Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
Beau kan ook niet tegen vis uit blik, of het nou met olie of water is...hij gaat acuut aan de dunne.

Maar met wat Okugest en een banaantje gaat het meestal met een dag weer over hoor.
Door zurca
Een banaantje?! Kan ik 'm dat geven? (als tie dat lust tenminste, al kijkt tie nu naar me alsof hij alles wel wil eten ::))
Ben net met 'm uit geweest en hij jaagt de eenden op, speurt naar katten, sjouwt met stokken.....alleen het is nog net water wat eruit komt ::)
Door zurca
Ok..Roosvicee in huis, dossering; naar smaak aanlengen met water ::) Twee eetlepels dan maar??
Okugest kan ik de dossering voor kinderen jonger dan 6 jaar aanhouden? bij accute klachten 1 per uur max 6 per dag..
Door Helen
zurca schreef: Ok..Roosvicee in huis, dossering; naar smaak aanlengen met water ::) Twee eetlepels dan maar??
Okugest kan ik de dossering voor kinderen jonger dan 6 jaar aanhouden? bij accute klachten 1 per uur max 6 per dag..
Wat zielig voor Tous..Ik ben sinds kort dus groene leem fan!! Werkt echt fantastisch!!
Door zurca
Helen schreef: Wat zielig voor Tous..Ik ben sinds kort dus groene leem fan!! Werkt echt fantastisch!!
Groene Leem he?! Mmmm ik zal eens gaan lezen ;)
Gelukkig is Tous niet zielig..hij doet gewoon zoals hij altijd doet alleen met is z'n ontlasting waterdun..Hij lijkt er echt geen last van te hebben..

De yoghert met wat roosvice is net naar binnen gegaan..Jasses ik zou het niet moeten maar Tous heeft z'n bak helemaal schoon gelikt..

Nu die okugest nog..gewoon doen zoals in de bijsluiter staat?
Door Peet
Ik zou hem 1 a 2 tabletjes geven (eventueel in iets lekkers. Dan een paar uur kijken hoe het gaat. Eventueel kan je hem voor 't slapen gaan dan nog 1 of 2 geven.

(Banaan stopt meestal heel goed, ik gebruik het altijd voor Beau...die is dol op banaan. Maar als je 't niet gewend bent te geven, doe je toch een halfje? Of een stukje, om de Okugest in te verstoppen).
Door zurca
Hij heeft nu 2 tableten op...en dus die roosvicee gekregen.
Banaan moest tie niet hebben, terwijl hij van de week wel van mn grapefruit stond mee te eten ::) ;D
Z'n ontlasting is nog steeds waterdun...maargoed ik heb 'm natuurlijk vanmiddag pas diedingen gegeven..
Door zurca
Nieuwe dag, nieuwe vragen ;)

Gisterenavond was het nog steeds water...Ik heb 'm toen voor het slapen gaan nog 2 tableten okugest gegeven.
Vanacht ben ik, nadat ik zo'n 2 uur waker had gelegen luisterend of Tous toch misschien piepte, met 'm naar buiten geweest...Niks dus...Tja hij had ook niet gepiept dus eigen schuld.
Vanmorgen is hij met wim mee naar buiten geweest, weer niks..
Nu net heeft tie dan wel ontlasting gehad, eerst water en veel lucht en toen..jawel een beetje smeuige ontlasting :D

Maar nu?! Wel of geen eten...Wel of geen okugest geven en zoja hoeveel?
Door sylvia
okugest geven wat rijst koken en het water te drinken geven

ik heb van jullie gedroomd, de wekker liep af en toen zei ik geef maar okugest ::) ;D ;D ;D ;D ;D misschien moet ik toch eens iets minder BPen :-[
Door zurca
sylvia schreef: okugest geven wat rijst koken en het water te drinken geven

ik heb van jullie gedroomd, de wekker liep af en toen zei ik geef maar okugest ::) ;D ;D ;D ;D ;D misschien moet ik toch eens iets minder BPen :-[
Ghighi....Dat heb ik ook wel eens...bijv. die rooie kat bij
Ine in de boom..nachten lang over gedroomd ;D

Maar ik zal wat rijst gaan koken, maakt het nog uit wat voor rijst? En ik lees ook weleens over gekookte kip of is het daar nog te vroeg voor?
Door Helen
Ik geef rustig iedere twee uur een okugestje. Ik geloof tot een max van 8 per dag oid. Verder hielp okugest bij Kuma niet afdoende. Pas toen ik groene leem ging geven knapte ze razendsnel op.
Door sylvia
zurca schreef: Ghighi....Dat heb ik ook wel eens...bijv. die rooie kat bij
Ine in de boom..nachten lang over gedroomd ;D

Maar ik zal wat rijst gaan koken, maakt het nog uit wat voor rijst? En ik lees ook weleens over gekookte kip of is het daar nog te vroeg voor?
Ja kan je ook geven ipv zijn gewone voer
Door zurca
Het rijstewater heeft tie een beetje van gelikt en nu staat tie er naar te kijken alsof hij water ziet branden ::)
De gekookte kip ging er wat beter in, de bak is vakkundig uitgelikt ;)
Door zurca
Na gisterenochtend heeft Tous geen ontlasting meer gehad..
Maar vanmorgen had hij weer normale ontlasting :D
Pfff dat je zo opgelucht kan zijn van een hondendrol ::) ;D
Ik heb 'm net nog wat gekookte kip en rijstewater gegeven maar ik denk dat ik 'm straks maar een beetje cb ga geven want volgens mij heeft tie nu echt honger ;)

Bedankt allemaal voor de tips en het meedenken :-*
(mn moeder zei nog "ga toch naar de dierenarts met dat beest" Maar ik was er van overtuigt dat jullie me hiermee beter konden helpen :D)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door