Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2666301
Dit las ik op Facebook,ben toevallig dit weekend gestart met dit product.
Wie kan mij zeggen of dit waar is ,want als dit waar is ,dan verkopen ze dit product als zijnde ...Bio,100% Natuurlijk en Safe,maar is dat dus toch een beetje misleidend.


Mensen gebruik AUB NIET!!! de producten van Espree Knock out of Espree outdoor!!!
Er zit puur GIF in !!!!!!!

Daar zit namelijk Sodium Laureth Sulfate in en Kaliumsorbaat.
2 Giftige ingrediënten, die onderandere kanker,

Wat doet Sodium Laureth Sulfate
* kan het immuunsysteem schaden, verwijdering van huidlagen veroorzaken en de huid doen ontsteken.
* dringt diep door in de huid en de ogen en wordt ook in de hersenen, hart en lever vastgehouden. Een enkele druppel blijft enige dagen in de hersenen en het lichaam.
*verandert de proteïnen van oogweefsel - waardoor het de oogontwikkeling permanent aantast.
* is een mutageen. Het is in staat de genetische informatie in de cellen te veranderen. SLS wordt in onderzoek gebruikt om mutaties in bacteriën te veroorzaken
* Het is kankerverwekkend

E202 – Zeer gevaarlijk
Kaliumsorbaat, synthetisch conserveermiddel, de volgende gezondheidsrisico’s zijn bekend: Gaat een chemische reactie aan met andere nitraten, veroorzaakt geboorteafwijkingen, astma, netelroos, neusverkoudheid, darmstoornissen.
#2666305
Afbeelding

Natuurlijke anti-vlo en teekspray voor de hond.

Geschikt voor: Hond.

Samenstelling:
Actieve ingrediënten: Citroengrasolie (1%), Geraniumolie (.5%), Geraniol, (1%), Citronella-olie (.5%), Sodium Lauryl Sulfaat (.75%).

Inert: gezuiverd water, mineralen-olie, kaliumsorbaat, xanthaan, katoenzaad-olie, sojaboon-olie.

Indicatie(s):
• Maakt de vacht van het dier onaantrekkelijk voor ongedierte zoals vlooien, teken, muggen, horzels en andere insecten.

• Kan ook in worden gezet als omgevingsspray om mand- of slaapplaats mee in te sprayen.

• Bevat tevens een zonnebrand.

Eigenschappen per ingrediënt:
Citroengrasolie, Geraniumolie en Citronella-olie staan bekend om hun insectverdrijvende werking.

Dosering en toepassing:
Goed schudden voor gebruik:
Het dier geheel insprayen en de spray goed in de vacht masseren.
Moet, met name in het vlooien- en tekenseizoen, regelmatig worden herhaald.
#2666307
SLS is het spulletje dat voor schuimvorming in shampoos zorgt, dat wordt dus veel toegepast. Als je daar allergisch op reageert, kun je huidklachten krijgen, inderdaad, maar zonder allergie merk je er volgens mij niets van. Alleen heeft het natuurlijk weinig met "natuurlijk" te maken...

Kaliumsorbaat schijnt minder onschuldig te zijn, het fijne weet ik daar ook niet van. Is blijkbaar synthetisch, dus ook niet natuurlijk.

Als ik dit lees over de spray, en er zit SLS en E202 in, dan klopt dat dus niet: "Espree Animal Products (USA)
Alles wat door Espree geproduceerd wordt moet effectief zijn en bewezen onschuldig voor mens en dier, dus vrij van agressieve chemicaliën en onnodige bestanddelen. De samenstelling moet bij gebruik op het dier de groei van gevaarlijke bacteriën schimmels en andere micro-organismen bestrijden, voorkomen of tenminste afremmen." Kaliumsorbaat schijnt nauwelijks of geen effect te hebben op bacteriën en schimmels, dus...

Trek je conclusies, denk ik...
#2667418
Ik had de winkel waar ik het gekocht had een mail gestuurd , en kreeg het volgende terug via de importeur . Op mijn verdere vragen geen antwoord gekregen.

