Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#266047
Ik heb gisteren een zak viskoppen gekregen op de markt. Maar nu vroeg ik me af of ze alle viskoppen mogen eten? Er zitten koppen van slibtong in en verder weet ik niet precies wat voor viskoppen nog meer, ik weet alleen zeker dat het allemaal zoutwatervissen zijn.
Door 202spots
#266062
Ja hoor,ze kunnen alles soorten vis(koppen) eten.
Als er zalmkop bij zit...die zijn heeeeel groot,moet je die eerst 2-3 weken invriezen.(flukes)
Als je je zelf er beter bij voeld dan kan je ALLE koppen eerst invriezen voordat je ze geeft.
Ik zou dan de koppen samen met iets anders geven,want de kop alleen heeft veel "bot" en weinig "vlees".
Dus b.v eerst wat groentemix met wat orgaan,pens of stukken vlees,en daarna 'n paar koppen er achteraan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#266072
202spots schreef: Ja hoor,ze kunnen alles soorten vis(koppen) eten.
Als er zalmkop bij zit...die zijn heeeeel groot,moet je die eerst 2-3 weken invriezen.(flukes)
Als je je zelf er beter bij voeld dan kan je ALLE koppen eerst invriezen voordat je ze geeft.
Ik zou dan de koppen samen met iets anders geven,want de kop alleen heeft veel "bot" en weinig "vlees".
Dus b.v eerst wat groentemix met wat orgaan,pens of stukken vlees,en daarna 'n paar koppen er achteraan.
Reken je zo'n zalmkop nou als RMB?
Door 202spots
#266078
Angelique schreef: Reken je zo'n zalmkop nou als RMB?
Ja,ik wel.
Zo'n grote kop kan wel zowat 'n kilo wegen! :o
Zalmkop heeft ook meer "vlees" dan de andere viskoppen vind ik.
Dus wanneer ze zalm kop krijgen dan krijgen ze er niks anders bij.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#266086
202spots schreef: Ja,ik wel.
Zo'n grote kop kan wel zowat 'n kilo wegen! :o
Zalmkop heeft ook meer "vlees" dan de andere viskoppen vind ik.
Dus wanneer ze zalm kop krijgen dan krijgen ze er niks anders bij.
aha, nee mooi, omdat er hier best veel vlees aanzat wist ik eigenlijk niet waartoe ik het precies moest berekenen.
Ze hebben hier vandeweek allemaal 1 zalmkop gehad, waren flinke jongens geweest. Daarvan zijn 2 honden de volgende dag aan de dunne gegaan en die str*nt was zo vet dat alleen wassen met veel...heel veel shampoo het uit de vacht kreeg.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#266099
Laura2004 schreef: Wat is rmb?
Raw Meaty Bone...Rauwe vleesbotten.

Ben benieuwd of die ander viskoppen ook goed gegeten worden. Hier bliefe ze geen witvis, of het moet gemalen zijn.
Door Laura2004
#266241
Hij heeft ze vandaag laten liggen >:( Maar hij is echt een moeilijke eter, dus hij laat van alles altijd wel een keer wat liggen en mijn andere hond die moet geen vis.
Gister had Kai ze wel allemaal opgegeten alleen de ogen had hij uitgespuugd :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#266259
Laura2004 schreef: Hij heeft ze vandaag laten liggen >:( Maar hij is echt een moeilijke eter, dus hij laat van alles altijd wel een keer wat liggen en mijn andere hond die moet geen vis.
Gister had Kai ze wel allemaal opgegeten alleen de ogen had hij uitgespuugd :'(
Hahahah die ogen pulleken ze hier er het eerst uit :-X ;D
Door Laura2004
#266268
Oeps verkeerde smiley! Ben echt niet zo handig nog met bp het moest deze zijn: :o
Door tieneke
#266275
Laura2004 schreef: Hij heeft ze vandaag laten liggen >:( Maar hij is echt een moeilijke eter, dus hij laat van alles altijd wel een keer wat liggen en mijn andere hond die moet geen vis.
Gister had Kai ze wel allemaal opgegeten alleen de ogen had hij uitgespuugd :'(
Gadver de gadver! :o :-X
Door 202spots
#266295
Laura2004 schreef: Hij heeft ze vandaag laten liggen >:( Maar hij is echt een moeilijke eter, dus hij laat van alles altijd wel een keer wat liggen en mijn andere hond die moet geen vis.
Gister had Kai ze wel allemaal opgegeten alleen de ogen had hij uitgespuugd :'(
Hak of knip ze dan maar in hapklare stukjes,dan gaat 't misschien beter?
(de koppen bedoelde ik ;)....niet zo perse de ogen in stukjes hakken,maar 't kan wel ;D)
Tor van mij vreet wel aan de hele makreel,maar sardines moet ik inknippen voordat hij daar van eet....Cis zuigt ze naar binnen... :-\

Ogen zijn WEL heeeeeeel gezond!!
Ik weet niet zo gauw hoe 't heet,maar 't bevat "iets" wat erg goed is.
Hier halen ze ook eerst de ogen eruit...willen denk ik niet dat er de vis ze aankijkt terwijl die opgevreten word... :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 20 feb 2005, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door