Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#26648
Zo ik heb enkele kilo's hert op de kop getikt! Bij de wildpoelier. Zag dat hij ook everzwijn slachtte dus heb ervoor gezorgd om hert te kopen in een week dat hij geen everzwijn slacht. Hij krijgt iedere week een hert en om de week een everzwijn. Ik heb wervels met veel vlees eromheen, dus dat wordt goed hakken. Het heet hertenbouillonpakket. Maar hij weigert om karkassen van parelhoenders etc te bewaren. Hij heeft daar nl geen vaste dag voor...Mij opbellen zodat ik er direct aancross om het op te halen is ook te veel moeite.....Alleen kip kan ik ophalen na het uitbenen ( en dat doet ie niet goed :D zit veel vlees op) op donderdag ochtend. Beter een goede slager dan een verre vriend...Mmm misschien had mijn decolleté toch dieper gemoeten en mijn haar los...jeetje die man was verre van sympathiek...

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op vr 28 nov 2003, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#26663
joh wees blij, dat je dat al voor elkaar hebt, hierzo in het dorp, verklaren ze me voor gek ;D . Het enige wat ik voor de hond kan krijgen zijn mergpijpen à € 1,00 per stuk, nou nee dank je. oja en oude koeienpoten. :-\ Dus ondanks dat je niet veel hebt en dat tie niet sympi was, heb je het wel ;) en ik nog steeds nada noppes :(
Door Lizzy
#26751
Whahahaha Helen, dit is weer grappig ;D! Maar goed, het is wel lekker dat je hert kunt krijgen zeg! Dat heb ik nog niet weten te scoren hier.... Maar ja, ik kan wel weer aan parelhoen komen. Heel. Voor niet teveel ;D.
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#27048
Helen schreef: Zo ik heb enkele kilo's hert op de kop getikt! Bij de wildpoelier. Zag dat hij ook everzwijn slachtte dus heb ervoor gezorgd om hert te kopen in een week dat hij geen everzwijn slacht. Hij krijgt iedere week een hert en om de week een everzwijn. Ik heb wervels met veel vlees eromheen, dus dat wordt goed hakken. Het heet hertenbouillonpakket. Maar hij weigert om karkassen van parelhoenders etc te bewaren. Hij heeft daar nl geen vaste dag voor...Mij opbellen zodat ik er direct aancross om het op te halen is ook te veel moeite.....Alleen kip kan ik ophalen na het uitbenen ( en dat doet ie niet goed :D zit veel vlees op) op donderdag ochtend. Beter een goede slager dan een verre vriend...Mmm misschien had mijn decolleté toch dieper gemoeten en mijn haar los...jeetje die man was verre van sympathiek...

groetjes Helen
Ik zou ook niet vrolijk zijn als ik dat werk moest doen :-\
Door Helen
#27215
sylvia schreef: Ik zou ook niet vrolijk zijn als ik dat werk moest doen :-\
Aha, dat zal ik hem even vragen de volgende keer, of hij zijn werk wel leuk vindt ;D
Gebruikersavatar
Door chooky
#27217
Hoi Helen,
Is dat diezelfde poelier op de Biltstraat?
Heeft ie veel hertebouillonpakketten? en vind je het erg als ik die daar ook ga halen?
Hij is inderdaad wat nors en je moet behoorlijk doorvragen. Ik haal wel eens kippekarkassen en hij weet dat het voor de hond is, maar dat ie ook andere botten enzo heeft (ook konijn en haas geloof ik toch?) daar was ik nog niet achtergekomen.
Oh ja, jij haalt op het moment dat ie geen everzwijn slacht. In verband met kans op kruisbesmetting van het vlees? Kunnen everzwijnen ook besmet zijn met aujeszky of is het voor een andere reden?
Door Helen
#27219
chooky schreef: Hoi Helen,
Is dat diezelfde poelier op de Biltstraat?
Heeft ie veel hertebouillonpakketten? en vind je het erg als ik die daar ook ga halen?
Hij is inderdaad wat nors en je moet behoorlijk doorvragen. Ik haal wel eens kippekarkassen en hij weet dat het voor de hond is, maar dat ie ook andere botten enzo heeft (ook konijn en haas geloof ik toch?) daar was ik nog niet achtergekomen.
Oh ja, jij haalt op het moment dat ie geen everzwijn slacht. In verband met kans op kruisbesmetting van het vlees? Kunnen everzwijnen ook besmet zijn met aujeszky of is het voor een andere reden?
Ik heb gevraagd hoe hij het aanpakt. Hij vertelde dat zwijn op een apart blok, met aparte messen geslacht worden. Maar ik ben daar zeer huiverig voor. In de vriezer ligt alles gewoon naast elkaar en omdat hij het erin legt weet hij wat wat is. Ik wil gewoon uitsluiten dat hij mij per ongeluk zwijn meegeeft. Het is inderdaad trouwens die slager op de biltstraat. Hij heeft zeer regelmatig herten, maar je moet wel geluk hebben, want meestal maakt hij van de resten bouillon etc. Ik ben een keer of twee, drie langsgeweest voordat ik wat kreeg. Natuurlijk kan jij er ook langs. Marielle die ook wel eens op bp komt haalt er ook hert!

groetjes Helen

PS Zullen we binnenkort weer eens met de hondjes gaan wandelen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door