Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lyadh
#270910
Hallo allemaal,

Ik volg nu een tijdje alle berichten hier op het forum en wil nu gaan beginnen met barfen. Ik vind het alleen best moeilijk om een goede maaltijd samen te stellen. Ik kijk veel af van de al genoemde maaltijden, maar toch zijn mij een aantal dingen niet duidelijk.

Zouden jullie mij daar mee kunnen helpen? ??? ???

Het is mij niet duidelijk of de groente helemaal tot een puree gehakt moet worden of dat het grof mag blijven.

Wij gaan binnenkort met de caravan op vakantie. Ik wil mijn honden dan wel goed voedsel blijven geven. Hoe doen jullie dat op vakantie? In mijn vriesvak kunnen maar 3 zakjes Carnibest.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en meedenken...

Groetjes Lya
Door Lil
#270924
Ik maal de groentemix echt totdat het prut is, bij grovere stukjes vind ik het anders weer in de ontlasting terug. De wolf krijgt groenvoer alleen binnen via de maaginhoud van de prooi, dit is dan al voorverteerd.

Op vankantie kun je vast naar een supermarkt. Je kunt dan het beste zelf samenstellen, groenten en wat vlees en botjes. Af en toe een beetje fruit, je kunt ook eieren geven ed. Het is voor een week niet zo erg als het dieet niet zo uitgebalanceerd is.
Door Lizzy
#270942
[quote="lyadh"]
Hallo allemaal,

Ik volg nu een tijdje alle berichten hier op het forum en wil nu gaan beginnen met barfen. Ik vind het alleen best moeilijk om een goede maaltijd samen te stellen. Ik kijk veel af van de al genoemde maaltijden, maar toch zijn mij een aantal dingen niet duidelijk.

Zouden jullie mij daar mee kunnen helpen? ??? ???

Het is mij niet duidelijk of de groente helemaal tot een puree gehakt moet worden of dat het grof mag blijven.

Wij gaan binnenkort met de caravan op vakantie. Ik wil mijn honden dan wel goed voedsel blijven geven. Hoe doen jullie dat op vakantie? In mijn vriesvak kunnen maar 3 zakjes Carnibest.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en meedenken...

Groetjes Lya
[/quote]

Hoi Lya, als je groentemix geeft, dan moet de groente werkelijk helemaal gepureerd zijn. Een hond kan namelijk geen cellulose afbreken/verteren en dus kan de hond totaal geen voedingsstoffen uit groente halen wanneer de plantencellen niet kapot gemaakt zijn. Het kapot maken van die plantencellen kun je doen door de groente te koken, maar dan verliest het erg veel vitamines. En de tweede manier is dus door de groente totaal te pureren. De vitamines blijven zo wel optimaal behouden.

Meer hierover kun je zien en lezen op: http://www.barfclub.nl/groentenz.htm

Ik weet niet waar je op vakantie gaat maar in de meeste landen kun je prima rauwe vleesbotten, karkassen en hele 'prooidieren' (hele kippen, konijnen, eenden, duiven, etc) en vis en orgaanvlees kopen. En in die weken zou ik zelf gewoon niet moeilijk doen en gewoon helemaal geen groentemix geven. Gewoon lekkere vleesbotten, vlees, orgaanvlees, zuivel en fruit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door