Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#268376
Na het gekotst van vorige week van de ene hond na het eten van pens (wat er overigens deze week keurig in bleef) is rabbit bij een bas niet goed gevallen. Welke langoor het was weten we niet aangezien de dames met zijn 2en in de bench zaten. Het is of de oude muts van bijna 12 of Ceesje van 1,5.

Kan het zijn dat sommige honden ergens niet goed tegen kunnen? Konijn kan toch niet te vet zijn?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#268381
Erna schreef: Na het gekotst van vorige week van de ene hond na het eten van pens (wat er overigens deze week keurig in bleef) is rabbit bij een bas niet goed gevallen. Welke langoor het was weten we niet aangezien de dames met zijn 2en in de bench zaten. Het is of de oude muts van bijna 12 of Ceesje van 1,5.

Kan het zijn dat sommige honden ergens niet goed tegen kunnen? Konijn kan toch niet te vet zijn?
Ik weet het niet precies, maar ik zie bij onze oudste van ruim 11 dat ze wel alles graag eet, maar dat ze naarmate ze ouder wordt vaker kotst op dingen en dan met name de RMB's. Vaak wordt dan daags erna een bergje botspukjes opgespuugd met een partij gal erbij.
Of het de leeftijd is, weet ik niet,maar het zijn in ieder geval geen incidentjes meer. De zachte dingen blijven wel gewoon binnen.
Door Lizzy
#268387
Ja. Pinkel kotst eend, parelhoen en soms vette vis uit. Parelhoen en eend geven we inmiddels niet meer en ik ben op zoek naar iets om dat te vervangen. Vette vis komt er soms uit, maar als ik dit meng met veel huttekase, dan houdt ze het wel binnen. Oh, als er teveel kippenlever in haar maaltijd zit: dan kotst ze het uit.

Brutus kotst alleen duif en wit-vis uit. Inmiddels eet hij beide ook niet meer. Hij weigert het. Maar de eerste keer: opeten en daarna uitkotsen.

Wanneer merk je dat het echt niet goed is gevallen? Als ze het na het uitkotsen niet meer opeten.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 23 feb 2005, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#268770
Zou het niet de tijd van het jaar zijn, ik merk dat mijn honden het meest kotsen (als ze kotsen) in het voorjaar en soms eens in het najaar, maar dat is veel minder
Door Helen
#268788
Eend en parelhoen vind ik vaak ook knetterharde botten hebben... Ik heb eens een partij parelhoenkarakssen gehad die Balou niet heel graag at. En geloof me. Dat gebeurt echt nooit....
Door Lizzy
#268792
Helen schreef: Eend en parelhoen vind ik vaak ook knetterharde botten hebben... Ik heb eens een partij parelhoenkarakssen gehad die Balou niet heel graag at. En geloof me. Dat gebeurt echt nooit....
Nou, deze botten zijn zo zacht als boter hoor. Dit zijn gewoon hele parelhoenen. Die niet ontbot zijn. Gaan direct naar de restaurants. Ik denk dat daar het verschil zit. Maar nee, ze vindt het vlees dus gewoon echt niet te vreten..... Ze staat echt te walgen.
Door Nelly
#271171
Die van mij eten ook eend en parelhoen; zorg wel altijd dat ik redelijk jonge vogels krijg, en die botten zijn echt niet zo hard hoor.
Door Borke
#271183
Borke kotst als hij kuikenbout gegeten heeft, hij eet het echter ook weer op. Ik vind dan een viezige plek in de bench en als ik het nat afneem dan is het geel.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken?
Hij eet nu 1 maand kvv met wat BARF.

Kan het gewenning zijn, hij had wel al allerlei botten gegeten, maar nooit kuiken (of kip)?

Groetjes,
Door Lizzy
#271261
AstridStraver schreef: Borke kotst als hij kuikenbout gegeten heeft, hij eet het echter ook weer op. Ik vind dan een viezige plek in de bench en als ik het nat afneem dan is het geel.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken?
Hij eet nu 1 maand kvv met wat BARF.

Kan het gewenning zijn, hij had wel al allerlei botten gegeten, maar nooit kuiken (of kip)?

Groetjes,
Waarschijnlijk gal. Mogelijkerwijs hebben er ook wat botsplintertjes bij gezeten. Soms eten ze die hier ook weer op. Mogelijk is het bot nog wat te hard.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door