Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hotfuss
#2681804
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag ik heb een herder sinds ze uit het nest bij ons is gekomen is ze af en aan aan de diarree.
Het gaat een week goed gewone goede drollen en dan weer diarree de diarree zelf begint als gewoon slappe drollen en gaat in een paar dagen
tijd naar echt zwarte stinkende ( alsof er iets ligt te rotten ) spuitdiarree en trekt dan weer richting normale drollen. Ik heb contact met de fokker gehad en
het is bekend dat er een aantal pups giardia heeft gehad. Ik heb dit bij de DA aangegeven maar die kon niets vinden maar heeft toen toch panacur meegegeven omdat dat ook giardia aan zou pakken. Maar alsnog blijft dit probleem aanhouden. Ze is gewoon levendig en actief en maakt ook geen zieke indruk.
Ik heb zo onderhand een vasteklanten kaart bij de DA hierbij en word er een beetje moe van. Ik wil dat mijn hond gewoon gezond is en niet om de paar
weken een bezoek aan de DA nodig is. Heeft iemand een idee of suggestie wat ik nog meer kan doen ? ik ga morgen weer naar de DA om er toch weer naar te laten kijken want ik vertrouw het gewoon niet.

alvast bedankt!
Door Hotfuss
#2681813
Ik heb bij 2 verschillende dierenartens staaltjes van 3 dagen meegenomen dus ik mag aannemen van wel. Ik neem morgen weer staaltjes mee dus zal er weer uitdrukkelijk om vragen/eisen maar begin inderdaad te vrezen voor een van die 2 ja.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2681821
diameeraarde kopen je kunt het bestellen bij de baroen. mijn hond had het ook de ene kuur na de andere panacur alle soorten gehad tot ik van annemarie van rijnveld deze tip kreeg en weg zelfs mijn eigen da wist niet van het bestaan. later belde hij mij nog hoe het ook alweer hete want hij had een hond in de praktijk die het al een jaar had . die heeft ook de dia gehad min 3 weken liever 3maanden en ook bij die hond was het weg!


ben jou annemarie ook nog steeds zeer dankbaar
Door Hotfuss
#2681824
Ok diameeraarde ? nooit van gehoord zou je mij kunnen uitleggen wat het is en wat het doet ? of een link geven naar de uitleg ervan ? alvast bedankt Kiara
Zou ook graag willen weten of iemand bekend is met VPL Het woud of mij kan wijzen op een ander laboratorium voor onlasting onderzoek naar parasieten.
Voel al weer aankomen dat ik bij de dierenarts te horen krijg dat ik me druk maak over het "mode verschijnsel" Giardia en dat kleine beetjes voeren het weer over zou moeten gaan en dat ik vooral geen KVV moet geven want alles zit in een brokje wat ook veel beter is denk niet dat ik daar het geduld voor heb na zo lang van kastje naar de muur gestuurd te worden. 
Gebruikersavatar
Door kiara
#2681827
als je op de site van wolfcreekranch googlelt kan je er erg veel over lezen. en het staat ook hier ergens op bp misschien bij medische want ik had toen ook een topicgeopend
maar ik ben zeer slecht in hoe ik een link moet doorgeven anders even pb aan annemarie
maar het werkt echt en geef aub geen panacur meer de darmen gaan naar de kl... en het helpt niet die krengen zijn resistent geworden en dat kan niet bij de diameeraarde . ook op de site van de baroen staat wel het een en ander gewoon op google de baroen aalsmeer echt super goed spul en natuurprodukt
Door Hotfuss
#2681829
Ja had inderdaad gelezen op de website van de Baroen zelf er is alleen staat er dat je het niet aan pups mag geven dus kan ik het al niet geven of is dat onjuist wat er staat ? Ook staat er niet hoe lang je er mee door moet/kan gaan zit daar nog een limiet op ? en hoeveel zou ik moeten bestellen zou ik met 1 kilo al uit de voeten kunnen of zou ik meer moeten bestellen ?
Laatst gewijzigd door Hotfuss op ma 27 mei 2013, 03:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2681830
ik heb het topic gevonden bij medische hond en dan bij wormen parrasieten op pagina 4 dan bij verkeerde tabletten zo heet dat topic. en ik heb daarna laten testen bij van het woud op alle wormen en dus ook giardia koste geloof ik 35 euro ook perfect en zeer snelle uitslag
nou zoekse en leese ga nu slapen kon toch niet slapen
Gebruikersavatar
Door kiara
#2681831
ja hoor kan wel maar ga maar even goed lezen dat topic of en annemarie pb mijn hond was iets van 12 weken/ kitten ook zoiets
Door Annemarie Rijnveld
#2681958
Hotfuss schreef: Ja had inderdaad gelezen op de website van de Baroen zelf er is alleen staat er dat je het niet aan pups mag geven dus kan ik het al niet geven of is dat onjuist wat er staat ? Ook staat er niet hoe lang je er mee door moet/kan gaan zit daar nog een limiet op ? en hoeveel zou ik moeten bestellen zou ik met 1 kilo al uit de voeten kunnen of zou ik meer moeten bestellen ?
Hoi, ja hoor, je kan het ook gewoon aan pups geven. Yuma was een week of 10-12 toen ik met de aarde begon.
Dit zijn zo van die clausules die zekerheidshalve worden toegevoegd.
Diatomeeenaarde is een voedingsadditief, trouwens, het zit in bijna alle produkten. E-551 of E-553, weet niet meer precies welk nummer.