Natriumlaurylsulfaat (0,75%)
Natriumlaurylsulfaat (SLS), is een tenside in vaste vorm. Het wordt in Europa vooral veel in tandpasta
gebruikt, en in reinigende producten voor huid en haar. In de VSA, maar ook elders is het een erg
veel gebruikt middel in shampoo, douchegel en aanverwante producten.
Natriumlaurylsulfaat (SLS) wordt wereldwijd niet alleen veel gebruikt in cosmetica, het is ook de
standaardstof om de gevoeligheid voor irritatie te meten. Door deze twee feiten behoort het ook tot
de cosmeticaingrediënten waar de meeste onzin over wordt verkocht door opruiende websites en
weinig deskundige cosmeticafabrikanten. Aan natriumlaurylsulfaat worden de meest nare
eigenschappen toegekend of ze worden zeer overdreven. De eerste reden hiervoor is dat het zoveel
wordt gebruikt, althans in de VS, je kan dus veel mensen bang maken door maar één "gevaarlijke"
stof te noemen. Veel Nederlandse sites nemen deze Amerikaanse waarschuwingen klakkeloos over.
Niet alleen maken deze sites zich belachelijk door hun gebrek aan kennis over de eigenschappen van
natriumlaurylsulfaat, maar ook is het onzinnig te waarschuwen voor douchegel en shampoo met
natriumlaurylsulfaat omdat dit in Europa in zeer kleine percentages wordt gebruikt. Omdat het een
standaardstof is voor het testen van irritatie (niet omdat het extreem irriteert, maar omdat het een
veel voorkomende stof is en omdat deze makkelijk met water is af te wassen waardoor de irritatie
weer verdwijnt) is er veel literatuur over de irritatie van natriumlaurylsulfaat, dat zal een andere
reden zijn waarom het veel genoemd wordt als irriterende stof.
Natriumlaurylsulfaat (SLS) is een goede reinger en schuimt prima. Het wordt verkocht voor inwendig
gebruik in bruisballen en andere schuimende cosmetica in vaste vorm, maar het kan ook in oplossing
worden gebruikt in handzeep, shampoo en dergelijke. Ook geschikt voor tandpasta. De INCI naam is
Sodium Lauryl Sulfate. Het percentage wasactieve stof is 100%.
Natriumlaurylsulfaat is relatief irriterend, om die reden is het verstandig niet teveel (>25%) te
gebruiken, of anders te mengen met tensiden die de irritatie verminderen zoals Betaine. In
bruisballen en dergelijke is een lager percentage bijvoorbeeld 5-10% gebruikelijk, in tandpasta 1-3%.
Omdat het niet met water is verdund is het sterker dan de meeste andere tensiden en kan het
stuiven wat irritatie aan ogen en longen kan veroorzaken. Ga er dus zorvuldig mee om.
In een product verwerkt spelen deze aspecten geen belangrijke rol meer.
Kaliumsorbaat (1%) mag onder andere worden toegevoegd aan dranken (fruitsap, wijn, cider),
gedroogde vruchten, kaas-, melk- en eiproducten, brood en banketwaren en sauzen. Het remt de
aangroei van schimmels, bacteriën en gist. In gezoete wijn verhindert het de secundaire fermentatie
van toegevoegde residuele suiker.
#2667421
Kijk maar op je eigen shampoo en douchegel, etc. Daar zit ook zo vaak E202 en SLS in. En liefst heb je dat niet en koop je producten (ook voor jezelf) waar dit niet in zit. Maar als je nou mag kiezen tussen een keihard gif waar teken en vlooien zo dood van neervallen of dit, wat denkt jij zelf dat gevaarlijker is? Ja, het beste vraag je Espree de SLS en E202 eruit te halen. Maar om zo hysterisch te gaan lopen gillen zoals deze persoon dat doet....? Vind ik nou ook een tikkie overdreven :-X
#2667424
Hier, ingredienten Sanex douchegel:

Ingredients:
AQUA , SODIUM LAURETH SULFATE , GLYCERIN , COCO-GLUCOSIDE , COCAMIDOPROPYL BETAINE , SODIUM CHLORIDE , PARFUM , SODIUM LACTATE , STYRENE/ACRYLATES COPOLYMER , LACTIC ACID , CAPRYLYL GLYCOL , POLYQUATERNIUM-7 , ZINC SULFATE , SODIUM BENZOATE , BENZOIC ACID .

