Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#270960
Waar vind ik de regels voor het meenemen van een hond naar Polen? Ik zoek me suf, maar kan het niet echt vinden. Ik wil graag weten welke vaccinatie-eisen er zijn en of ik het dat waard vind.
Door 202spots
#271992
Polen:
Honden en katten
De Poolse douane verlangt voor honden en katten een geldige gezondheidsverklaring van maximaal 3 dagen oud in tweevoud en een certificaat van inenting tegen hondsdolheid dat minstens 30 dagen en hooguit 12 (katten 6 maanden) maanden oud is. Zowel de gezondheidsverklaring als het certificaat van inenting moeten gelegaliseerd worden door de RVV.
http://www.mikesplaza.nl/huidiermeeineuropa.html

Of:
http://users.skynet.be/sb199184/Sub_Vak ... erland.htm
Door oebaya
#271994
Polen is inmiddels EU en volgens mij is een dierenpaspoort en een geldige rabiésenting voldoende. Dat het paspoort pas definitief werd verplicht per 1 okt. vorig jaar i.p.v. 1 juli 2004 had ook te maken met de toetreding van de nieuwe EU landen. Zou dus gewoon de RVV even bellen en het vragen.
gr.
Nicolette
Door Erna
#272273
www.knmvd.nl en dan onder de knop actueel, daarna kiezen voor dierenpaspoort en de link invoeren vanuit Nederland. Hier kun je een pdf bestand downloaden met alle gegevens.

Het beste kun je kijken op de site van het ministerie van het desbetreffende land omdat niet alles in het pdf bestand klopt. Zo stond voor Finland dat honden onder de 3 maanden niet geimporteerd mochten worden. Volgens het ministerie mag het wel maar moet de hond rabies geent zijn.
Laatst gewijzigd door Erna op di 01 mar 2005, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#272319
In de bijsluiter van de rabiesenting staat dat je ze niet voor drie maanden mag enten. Dus dat wordt ingewikkeld.
Door Cathelijn
#272366
bedankt zeg! Volgens een site waar ik via de ambassade op kwam, heb je nog wel een gezondheidsverklaring nodig. Dat betekent niet dat je ze tegen vanalles moet laten enten gelukkig.
Nu kan ik gaan bedenken wat ik ga doen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door