Als de andere pups uit het nest Giardia hebben gehad, dan is het heel aannemelijk dat jouw pup er ook last van heeft.
Toch zou het wel fijn zijn, als dat ook daadwerkelijk wordt aangetoond en dat de diarree niet door iets anders is veroorzaakt.

Is de pup verder gezond, levendig, graag willen eten, zonder koorts etc etc? Wat geef jij hem te eten?
Door Hotfuss
#2682023
Ja ze is voor de rest gewoon vrolijk en actief maakt geen zieke indruk of dat ze geen energie over heeft ze wil gewoon eten en drinken. Ik geef KVV lotgering en carnibest. Zojuist bij DA geweest en die wilde het Diarree protocol volgen dus AB plus pasta voor darmen zelf onder microscoop gekeken en niets gezien was het hier niet mee eens en wilde een concrete test op Giardia en Coccidiose. Mja hier was ze het niet mee eens ga nu op zoek naar nieuwe DA en heb zojuist pakket van Het Woud besteld om het dan maar zelf te laten onderzoeken.
Door Annemarie Rijnveld
#2682038
Daar doe je heel goed aan!!

Ik heb geen ervaring met KVV, en kan je er dus niets over zeggen, helaas. Het lijkt mij een goed idee ook een topic te openen over wat je voert, @Marina weet er alles over en kan je daarin heel goed adviseren!
Door inni
#2682111
Ik zou ook gaan noteren wat je te eten geeft, hoeveel(ongeveer) en wat de eventuele tussendoortjes zijn. Misschien kan je daarin een lijn vinden als er uit alhet andere niks komt. Berre is ook jaren op zo'n een diarree toer geweest, sinds hij enkel nog eend ktijgt (zonder vet) en wat verse pancreas gaat het al meer dan 10 maanden goed. zodra ik echter ook maar iets van een andere vleessoort bij geef gaat het mis en ik ben er nog steeds niet achter waarom.
Ik hoop dat je snel een oplossing vind, zo'n gesukkel is een energievreter voor 't baasje. ;)
Door Lizzy
#2682515
Het Woud is een uitstekend laboratorium! Dus dat heb je goed gedaan. En verder zou ik mijn hond voorlopig ook op (naast die Diatomeeenaarde) volledig van de Lotgering afhalen. Dat is nogal vet spul en het kan best dat hij daarvan aan de slinger gaat.
Door Hotfuss
#2682693
Ja ben nog steeds aan het afwachten van de spullen van het Woud. Van de lotgering afhalen ? Het leek mij meer op dat ze het juist iets beter deed dan op andere vlees soorten die ik heb. Misschien iemand een suggestie wat anders te geven ik heb op het moment alleen lotgering en carnibest in huis. Heb vandaag ook probiotica in huis gehaald is het verstandig om dat nu al te geven of moet ik afwachten tot de darmen wat rustiger zijn ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door