Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2682742
Nee hoor gewoon Lotgering doorvoeren, je wisselt al af met Carnibest.
Heb in het begin ook slappe ontlasting afgewisseld met goede ontlasting gehad.
Heb wel probiotica erbij gegeven.
Ook heb ik een maand diatomeeenaarde gegeven door het voer.
De ontlasting is nu al maanden goed.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 28 mei 2013, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hotfuss
#2682960
Ik heb de spullen van het woud nu binnen nu even wachten tot mevrouw moet dan stuur ik het op. Ook de Diatomeeënaarde binnen
heb hierover nog wel een vraag hoe lang duurt het tot ik daarmee enige vooruitgang of resultaten kan zien ? vind het er maar gek uit zien
ziet er uit als cement ! maarja als het maar werkt!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2682968
Annemarie Rijnveld adviseerde mij de Diatomeeënaarde 2x per jaar: 30 dagen de aangegeven hoeveelheid.  (1 theelepeltje)
Ik zag al vrij snel resultaat.
Door Annemarie Rijnveld
#2682992
Yuma, 10 weken oud, Giardia: (2x een theelepel per dag, 90 dagen kuur.) Na drie weken was zij al Giardia vrij. Beter is de kuur nog 2 maanden te vervolgen, eventueel op de onderhoudsdosis, in geval van Giardia Coccidiose Wormen etc, omdat de eitjes niet vernietigd worden door de aarde, alleen de wormen en trofozieten worden aangetast.


Diatomeeenaarde:
http://www.baroen.nl/index.php/winkel/v ... ilo-detail
Voedingstoevoeging als anti-ongediertemiddel

Diatom wordt in Engeland als voedseltoevoeging gebruikt bij: koeien, kalveren, paarden schapen, geiten, varkens, konijnen, kippen, kalkoenen, eenden, honden, katten, duiven en andere huisdieren.

Aanbevolen hoeveelheden per diersoort:


?• Vleeskoeien: 1% van het totale gewicht van het droogvoer, in graan 5%
?• Melkkoeien: 1% van het totale gewicht van het droogvoer.
• Kalveren: 4 gram in de ochtendmelk
• Varkens: 2% van het totale gewicht van het voedsel en strooien of spuiten op de dieren en hun omgeving
• Paarden: 140 gram in het dagelijkse portie voer
• Schapen: 1% van het totale gewicht van het gemalen graan
• Geiten: 1% van het totale gewicht van het gemalen graan
?• Kippen en andere gevogelten: 5% van het totale gewicht van het voedsel en puur in het stofbad.

• Honden: 1 eetlepel in het dagelijkse voer voor honden zwaarder dan 25 kg.

• 1 theelepel in het dagelijkse voer voor kleine honden en jonge honden vanaf 6 maanden van middel grote rassen of groter. Voor kleinere jonge honden 1/2 theelepel.

• Katten: 1 theelepel in het dagelijkse voer.

• Konijnen: voor de kleine en midden rassen; ¼ theelepel in het dagelijks voer. Voor de grote rassen ½ theelepel.

• Cavia’s: ¼ theelepel in het dagelijks voer.




LET OP: diatom niet aan kleine drachtige dieren, zoals poezen en cavia's geven. Ook niet aan jonge dieren geven zoals puppies, kittens.


Toedienen als mineralensupplement

Als men Diatom begint te voeren aan gevogelte of vee en men merkt een vooruitgang in de productie, waar kan men dat dan aan toeschrijven?

Het meest voor de hand liggende antwoord is dat Diatom de parasietenpopulatie reduceert, wat resulteert in minder stress voor het dier en een verbeterde vertering van het voedsel.

Maar wat is nu het minerale component in Diatom?

Diatom bevat een breed assortiment aan natuurlijke mineralen zoals: Calcium, magnesium, ijzer, fosfaten, natrium, titanium, kalium, silicium, aluminium enz.

Doordat er in het graan van tegenwoordig minder mineralen zitten is Diatom een goede aanvulling in het voedsel. Voor voedingshoeveelheden zie de tabel bij ‘Voedingstoevoeging als anti-ongediertemiddel’.

Chemische beschrijving: diatomeeënaarde (kiezelaarde/SiO2)
Kleur: beige poeder
Geur: Geen
Oplosbaarheid in water: niet
PH waarde van concentraat: 4,5
Door Annemarie Rijnveld
#2683100
Ja Kiara, ik ben het helemaal met je eens. In Italie hebben ook al een paar mensen hiermee met zeer positief resultaat hun Giardia probleem opgelost. Zonder gif.  8)
Door Hotfuss
#2684244
Ik heb de uitslag van het woud binnen gekregen en inderdaad Giardia besmetting. Hoewel ik eerst best wel sceptisch was over diatomeeraarde schijnt het wel te werken geef het nu 2 dagen en zie nu al een behoorlijke verbetering en ga dus door op deze manier. Iedereen bedankt die me hierbij geholpen heeft met informatie en tips!!!!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2684247
Hotfuss schreef: Ik heb de uitslag van het woud binnen gekregen en inderdaad Giardia besmetting. Hoewel ik eerst best wel sceptisch was over diatomeeraarde schijnt het wel te werken geef het nu 2 dagen en zie nu al een behoorlijke verbetering en ga dus door op deze manier. Iedereen bedankt die me hierbij geholpen heeft met informatie en tips!!!!
Fijn te horen, het helpt trouwens ook fantastisch als natuurlijk ontwormingsmiddel als je het twee keer per jaar gedurende een maand door het voer mengt.
Chemische ontwormingsmiddelen komen er niet meer in hier!!
Door Annemarie Rijnveld
#2684368
Hotfuss schreef: Ik heb de uitslag van het woud binnen gekregen en inderdaad Giardia besmetting. Hoewel ik eerst best wel sceptisch was over diatomeeraarde schijnt het wel te werken geef het nu 2 dagen en zie nu al een behoorlijke verbetering en ga dus door op deze manier. Iedereen bedankt die me hierbij geholpen heeft met informatie en tips!!!!
Fijn te horen dat de poep al een stuk verbeterd is! Ik wil niet betweterig zijn, maar dit betekent niet dat de Giardia al zijn biezen heeft gepakt  :)
Dat duurt nog wel ffies. Ik zou zeker de kuur in ieder geval 60 dagen volhouden, zelf heb ik het 90 dagen gedaan, maar Yuma zat dan ook wel tot haar oren vol met Giardia.

Ik was ook heeeel sceptisch, maar wilde het toch een kans geven, na 2 mislukte Panacur-pogingen. En diarree dag en nacht, maandenlang.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door