Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#268990
Ik las een artikel waarin stond dat er weer veel gevallen van vogelgriep waren & dat er een nieuwe epidemie zou kunnen uitbreken .... Is het dan nog wijselijk van rauw gevogelte aan onze huisdieren te geven of heeft dit daar niets mee te maken???
??? :-\
Door jantje
#269028
Anneke V schreef: Ik las een artikel waarin stond dat er weer veel gevallen van vogelgriep waren & dat er een nieuwe epidemie zou kunnen uitbreken .... Is het dan nog wijselijk van rauw gevogelte aan onze huisdieren te geven of heeft dit daar niets mee te maken???
??? :-\

Zoals het er nu bijstaat niet denk ik , is voorlopig nog effe ver af, maar er word wel koortsachtig gezocht naar een vaccin (voor mensen dan)

Wat voor risico honden lopen weet ik niet, maar ik meen een tijdje geleden ergens gelezen te hebben dat het varkens zou besmet hebben .

Ik maak me hier in Europa nog geen zorgen.

de World Health Organisation houd wel degelijk rekening met het feit dat het virus aan het muteren is, dat het mensen rechtstreeks zou kunnen besmetten via de lucht, en dat het zou kunnen dat het pandemic dreigt te worden en miljoenen mensen zou kunnen besmetten.
Door Laura2004
#269043
Dat vroeg ik me ook al af ja, als het besmettelijk is voor honden dan zullen barfers als eerste ziek worden, maar het is zeker dat er een epidemie komt in heel de wereld de vraag is alleen waneer.
Door jantje
#269408
Anneke V schreef: Helpt het eigenlijk als je de kip kookt, of heeft dit totaal geen zin????

Het virus word niet , of niet alleen, overgedragen door het eten van besmet voedsel, rauw of gekookt.

Ook vogeluitwerpselen zouden een risico kunnen vormen, dus is het eigenlijk geen probleem voor de rauwvoerder alleen, als het al een probleem word.

Voorlopig zou ik me niet al te veel zorgen maken, maar de hogervermelde link word wel degelijk aangegeven dat verschillende soorten zoogdieren drager kunnen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door