Zelfs in de zogenaamde Zero:

AQUA , SODIUM LAURETH SULFATE , GLYCERIN , COCAMIDOPROPYL BETAINE , SODIUM CHLORIDE , COCO-GLUCOSIDE , PARFUM , SODIUM LACTATE , LACTIC ACID , SODIUM BENZOATE .

Nee, je wilt dit er niet in hebben maar overdrijven is ook een vak hoor....
#2667427
Nou het vreemde is eigenlijk dat als je op de fles kijkt er in 3 talen de ingredienten erop staan .
In het engels 8 ingredienten [ zonder deze ingredienten dus] en in scandinavisch en frans 11 ingredienten [ met deze dus] dat is dus wel erg vreemd . Dat deze inderdaad veel minder giftige stoffen bevat als de reguliere pipetjes is duidelijk natuurlijk .
#2667430
(is natuurlijk wel slordig, om je product 100% natuurlijk te noemen met deze ingredienten erin. Maar kennelijk mag dat, zie Sanex Zero - wat dan moet duiden op Zero % zooi maar mooi dat er zooi in zit).
#2667431
Lizzy schreef: (is natuurlijk wel slordig, om je product 100% natuurlijk te noemen met deze ingredienten erin. Maar kennelijk mag dat, zie Sanex Zero - wat dan moet duiden op Zero % zooi maar mooi dat er zooi in zit).
Zal wel mogen omdat het minder dan een procent zooi is, wat er in zit...
#2667432
En, "gelukkig" belooft de fabrikant ook niet dat het 100% natuurlijk is.

"Espree defines natural ingredients as "derived from plant, vegetable or mineral origin, primarily through physical processing, sometimes facilitated by simple chemical reactions." Espree proudly formulates products with human-grade ingredients that represent the essence of nature and life, from renewable and sustainable botanical, vegetable and mineral sources. Almost every Espree product contains more than 95% natural ingredients and more than 50% organic ingredients".
#2667435
Vivianneb schreef: @Sigbrid Zou dat te maken kunnen hebben met de wetgeving in bepaalde landen?
Dat vermoed ik ook inderdaad , heb dat ook gevraagd oa maar geen antwoord op gekregen .
Er staat ook niet op met welke frequentie je moet sprayen etc dus ook dat weet ik nu nog steeds niet . Wel staat er met dikgedrukte letters 'pesticide free' op
#2667439
Lizzy schreef: Hier, ingredienten Sanex douchegel:

Ingredients:
AQUA , SODIUM LAURETH SULFATE , GLYCERIN , COCO-GLUCOSIDE , COCAMIDOPROPYL BETAINE , SODIUM CHLORIDE , PARFUM , SODIUM LACTATE , STYRENE/ACRYLATES COPOLYMER , LACTIC ACID , CAPRYLYL GLYCOL , POLYQUATERNIUM-7 , ZINC SULFATE , SODIUM BENZOATE , BENZOIC ACID .

Zelfs in de zogenaamde Zero:

AQUA , SODIUM LAURETH SULFATE , GLYCERIN , COCAMIDOPROPYL BETAINE , SODIUM CHLORIDE , COCO-GLUCOSIDE , PARFUM , SODIUM LACTATE , LACTIC ACID , SODIUM BENZOATE .

Nee, je wilt dit er niet in hebben maar overdrijven is ook een vak hoor....
En je moet verdomd goed zoeken om iets te vinden waar het niet in zit, als je er niet tegen kan (zoals ik). Maar zoals jij het uitlegd klinkt het geloofwaardiger dan dat het puur gif zou zijn?
#2671246
Lizzy schreef: Kijk maar op je eigen shampoo en douchegel, etc. Daar zit ook zo vaak E202 en SLS in. En liefst heb je dat niet en koop je producten (ook voor jezelf) waar dit niet in zit. Maar als je nou mag kiezen tussen een keihard gif waar teken en vlooien zo dood van neervallen of dit, wat denkt jij zelf dat gevaarlijker is? Ja, het beste vraag je Espree de SLS en E202 eruit te halen. Maar om zo hysterisch te gaan lopen gillen zoals deze persoon dat doet....? Vind ik nou ook een tikkie overdreven :-X
Amen!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door