Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yalla
#263915
Ik geef mijn honden nu een paar weken zelf samengesteld voer en nagenoeg geen kvv meer. Wel houd ik dezelfde hoeveelheden aan per dag, maar ze worden veel te dik.
Iemand een idee hoe dat kan?
Door yalla
#263921
Lupa schreef: mischien omdat kvv meer vocht inhoud heeft en meer organen? (ik zeg ook maar wat :-\)
(nou daar heb ik wat aan dan :P)
Door Lizzy
#264153
Ik had precies hetzelfde met mijn honden. Ik gaf Brutus 1 kilo versvlees. Toen ik overstapte gaf ik 1 kilo samengestelde voeding en werd hij (en Pinkel en Whoofer ook) te dik. Waar het aan ligt...? Ik weet het niet precies. Mogelijk omdat de vertering toch beter is wanneer je grove voeding aan je hond geeft?
Door Borke
#264223
Blijkbaar moet je bji zelf samenstellen dus wat minder geven dan je bij kvv gewend was?
Handig om te weten :-)

Groetjes,
Door Ordell
#264961
Voorlopig merk ik van dikker worden nog bijzonder weinig. eerder tegenovergesteld. Gino zit nu dagelijks op zo'n 1200 gram. Hopelijk wordt dat wat minder wanneer ie wel de tijd neemt om het eens rustig aan te doen... ::)
Door Erna
#264965
Hier sinds woensdag volledig zelf samen gesteld en je ziet ze nu al groeien. Mara weegt plotseling bijna 28 kilo terwijl ze er 26 hoort te wegen.
Door casangio
#264972
Gino schreef: Voorlopig merk ik van dikker worden nog bijzonder weinig. eerder tegenovergesteld. Gino zit nu dagelijks op zo'n 1200 gram. Hopelijk wordt dat wat minder wanneer ie wel de tijd neemt om het eens rustig aan te doen... ::)
Hoe aktiever hoe meer ze nodig hebben. Hier twee honden. wegen ongeveer hetzelfde en de ene krijgt 8 a 900 gr. en de andere nog niet de helft en deze van de helft is nog te dik omdat ze niet meer aktief is.
Door Lizzy
#265093
Gino schreef: Voorlopig merk ik van dikker worden nog bijzonder weinig. eerder tegenovergesteld. Gino zit nu dagelijks op zo'n 1200 gram. Hopelijk wordt dat wat minder wanneer ie wel de tijd neemt om het eens rustig aan te doen... ::)
Ja, maar Gino verbrand ook errgggg veel. En Max dan?
Door Ordell
#265094
Lizzy schreef: Ja, maar Gino verbrand ook errgggg veel. En Max dan?
Zo om en nabij de kilo..... :)
Door Helen
#265099
Balou krijgt ook veel minder Barf dan vroeger kvv. Vroeger at ze echt 's winters zo'n 400g kvv en Barf krijgt ze nu tussen de 250 en 300g 's winters. 's Zomers (vragen jullie je waarschijnijk af ;)) Kreeg ze ongeveer 250 a 300g kvv en barf maar 200g.
Ik merk heel duidelijk dat ze van kvv meer en vaker poept en de poep is van weeigere consistentie. Barf poep is altijd hard en klein.
De pup barft af en toe en de barfpoepjes van haar vind ik ook harder en droger dan van kvv. Dit is ook precies de reden dat ik kvv niet goed genoeg vind voor mijn honden. Volgens mij vliegt het door hun spijsverteringsstelsel heen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door