Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 1Ria1
#269717
Hallo allemaal,

Mijn hond is drachtig en weigert voedsel. Normaal gesproken eet ze een pond bibi per dag. Nu krijg ik er niets in. Alleen gekookte kipfilet.
Als ze normaal gesproken wat minder eet, maak ik me niet zoveel zorgen, dan komt het de volgende dag wel weer. Het gaat me nu te lang duren.
Voor een beloning komt ze nog wel enthousiast aanhollen, maar als ze het dan aan wil nemen, gaat het met lange tanden.
Wat zou ik kunnen geven om er voor te zorgen dat ze toch de nodige dingen binnen krijgt?
Ik geef normaal alleen bibi en af en toe een bot. En af en toe fytomix.
Ik ben absoluut niet het type om een barf menu te maken. Ik heb het toen ze pup was wel geprobeerd, maar het is me te veel werk en de groentes kreeg ik er niet in. En ik was altijd bang dat ze niet voldoende kreeg.
Nu ze drachtig is, wil ik alles aansleuren, maar misschien kan één van jullie me raad geven.

Hoe kan ik haar eetlust opwekken.

Ria
Door tessa
#269800
als mijn hondje drachtig is eet ze met een week of drie ook bijna niks, alles gaat met lange tanden, met de zesde week van de dracht is dit weer over, mijn honden doen dit eigenlijk altijd als ze drachtig zijn , ik maak me daarover geen zorgen, de pups nemen toch wel wat ze nodig hebben, de geboorte gewichten zijn altijd goed dus laat ik het aan de teef over of ze wil eten of niet, het moet op een gegeven moment wel beter gaan natuurlijk ,en de hond moet gezond ogen.
Door 1Ria1
#270152
Ze is ongeveer drie weken. A.s. donderdag ga ik voor de echo, dan heb ik natuurlijk pas echt zekerheid, maar ze is op het juiste tijdstip gedekt en alles wijst erop.
Ik weet dat het ook schijndracht kan zijn, maar daar ga ik in dit geval niet van uit.

Ik krijg er werkelijk niets in.

Wie weet raad.

Ria
Door 1Ria1
#270173
Ongeveer een dag of vier geleden begon ze met lange tanden te eten.
Je merkte toen nog wel dat ze trek had, maar leek wel of ze het gewoon niet lustte.
Ik heb toen een schenkel gehaald. Die heeft ze toen nog gegeten en het mergpijpje uitgelikt.
Ze is normaal gesproken gek op hart, dus hart gehaald, lust ze ook niet.
Daarna heb ik kipfilet geprobeert. Ook niet. Toen heb ik kipfilet gekookt en daar heeft ze iets van op. Ik heb er wat macaroni bijgedaan, maar daar had ze omheen gegeten.
Gisteren heb ik met moeite een gekookt kipfiletje naar binnen gekregen.
Langs dierenarts Quartel geweest, maar die wist gewoon niets..... Achteraf hoor ik nu van de fokster dat er een middeltje is, wat je kan geven waardoor ze in ieder geval alle nodige voedingsstoffen binnen krijgt. Zoiets als nutridrink voor mensen.
Weet iemand daar iets van.
Of iets anders, maakt me niet uit wat.

ria
Door danielle1980
#270182
misschien is ze misselijk?
eigenlijk weet ik niet of honden misselijk kunnen zijn als ze drachtig zijn. :-\

als ze ervoor gewoon normaal gegeten heeft hoef je je na 4 dagen nog niet echt heel erg zorgen te maken.
drinkt ze wel voldoende?

hoe zwaar weegt de hond normaal?
komt het wel eens vaker voor dat je hond een paar dagen niet eet?

normaal geef je bibi, misschien zou je er wat warm water over kunnen doen of het heel lichtjes koken.
welke smaak van bibi geef je de hond?
de kip is wat lichter, misschien dat ze die wel eet.
je zou ook even een ander merk kunnen proberen,
in de winkel is duck en rodi wel makkelijk te krijgen meestal,
je zou daar een pak van kunnen kopen om het te proberen.

als ze de kipfilet wel eet zou ik die gewoon geven,
als je de kipfilet geeft kun je ook de bouillon van de kip geven.
verder zou ik kleinere hoeveelheden gaan geven, meerdere keer per dag.
bv 6 keer per dag wat aanbieden.
je zou een groentemix kunnen maken, daar wat hutekaas, yoghurt of kwark doorheen doen.
pens kun je ook proberen, dat is ook lichtverteerbaar.

een middeltje zoals nutridrink waar alles in zit ken ik niet,
je hebt bv wel multivitaminen van groen os,
dat kun je bv bij de Dierenarts halen en in sommige winkels.
ik weet echter niet of het al verstandig is om dat in dit geval al te gaan geven.

o ja als je het eten geeft laat je t dan staan of haal je de bak na een tijdje weer weg als ze niet eet?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op za 26 feb 2005, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 1Ria1
#270187
Normaal gespoken is ze een goede eter.
Ik hou het dit weekend maar even op de kipfilet, hoewel ze die vandaag ook niet genomen heeft.

Ik denk dat ik iets tegen de misselijkheid zou moeten hebben. Maar dat mag weer niet voor de pups denk ik.

In ieder geval bedankt voor de suggesties.

ria
Door danielle1980
#270196
er zijn homeopatische middelen tegen misselijkheid.
homeopatisch mag denk meestal wel bij pups.
vraag dat anders in de medische hoek,
daar komen meer mensen en heb je zo antwoord.
Door Lizzy
#270591
Wie weet is ze inderdaad misselijk... ik zou het niet weten. Maar je zou haar wel wat Okugest van VSM kunnen geven. Dat wordt gebruikt bij misselijkheid, zelfs bij zwangere vrouwen.

Misschien moet je ook even proberen om er wat heet water (niet gekookt) overheen te gooien, over de Bibi?
Door Ine
#270657
Heel misschien voelt ze jouw onzekerheid? Is het voor jou ook de eerste keer?
Anders gewoon normaal doen. Eten geven, niet eten? Eten weghalen en na 12 uur opnieuw aanbieden.
Honden voelen je zo goed aan, dus let op!! ;)
Door nancy
#270851
Er is een bedrijf dat heel veel produkten, voedingssupplementen enz. verkoopt speciaal voor moedertjes en pups. Kijk eens op www.spat.nl misschien vind je er een natuurlijk middel dat je aanstaat. Ik heb overigens niets met het bedrijf te maken hoor, dus maak geen reclame voor mezelf ofzo ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door