Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nugget
#2700388
Bij de AH verkopen ze tegenwoordig ook gedroogde kipfilet bij de hondensnacks.
Gewoon 100% kipfilet in strips.
Voor 3 euro geloof ik.
Daar zou ik zelf niet voor gaan drogen. Uren wachten, energiekosten etc.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2700395
Inderdaad ongeveer 200 gr. Droger een nachtje aanzetten, de volgende ochtend is het klaar en je weet 100% zeker wat er in zit, dus geen extra toevoegingen om het vlees langer goed te houden ect.
Door deja
#2700406
Aldi heeft het momenteel ook is de smenstelling is 100 % kipfilet 170 gr. voor 2,49, ik had het ook bij Action gekocht maar daar zaten inderdaad allemaal toevoegingen in o.a. suiker, zout, en glycerine en maismeel. Dus die moet je niet hebben. 
Door hannabelgje
#2700412
De stroomkosten vsn zelf snacks drogen zijn zo laag dat die echt te verwaarlozen zijn. Als ik gedroogde pens uit de winkel heb dan eet Zoë het niet eens, als ik het zelf droog dan vindt ze het heerlijk.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2700435
Zelf drogen vinden honden écht veel lekkerder. Ik heb regelmatig zelf gedroogde snacks in mn jaszak, nou menig vreemde hond gaat ineens naast me lopen te snuffelen.  :biggrin2:

Je weet gewoon zeker dat er geen verdere rommel in zit. Bij de Jumper zit er altijd een zakje siliconen bij, zo tegen het voer aan  ??? En daarnaast toevoegingen om het goed te houden.
Door deja
#2700557
hannabelgje schreef: De stroomkosten vsn zelf snacks drogen zijn zo laag dat die echt te verwaarlozen zijn. Als ik gedroogde pens uit de winkel heb dan eet Zoë het niet eens, als ik het zelf droog dan vindt ze het heerlijk.
Nou dat is niet helemaal waar, als ik long droog dan valt het mee maar dingen die langer moeten zitten bv. 18 a 20 uur dat loopt toch lekker op, de stroom is 24 eurocent voor 1 kw. ik heb er wel een meter op gezet die je in kan stellen op wat je voor stroom betaald en dan kwam ik met een stockli droger toch wel tussen de 1,50 en 2,00 euro.
Dat vind ik niet te verwaarlozen sorry. Ik heb een bomann gehad hiervoor die was veel zuiniger en werd veel heter, onverklaarbaar vind ik dat.
Het enige verschil is wel dat op een stockli veel meer kan.
Door Irish
#2700620
Ik heb ook een Bomannetje maar droog echt tot het kurkdroog is, dus is het soms wel 2-3 dagen aan het drogen. Praat je ook wel over een paar eurootjes.
Snachts durf ik de droger niet mee aan te zetten sinds hier afgelopen zondagavond een brand in de schuur is ontstaan....  :-\ Dan duurt het maar wat langer voordat het echt droog is.
Door Nugget
#2700677
deja schreef: Aldi heeft het momenteel ook is de smenstelling is 100 % kipfilet 170 gr. voor 2,49, ik had het ook bij Action gekocht maar daar zaten inderdaad allemaal toevoegingen in o.a. suiker, zout, en glycerine en maismeel. Dus die moet je niet hebben.
Ik moest net toch even naar de AH en heb de gedroogde kipfilet meegenomen; de "kipfilet large".
100% kipfilet, 200 gram voor €3,55,
GEEN kunstmatige toevoegingen, conserveringsmiddelen, E-nummers, suiker en andere rotzooi, alleen maar kipfilet.
Ook zit er GEEN minizakje siliconen in.
Het zakje hersluit dmv een strip, heel handig dus.
Het ruikt moet ik zeggen, verdraaid lekker.
De hond vond het ook een succes, terwijl die niets om snoepjes of snacks geeft.
Dus wie wil drogen moet het zelf weten, maar dit lijkt me een goed alternatief. :)
Door Nugget
#2700714
MarijeEnBoomer schreef: Toch ziet het er altijd heel anders uit dan als ik zelf droog.
Maar dat weet je toch niet als je de filet van de AH nog nooit hebt gezien?
Iedereen moet het zelf weten, zoals ik al zei, maar de kosten (kilo plofkip 6 euro, stroom 2 euro, stank tijdens het drogen etc.)
Voelt een beetje als het wiel opnieuw uitvinden ofzo...... ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door