Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#271989
morgenochtend om half 10 ga ik naar de da met 2 poesen en een kater.
ik ga ze laten helpen zoals de da dat zo leuk zegt ::):-X
ok aangezien ik dat dus normaal nooit doe ben ik wel een beetje gestrest ervoor :-\ :-[

ik had ze sinds vanmiddag 17.00 niet meer mogen laten eten zei de da assistent, maar met mn onwijs stomme kop heb ik er niet aangedacht :-[ >:( en heb ik ze pas rond half 9 opgesloten, tot die tijd konden ze dus gewoon eten :-[ (weet niet of ze dat gedaan hebben)
ik maak me nu dus zorgen dat dat weer kwaad kan. :-\

het is wel een standaars operatie, maar toch vind ik het eng, ik weet er zo weinig van.ik vraag me af of je ze erna apart van de honden moet zetten?of dat ze helemaal geen last zullen hebben.

ik had het liever niet gedaan, maar heb geen keuze.
de kater sproeit en stopt er dus niet mee en het is sterriliseren of hij moet weg.
en de ouste kat wil ik zeker zorgen dat ze geen jongen meer kan krijgen omdat haar bevalling zo slecht is gegaan.
de kleine kat is gewoon zo onwijs klein en iel dat t niet verantwoord is om kittens met dr te krijgen.

maar liever had ik het gewoon niet gedaan. :( :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 01 mar 2005, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#271990
Hoi Danielle.Je moet ze nu natuurlijk helemaal niets meer te eten geven.Wat je zegt: een standaard operatie.Er zal niets fout gaan.Maar elke operatie brengt een risico met zich mee.Maar daar moet je niet van uit gaan.De kater heeft de minst moeilijke ingreep.Voor de 2 poezen is die gewoon zwaarder.Ik zou ze in ieder geval de eerste dag (dagen) van de honden gescheiden houden.Rust moet genezen.Natuurlijk voelen ze zich de eerste dagen niet echt lekker.Een beetje vertroetelen doet wonderen.En gezonde dieren genezen heel voorspoedig.Maak je niet al te druk,je kan niet anders doen dan goed. ;)
Laatst gewijzigd door *Lia* op di 01 mar 2005, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#271993
danielle1980 schreef: morgenochtend om half 10 ga ik naar de da met 2 poesen en een kater.
ik ga ze laten helpen zoals de da dat zo leuk zegt ::):-X
ok aangezien ik dat dus normaal nooit doe ben ik wel een beetje gestrest ervoor :-\ :-[

ik had ze sinds vanmiddag 17.00 niet meer mogen laten eten zei de da assistent, maar met mn onwijs stomme kop heb ik er niet aangedacht :-[ >:( en heb ik ze pas rond half 9 opgesloten, tot die tijd konden ze dus gewoon eten :-[ (weet niet of ze dat gedaan hebben)
ik maak me nu dus zorgen dat dat weer kwaad kan. :-\
Ik denk dat je wel goed zit wanneer ze 12 uur geen eten hebben gehad.
Vergeet ook niet om 't water weg te halen,niet laten drinken voor de operatie.
Success!
Door danielle1980
#272085
nou ben net terug en de da heeft gelijk al gebelt.
de kater heeft maar 1 bal :o
de andere kan ze niet vinden, ze belde omdat ze alles goed uit wilde leggen aan de tel.
wel lief want straks als we ze weer gaan halen is ze er niet en ze wilde het zelf toch even zeggen.
bovendien vind ze m iets te dik :o
jeetje ik vond hem helemaal niet dik :-\
Door danielle1980
#272089
trouwens ik nog even een ander vraagje over mn ander kater die was er ook bij voor onderzoek,
die had vorige keer kuur gehad omdat ie blas plaste, was tijd weg, maar nu weer terug.
hij heeft nu weer een kuur gehad voor blaasgruis en speciaal dieet.(blaasgruisbrokken)
ze vind brokken maar troep :o ;D
ja ik weet t maar onze kl*te katten weigeren elke vorm van vers vlees, dus heb geen keuze >:(
daarom nu dit dieet al zal ie t wel niet eten ::)
heeft iemand misschien tips om ze toch vers te laten eten, koken van verschillende soorten al geprobeerd >:(
en zijn er misschien homeopatische dingen die ik hem erbij kan geven? :-\
Door danielle1980
#272272
de katjes zijn er weer hoor.
wat ben ik opgelucht,
de kater is al aardig wakker en mauwt al veel,
de 2 meiden zijn nog behoorlijk suf.

ik zet ze in een bench neer, om ze voorlopig even apart te houden van minx.
Door zurca
#272277
Ahhh gelukkig zijn ze weer thuis en is alles goed gegaan :D
Hou ze maar lekker warm, des te eerder is de sufheid van de narcose weg ;)
Qua tips om katten aan het versvlees te krijgen zou je eens kunnen kijken bij het stuk over katten en versvlees. Ik weet zeker dat daar alle tips en trucs te vinden zijn ;D
Door danielle1980
#272292
zurca schreef: Ahhh gelukkig zijn ze weer thuis en is alles goed gegaan :D
Hou ze maar lekker warm, des te eerder is de sufheid van de narcose weg ;)
Qua tips om katten aan het versvlees te krijgen zou je eens kunnen kijken bij het stuk over katten en versvlees. Ik weet zeker dat daar alle tips en trucs te vinden zijn ;D
o vandaar dat ze daar onder een warme lamp lagen :-[
weer wat geleerd. :D
alleen warm houden is best lastig het is bijna even koud bij ons boven als dat t buiten is, we hebben geen verwarming.
maar na je tips heb ik dekens over de bench gehangen en wat extra warme dingen erin gelegt.
al is lizzy al aardig wakker die molt de bench >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door