogen maar open ;) ;D
Door yalla
#274951
Evelyn schreef: Dat kan ik me wel voorstellen, die zien er ook naar uit :-X

Huishoudhandschoenen aan, ogen dicht en snijden maar ;) Alhoewel, houd je ogen maar open ;) ;D
Ja precies :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door