Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Higgy
#269175
op vakantie, en Higgins gaat mee.
Natuurlijk heel erg leuk, maar hoe doen jullie dat met de voeding ?

We gaan een weekje naar Duitsland toe en ik wil eigenlijk gewoon VV oid blijven geven ( geen brok ).
Higgins krijgt nu Carnibest en dit bevalt heel erg goed !
Helaas hebben de huisjes waar wij heen gaan geen vriezer, dus ik moet het anders op gaan lossen.

Iemand suggesties ?
Ik heb wel eens groenteprutjes etc gemaakt maar deze vind hij van mij ::) niet zo lekker :-[ ondanks het feit dat ik er dingen doorheen doe die hij juist heel erg lekker vind.

De vakantie duurt trouwens nog wel even hoor, in de zomer pas dus we hebben nog wel even tijd ;)
Door Lizzy
#269242
Ik neem aan dat je tijdens je vakantie zelf wilt samenstellen? Het kan natuurlijk helemaal geen kwaad om een weekje geen groentemix te geven. Er zijn mensen die nooit groentemix aan hun hond geven! (nou zou ik dat zelf niet doen, maar 1 weekje zonder is echt geen probleem). Is jouw hond verder een beetje gewend aan het eten van de diverse soorten vleesbotten? Of karkassen?
Door Truus
#269286
Als jouw hond niet gewend is om vleesbotten en karkassen te eten, zou je zelfs vlees kunnen malen. Moet je wel een vleesmolentje meenemen ;). Of een lap vlees geven van rund en dan weer orgaan of rundergehakt met wat tafelrestjes, er is een hoop mogelijk en overal zijn slagers.Voor een week moet dat te doen zijn ;)
Door Lil
#269530
Gewoon op de vakantie boodschappen doen (die week komt niet zo nauw). Mijn slager doet ook als je zelf eten meebrengt het inblikken, zo nemen wij op de camping hutspot en boerenkool ed mee. Misschien kun je dan per dag vlees laten inblikken, dit doen vast meerdere slagers. Mijn moeder laat het altijd vacuümverpakken bij de slager, is ook een mogelijkheid.
Door Higgy
#269556
Bedank voor jullie reacties :)
Inblikken kreeg ik ook al van iemand anders te horen. Maar kan dat ook als je Carnibest ontdooid en dan weer inblikken ???

Higgins krijgt hier elke week wel een bot, lamsribbetjes of ossestaart oid. Dat is dus geen probleem.
Ik kreeg ook de tip om groeteprutje van babyvoeding te gebruiken ( de winkelpotjes ) misschien vind hij die wel lekker ? ::)
Laatst gewijzigd door Higgy op vr 25 feb 2005, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#269569
Ik zou gewoon vlees geven die week en gezonde tafelrestjes. Alleen groenteprut lijkt me niet voldoende. Je kunt lapjes vlees uit de supermarkt daar geven, afgewisseld met huttekase, eieren, yoghurt, vis, en je kunt wat lamsribben o.i.d. meenemen, deze blijven toch zeker wel een weekje goed in de koelkast, zeker voor de hond ;)
Laatst gewijzigd door Marion op vr 25 feb 2005, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Indy
#269577
In de huisjes zit toch wel een koelkast??
Je zou dan voor de eerste dagen toch ook cb mee kunnen nemen (in een koelbox) en dat in de koelkast leggen
Dan hoef je al een paar dagen minder zelf wat te maken ;)
Door Higgy
#269834
Ja er zit idd wel gelukkig een koelkast in, maarcarnibest is maar 2 dagen houdbaar in de koelkast als het ontdooid is.

@ Marion, ik was ook niet van plan om alleen maar groente te geven hoor ;)

In ieder geval heb ik van meerdere mensen begrepen dat het niet uit maakt als hij een weekje niet alles binnen krijgt. Dus is ga mijn uiterste best doen om voor hem een lekker maaltijd te maken, die misschien niet helemaal compleet is, maar dat is dan maar niet anders.

Hij houd idd wel van Yoghurt, sardienes, vis, kip, lam, geit, en wie wet baby groente prutjes ;D dus dan komen we wel een heel end :)

iedereen bedankt voor jullie reacties !
Door Marion
#270088
Ik zou geen baby groente prutjes aan je hond geven, dat is net zo goed gekookte zooi ;)
Maar ach, misschien vind hij het wel heel erg lekker en zelf eet je meestal ook niet zo gezond op vakantie :P
Door tieneke
#270520
Hij krijgt volgens mij de week van zijn leven ;D
Gewoon alle soorten vlees en bot kopen en niet bij nadenken,tekorten zal echt wel meevallen.
Door Higgy
#270597
Ik hoop het, want dan gaat hij volgend jaar zeker weer mee :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door