Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2699912
Ik denk dat dat heel erg aan de hond ligt.
Een grote hond kan prima elke avond een oor hebben... een hondje zoals mijn mik of Tom van martine van 7 a 8 kilo heeft veel meer last van de vacht aan een oortje, gewoon omdat dit in verhouding veel meer is. Mijn Mickey spuugt het dus ook uit.
Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat het vezels zijn die niet verteerd worden... dus wel opletten dat als je vacht voert- dat het er ook weer uitkomt... en dat het dus geen verstopping geeft.
Ik zou hierom dus ook voorzichtig zijn met vacht voeren als de weerstand wat minder is (ziek/zwak of misselijk), want dan is de kans groot dat de vertering ook wat minder is/trager is- en je wilt niet dat het ophoopt en verstopping geeft.
Bij mn andere honden is het trouwens geen enkel probleem.
#2699925
nova schreef: dat kan wel ja, alleen vind ik dan wrs dagelijks een kots-prak van haren. ::)
Hij zal er echter niet ziek van worden
Dat bedoelde ik ook dat je echt naar de hond zelf moet kijken. ik heb 3 grotere honden die de vacht gewoon uitpoepen, en je het dus heel duidelijk in de drollen ziet zitten. Nummer 4, het kleintje, bewaart het in de maag en kotst het later uit als een soort van haarbal/ uilebal.....
#2699983
Waarom zou het kwaad kunnen? Omdat het gedroogd is, de vacht? Ik weet niet op hoeveel graden die snacks worden gedroogd. Ik denk zelf dat dit wel eens hogere temperaturen kunnen zijn dan dat wij dat zelf doen. Dan wordt de vacht misschien wel iets lastig verteerbaar maar ach, zo erg lijkt me dat niet, dan kotsen ze het of uit of het komt er toch aan de achterkant weer uit.
#2700110
Lizzy schreef: Waarom zou het kwaad kunnen? Omdat het gedroogd is, de vacht? Ik weet niet op hoeveel graden die snacks worden gedroogd. Ik denk zelf dat dit wel eens hogere temperaturen kunnen zijn dan dat wij dat zelf doen. Dan wordt de vacht misschien wel iets lastig verteerbaar maar ach, zo erg lijkt me dat niet, dan kotsen ze het of uit of het komt er toch aan de achterkant weer uit.
En wat Linda zegt, verstopping?
#2700152
Kaat heeft een tijd qua beloningen op fluffy hazenoren geleeft. Ze kreeg er afhankelijk wat we tegen kwamen wat er gebeurd wel 10-20 per dag. Niks geen problemen mee gehad. Wel heeft ze een keer gespuugd toen ze een harige hertenkop als eten kreeg, maar niet van hazenoren. Wel lekker wollige drollen dag daarna  :biggrin2: Maar liever dat, heb ook wel is kale hazenoren gehad en dat werd diarree door de hoeveelheid die ik dan nodig had voor die dag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door