Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#267442
Hallo,

ik geef zelf een aantal maanden kvv en tussendoor barf ik eens een dag. Nu ken ik iemand die hele dure brokken geeft, omdat die zo goed zijn bla bla bla. Nu wil ik eigenlijk deze persoon overtuigen om KVV te geven, voor de prijs hoeft ze het niet te laten, want het is zelfs voordeliger dan die brokken. En KVV is net zo gemakkelijk te geven, BARF is natuurlijk iets lastiger/moeilijker.
Nu weet ik uit eigen ervaring dat mijn hond een stuk minder poept, er veel gezonder uit ziet en het heerlijk vind. ;D
Maar welke argumenten zou ik nu kunnen aandragen waardoor ik deze persoon zou kunnen overhalen om het in ieder geval eens te gaan proberen???
Want die brokken zijn zooooo goed, is ook erg moeilijk hier te verkrijgen, komt uit Duitsland en is echt het beste wat er is, alles zit er in :-\
Ik ben zelf natuurlijk erg tevreden maar heb net niet de woorden om dit over te brengen.

helpen jullie mij??

Groetjes,
Bep
Door rees
#267524
Meestal zeg ik kijk eerst is naar de honden zo als ze er nu uit zien en bedenk dan hoe ze er uit zaggen toen we ze kregen .

meestal is dat genoeg want een van de bullen zag er niet uit toen ze bij ons kwam .
Door Ollie
#267671
Tsja..uuh noem anders eens wat voorbeelden van andere mensen, bijv zoals 1 van onze bullen was altijd misselijk als we iets te laat van bed af waren, sinds we vers voeren heeft ze nergens geen last meer van!

Ja is ook weer moeilijk natuurlijk, want dan krijg je mischien een antwoord van, ja maar mijn honden doen het goed op brok dus...
Door rees
#268538
blijft denk ik altijd moeilijk om iemand te over te halen die fanatiek brokken voerd

Een vriendin van mij voerd haar bull de beste brok die er is volgens haar ???

ondanks alle problemen die hij heeft geeft ze niet de brok de schuld :-\

nu geef ik af en toe wat voer van ons aan hem dan weer een zakje met wat maagjes en hartjes dan weer een lekker stuk rib of een paar kippe nekjes of vleugels.

en dat vind hij heerlijk en ze ziet hem dan ook echt genieten ervan . :P :P

maar even goed blijft ze hem brokken geven want dat is een stuk minder werk

blijf het proberen ;)
Door Jolly
#268568
mensen die vol overtuiging zij van hun ow zo goede brokken die krijg je niet op andere gedachten, mits ze zelf niet zien wat er bijv. bij een hond veranderd is als die wel barf of kvv gekregen heeft.

Ik ben ermee gestopt om mensen te vertellen, als ze iets willen weten dan ga ik wel los, maar niet meer uit mijzelf.
Door Nelly
#268752
Hier hetzelfde Jol, heb het geprobeerd toen Thei z'n zwager vorig jaar z'n pup kocht (trouwens toevallig dezelfde kruising als Tjees), vrienden van me gaan binnenkort een Amstaff halen, ook poging gedaan. Ik geef het op. Het enige wat ik hoop is dat ze dalijk gaan denken van goh, die Ashley is al zo oud en nog zo fit en dan eens verder gaan nadenken.
Door Elizaw
#268937
Ik heb een collega, die heeft een puppie gekocht, over twee weken gaat ze hem halen..en wat denk je..de fokker heeft aanbevolen om kvv te geven ;D ;Dheel voorzichtig vroeg ze aan mij wat onze hond kreeg en heel twijfelachtig antwoorde ik...eh onze hond krijgt vers voer maar dan uit de vriezer en...ohhhh zegt ze dat gaan wij ook doen ha ha ha leuk he??

Maar welke zooi zit er nu in brokken die het juist zo slecht maken voor de hond..???

Groetjes,
Bep
Laatst gewijzigd door Elizaw op do 24 feb 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#268939
Kijk maar naar de ingredientenlijst op een zak brokken, dat is allemaal chemische troep dat heeft niks met gezond eten te maken. Je kan het vergelijken met als je zelf alleen van suplementen zou leven.
Door yalla
#269059
Zelf ben ik in de omstandigheid dat ik veel mensen het verschil kan vertellen tussen vers voeren en brok. Het is bij mij op de hondenschool een onderdeel van de theorielessen die verplicht zijn te volgen. Dat betekent nog niet dat ik mensen probeer over te halen dit te gaan voeren. Ik geef ze objectieve informatie en zeg waar ze op moeten letten. Effect is dat 30% van mijn klanten nu overgestapt is op vers voeren. Maar ik zal nooit in discussie gaan met iemand over voeding. Zeker niet als eigenaren niet klagen over hun hond. Dan hou ik mijn mond.
Door Helen
#269088
Ik loop zelf ook niet te preken. Maar geef wel ongezouten mijn mening als mensen daarom vragen. En mijn mening is dat brokken troep zijn en je je hond daarmee op voedingsgebied tekort doet. Het valt niet altijd in goede aarde, maar ik vind niet dat ik mijn mening heel voorzichtig in moet pakken, omdat mensen zich direct aangesproken voelen. Als ze zo zeker zouden zijn van hun zaak, dan zouden ze zich niet zo aangevallen hoeven voelen is mijn mening.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#269098
RuBep schreef:

Maar welke zooi zit er nu in brokken die het juist zo slecht maken voor de hond..???

Groetjes,
Bep

Die 60 tot 70 % granenzooi wat het eerder konijnenvoer maakt dan hondenvoer. Dan nog het feit dat het doodgekookte steriele meuk is en niet te bewaren is zonder discutable conserveringsmiddelen c.q. antioxydanten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#269102
Zelfs de brokken die zogenaamd goed gehouden worden met vitamine bevatten schadelijke oxidanten, alleen hoeft de fabrikant dit niet te vermelden.
Het zijn dan namelijk de vitamines die behandeld zijn met antioxidanten anders houden ze die brokjes ook niet lang goed.
Door amber2
#270113
En is er misschien ook iets bekend over het eerder ontstaan van suikerziekte en kanker bij het voeren van brokken..? (door de grote hoeveelheid koolhydraten/suikers) Of is dat een onzin-argument? :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#270115
amber2 schreef: En is er misschien ook iets bekend over het eerder ontstaan van suikerziekte en kanker bij het voeren van brokken..? (door de grote hoeveelheid koolhydraten/suikers) Of is dat een onzin-argument? :-\
Ik denk dat daar bij honden zowiezo geen onderzoek naar is of wordt gedaan. De onderzoeken die gedaan worden zijn in opdracht van de multinationals , en die onderzoeken zijn er natuurlijk op gericht om brokken te verkopen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door