Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#271094
Waar kan ik een goede kwaliteit slagers hakbijl kopen?

Ik heb gisteren enorm staan te tobben om een lamsrib in porties te krijgen met een groot mes. Het is wel gelukt, maar ik heb een klein sneetje in mijn hand van het drukken bovenop het mes :-(

Groetjes,
Door evds
#271164
Ik heb iets wat lijkt op het victorinox hakmes. Al een hele oude hoor. Deze werd voeger gebruikt bij slachten van kippen en konijnen enzo.

Werk prima. Je kan er als je hem een beetje scherp houd ook heel goed penslappen mee snijden.

Bij een boerenbond of argrarische winkel kan je ze kopen en ik denk dat de prijs daar iets gunstiger ligt dan bij victorinox (hoewel die messen wel erg mooi zijn natuurlijk).

Suc6
Door 202spots
#271167
'n gewone bijl of kampeerbijl van de gereedschappen winkel werkt net zo goed als 'n fancy slagers bijl,en is waarschijnlijk 'n heel stuk goedkoper ook.
Tuinschaar of takken knip schaar gaat ook heel goed.
Lamsribben zijn heel makkelijk met tuinschaar te knippen.
Door Borke
#271188
[quote="202spots"]
'n gewone bijl of kampeerbijl van de gereedschappen winkel werkt net zo goed als 'n fancy slagers bijl,en is waarschijnlijk 'n heel stuk goedkoper ook.
Tuinschaar of takken knip schaar gaat ook heel goed.
Lamsribben zijn heel makkelijk met tuinschaar te knippen.
[/quote]
Een kleine hakbijl voor hout hebben we wel, maar daar durf ik niet mee te gan hakken. Dat kost me mijn vingers of mijn aanrechtblad :-)

Een grove snoeischaar (met lange armen) heb ik ook, die kan ik wel eens proberen. met de gewone snoeischaar kwam ik niet ver.

Bij een boerenbont kijken is ook wel een goede tip, alleen denk ik niet dat we die hebben in ZH?

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door Angelique
#271195
[quote="AstridStraver"]
Een kleine hakbijl voor hout hebben we wel, maar daar durf ik niet mee te gan hakken. Dat kost me mijn vingers of mijn aanrechtblad :-)

Een grove snoeischaar (met lange armen) heb ik ook, die kan ik wel eens proberen. met de gewone snoeischaar kwam ik niet ver.

Bij een boerenbont kijken is ook wel een goede tip, alleen denk ik niet dat we die hebben in ZH?

Groetjes,

[/quote]

Sligro....Makro....die hebben ze vast wel in ZH :D
Door 202spots
#271197
Afbeelding
Die met de lange handvat MOET er doorheen komen. ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 27 feb 2005, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#271202
Wat moeten nieuwkomers hier wel niet denken! ;D ;D ;D
Botten en nekken schaar! :-\
Electrische bottenzaag!! :-X
(sorry, kon het niet laten! ::) ;))
Door Borke
#271207
Ik krijg meteen associaties met "the Texan chainsaw massacre" :-)

Maar het is alweer waar.... een plaatje zegt meer dan duizend woorden!

Groetjes,
Door evds
#271249
ine schreef: Wat moeten nieuwkomers hier wel niet denken! ;D ;D ;D
Botten en nekken schaar! :-\
Electrische bottenzaag!! :-X
(sorry, kon het niet laten! ::) ;))
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Nelly
#271264
202spots schreef: 'n gewone bijl of kampeerbijl van de gereedschappen winkel werkt net zo goed als 'n fancy slagers bijl,en is waarschijnlijk 'n heel stuk goedkoper ook.
Tuinschaar of takken knip schaar gaat ook heel goed.
Lamsribben zijn heel makkelijk met tuinschaar te knippen.
Doe alles met de snoeischaar, is wel een hele goeie. Heb ook nog zo'n geval met die lange handvatten, maar die heb ik nog niet nodig gehad.
Door gonny
#271281
richard schreef: Here isssssssssssssss FREDDY!

richard
nee, die heeft messen aan een handschoen... :P
Door 202spots
#271284
Wat moeten nieuwkomers hier wel niet denken!
Botten en nekken schaar!
Electrische bottenzaag!!
(sorry, kon het niet laten! )
Maar toch wel lekker makkelijk om te hebben hoor Ien ;D
Nelly schreef: Doe alles met de snoeischaar, is wel een hele goeie. Heb ook nog zo'n geval met die lange handvatten, maar die heb ik nog niet nodig gehad.
Die met de lange handvatten vind ik echt makkelijker knippen...de bak met nekken op de grond zetten en dan heb je meer "kracht" met de lange handvatten vind ik.
Door Ine
#271292
202spots schreef: Maar toch wel lekker makkelijk om te hebben hoor Ien ;D
Die met de lange handvatten vind ik echt makkelijker knippen...de bak met nekken op de grond zetten en dan heb je meer "kracht" met de lange handvatten vind ik.
Ja, inderdaad! Ben wel blij, want ik kan nu ook de lamsribben zelf knippen! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door