Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#269651
Klein probleempje aan deze kant. Twee van de honden weigeren de groentemix te eten. Aangezien het dalmaten zijn hebben ze dat echt nodig en is het wel heel vervelend dat ze het weigeren.

Vanavond was het zover dat we voor 1 hond het vlees maar afgespoeld hebben en het weer gaven. Toen at ie het wel.

Iemand tips om het ze wel te laten eten?
Door Laura2004
#269653
In de keukenmachine gooien met pens zodat het een soort pens groente pureetje wordt. Zo doe ik het ook, want die van mij moet het ook niet. En soms doe ik er geraspte kaas doorheen, maar dat doe ik liever niet te vaak.
Door Laura2004
#269657
Ik meng het trouwens ook vaak met wat gehakt en soms met een gepofte zoete aardappel. Maar met pens mengen dat werkt bij mij het beste. Succes!
Door Erna
#269895
Een ei erover helpt zeker niet. Dan moet ie het nog niet. Het is een moeilijke eter wat groente en fruit betreft en zijn reuk is ook nog eens sterk ontwikkelt omdat ie blind is. Ik gok erop dat er iets inzit wat ie vindt stinken. Nu nog uitzoeken wat.

Hij moet groente eten.
Door tieneke
#269897
Erna schreef: Een ei erover helpt zeker niet. Dan moet ie het nog niet. Het is een moeilijke eter wat groente en fruit betreft en zijn reuk is ook nog eens sterk ontwikkelt omdat ie blind is. Ik gok erop dat er iets inzit wat ie vindt stinken. Nu nog uitzoeken wat.

Hij moet groente eten.
Wat doe je er allemaal in?
Misschien weet Lizzy raad...
Door jantje
#269911
Laura2004 schreef: In de keukenmachine gooien met pens zodat het een soort pens groente pureetje wordt. Zo doe ik het ook, want die van mij moet het ook niet. En soms doe ik er geraspte kaas doorheen, maar dat doe ik liever niet te vaak.
Ik heb het nu niet over dalmaten, daar ken ik niks van, maar als je zelf wil gaan samenstellen , en je hebt een gezonde hond , die geen gf mixjes lust, dring hem ze dan ook niet op.

Kieper de gf mixjes in de vuilbak, eet ze zelf op of wat dan ook, maar dwing je hond niet ze te eten.

Ik weet dat er mensen zijn die twijfels krijgen over rauwvoeding wanneer je hond geen groente wil eten, maar zet die twijfels aan de kant, je hond kan het gegarandeerd zonder stellen.

Ik zou er zeker geen penslappen voor door de keukenrobot draaien , om ze te vermalen of wat dan ook, want je maakt het er echt niet beter op.
Door Erna
#269917
jantje schreef: Ik heb het nu niet over dalmaten, daar ken ik niks van, maar als je zelf wil gaan samenstellen , en je hebt een gezonde hond , die geen gf mixjes lust, dring hem ze dan ook niet op.
Maar ik heb het wel over dalmaten en die moeten groente eten. Hij zal ze dus krijgen ook, nu alleen nog een manier vinden waardoor hij ze wel eet.
Door jantje
#269921
Erna schreef: Maar ik heb het wel over dalmaten en die moeten groente eten. Hij zal ze dus krijgen ook, nu alleen nog een manier vinden waardoor hij ze wel eet.


klopt, en of een dalmaat groente moet krijgen of niet heb ik me niet over uitgesproken, maar ik heb ook iemand anders "ge-quote" , en in die z'n foto stond een hond dat vast geen dalmaat was, en toch z'n penslappen moet malen om z'n hond gf mixjes binnen te laten krijgen, en das zonde van die lappen.

kreeg vanmiddag een paar twijfelden mailtjes binnen over honden die geen gf mixsen eten, en die mensen wil ik gerust stellen.
Laatst gewijzigd door jantje op vr 25 feb 2005, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#269926
jantje schreef:

klopt, maar ik heb ook iemand anders "ge-quote" , en in die z'n foto stond een hond dat vast geen dalmaat was, en toch z'n penslappen moet malen om z'n hond gf mixjes binnen te laten krijgen, en das zonde van die lappen.
Das Kai van Laura die jij bedoeld
Gebruikersavatar
Door sylvia
#269928
Erna schreef: Maar ik heb het wel over dalmaten en die moeten groente eten. Hij zal ze dus krijgen ook, nu alleen nog een manier vinden waardoor hij ze wel eet.
eet wapper het ook niet als je het door de yoghurt doet ?
Door jantje
#269933
sylvia schreef: Das Kai van Laura die jij bedoeld
een "under-cover" dalmaat , die politie-hond wil worden ?
Door Erna
#269935
sylvia schreef: eet wapper het ook niet als je het door de yoghurt doet ?
Nog niet geprobeerd maar staat inmiddels op het lijstje. Ik heb vanavond een mix gemaakt die niet echt sterk ruikt dus misschien vind ie dat wel lekker. Fruit hoef ik sowieso niet te proberen want dat vind ie helemaal gruwelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door