Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hotfuss
#2739894
Zoals de titel al zegt ben ik me aan het verdiepen naar vleesmolens. Ik wil zelf gaan barfen en ben me dus aardig aan het verdiepen in de benodigdheden en ik zit nu bij de vleesmolen. Ik heb op het forum al gezocht maar daar staat zoveel en is zoveel om te lezen dat het me makkelijker leek om een nieuwe post te maken.
Ik wil alles gaan malen dus ook botten welke machines zijn daar geschikt voor zijn dat echt alleen de duurdere zoals kenwood ? en welke machines heb ik dan keus uit en wat voor accesoires moet ik erbij hebben ? ik wil absoluut geen miskoop doen!

Zit er trouwens nog verschil tussen de handmolens of de electrische behalve de prijs ?

alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Hotfuss op do 15 aug 2013, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nugget
#2740833
Hotfuss schreef: Na zoeken ben ik deze hand molen tegen gekomen zou dit een goede molen zijn ?

http://webwinkel.en-garde.nl/vleesmolen ... llier.html
Dit is een zgn gehaktmolen, voor worst enzo. Waarschijnlijk kan je er ook opzetstukken bij kopen om darmen gelijk met vlees te vullen.
Maar dit is geen molen die ook botten maalt.
Bovendien is dit handmatig.
Ik maal zelf niet, maar volgens mij gebruiken mensen hier toch echt elektrische molens met schijven.
Door Martine-Tom
#2740840
Nugget schreef: Dit is een zgn gehaktmolen, voor worst enzo. Waarschijnlijk kan je er ook opzetstukken bij kopen om darmen gelijk met vlees te vullen.
Maar dit is geen molen die ook botten maalt.
Bovendien is dit handmatig.
Ik maal zelf niet, maar volgens mij gebruiken mensen hier toch echt elektrische molens met schijven.
Er is geen enkele molen gemaakt om botten te malen  ;)

Handmatige molen word vaak de porkert voor gebruikt, en electrisch zijn er heel wat verschillende, ligt ook heel erg aan je budget...welke prijsklasse zoek je?
Door Hotfuss
#2740842
Prijsklasse maakt me niet zo gek veel uit. Vind het alleen een beetje onzin om een electrische molen te kopen puur en alleen voor het gemak ik heb er absoluut geen problemen mee om het met de hand te doen het is ook een behoorlijk prijsverschil. Porkert heb ik moeite mee om te vinden waar ze ze op voorraad hebben.
Door Martine-Tom
#2740845
Kijk eens op marktplaats, en voor nieuw kan je eens bij vuur en rook.nl kijken :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2740846
Ik zou alleen een molen aanschaffen als je die echt nodig hebt, dus als het ongemalen niet gegeten kan worden. Ik heb een kat die weigert te knagen op dingen groter/harder dan een kwartel en een menu van alleen kleine prooitjes kan ik niet betalen en is niet makkelijk compleet te krijgen. Dus heb ik een molen. De andere kat weet wel waar haar tanden voor dienen, dus voor haar alleen was de molen totaal niet nodig.
Dat scheelt geld, moeite en kastruimte.
Door Barbaravh
#2740869
Ik heb 3 jaar gemalen met een porkert nr8. een minimolentje, maar ik krijg er elk vleesbot mee weg, die geschikt is voor katten. Dus ribben heb ik nooit geprobeerd.
Ik heb me nu een kenwood aangeschaft puur voor mijn eigen gemak.
Je kan het zelf zo goedkoop of zo duur maken als je zelf wil.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2741277
heb hier wel een handmolen voor je ......alleen het mesje heb ik niet , die zul je dan zelf aan moeten schaffen voor een sfinx 10
gratis alleen verzendkosten ( zal denk ik 6,75 zijn)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2741540
nou als ts hem niet wil hou ik mij aanbevolen  :D wil ook graag kvv maken voor de poezels althans proberen ben totaal onervaren maar dat leer ik dan wel
Door Ruisje
#2741738
Omdat ik weer zelf wilde malen voor de poezels (7 senioren) heb ik onlangs een electrische molen gekocht uit Engeland via ebay. Daarvoor gebruikte ik een porkert handmolen, maar naast het ongemak dat ding op het aanrecht vast te zetten (eerst een la eruit anders paste het niet), draaide ik me lamme armen waar ik nog dagen last van had. ;)
Ik ben toen een tijdje teruggegaan naar kvv, maar dat was geen succes.

Bij deze stond erbij dat ie geschikt is voor zowel vlees als bot! Ook beren, stond erbij  :biggrin2:
Ik moet zeggen, het is een verademing!! Wij geven de honden deels kvv en ik ben van plan ook voor hen zelf te gaan malen.

Omdat ik niet weet of ik hier en link mag zetten, hier een foto toen ie 2 weken geleden binnenkwam  :)

Afbeelding
Door Hotfuss
#2741770
lauraV schreef: heb hier wel een handmolen voor je ......alleen het mesje heb ik niet , die zul je dan zelf aan moeten schaffen voor een sfinx 10
gratis alleen verzendkosten ( zal denk ik 6,75 zijn)
Daar ben ik zeker wel in geïnteresseerd dus als je hem nog hebt neem ik hem graag van je over
Door Martine-Tom
#2741812
Ruisje schreef: Omdat ik weer zelf wilde malen voor de poezels (7 senioren) heb ik onlangs een electrische molen gekocht uit Engeland via ebay. Daarvoor gebruikte ik een porkert handmolen, maar naast het ongemak dat ding op het aanrecht vast te zetten (eerst een la eruit anders paste het niet), draaide ik me lamme armen waar ik nog dagen last van had. ;)
Ik ben toen een tijdje teruggegaan naar kvv, maar dat was geen succes.

Bij deze stond erbij dat ie geschikt is voor zowel vlees als bot! Ook beren, stond erbij  :biggrin2:
Ik moet zeggen, het is een verademing!! Wij geven de honden deels kvv en ik ben van plan ook voor hen zelf te gaan malen.

Omdat ik niet weet of ik hier en link mag zetten, hier een foto toen ie 2 weken geleden binnenkwam  :)

Afbeelding
Mooi ding! Zet die link er maar bij hoor  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door