Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#2643558
- eigen haar knippen ipv kapster (of gewoon lang haar nemen)
- kleren eerst (ver)maken voordat je nieuwe koopt en langleve de 2ehandswinkel
- niet meer meedoen aan modegrillen op alle uiterlijke en innerlijke facetten
- meubilair is goed totdat het helemaal van ellende uit elkaar valt en dan pas weer 2ehands
- veel zelf maken en bereiden (van zelf groen kweken tot niet meer uit pakjes en zakjes eten)
- op koopjes letten en dan nog alleen aanschaffen wat je ook daadwerkelijk gebruikt: je hebt er niets aan als de koffie in de bonus is als je zelf geen koffie drinkt
- grote en goed gevulde voorraadkast nemen
- eten uit het seizoen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2643559
hannabelgje schreef: Hoe doe je dat? Alle tips en trucs zijn welkom. :D
Je geeft jezelf een klein budget en gaat leren met creatief wezen de tering naar de nering te zetten.

Maar an sich is je vraag wat erg ruim, wat voor de een low budget is, is voor de ander high budget. Maar ruim genomen is low budget leven dus een kwestie van overtollige luxe schrappen en niet alles maar kopen wat voor je handjes komt.
Door Martine-Tom
#2643560
Uhm geen idee, ik weet niet beter eigenlijk.
Goed op aanbiedingen letten, weekschemas maken met wat je eet en daar je boodschappen op aanpassen, en dat weer aanpassen als er ineens iets afgeprijst ligt te zijn wat niet op het lijstje staat.
Ik maak mijn eigen wasmiddel, shampoo en douchefris koop ik 1 keer per jaar in het groot in als de DA hier in januari balanst dan komt er een mega bak buiten met alles voor 1 euro ofzo van artikelen die eruit gaan, die koop ik bijna eigenhandig leeg  :biggrin2:
En ik vind het het makkelijkst om maar 1 supermarkt te hebben en die van binnen en buiten te kennen, voor mij is dat het goedkoopst.
Geen voorgesneden groentes en aardappels enzo kopen, gewoon weer oldschool zelf schillen en snijden...
Niet te trots zijn om 2e hands spullen en kleding te kopen.
Door fem fatale
#2643561
Spreadsheetje maken van inkomsten en uitgaven, uitgaven onderverdelen in vast en flexibel. Dan kijken wat je kunt skippen in vast (abo's, kunnen die eruit, kunnen die goedkoper, welke verzekeringen heb je, zijn die allemaal nodig, welke kunnen goedkoper) en hoeveel je "onbewust" uitgeeft in flexibel.

Kijken wat je kunt doen om aan meer inkomsten te komen.
Door K&D
#2643577
Een boekhouding gaan bijhouden. Dat kan een simpel excelletje zijn.
Budgetten maken wat er per week/maand aan kosten en inkomsten zijn.
Elke week een te besteden bedrag pinnen, en je pinpas thuislaten als je boodschappen gaat doen.
Door inge58
#2643582
Zoveel mogelijk 1 maal per week boodschappen doen (bij de Lidl of Aldi)
Van te voren een lijstje maken en je daar ook aan houden.
Op marktplaats shoppen voor meubels, kleding etc.
Door Borke
#2643597
1x per week pinnen, dat geld in je portemonnaie en daar moet je het mee doen die week.
Bedrag bepalen adhv je budget.

Géén kleding kopen, m.u.v. Ondergoed als je geen verschoning meer hebt.

Prepaid mobiel en niet bellen alleen in noodgeval.

Tenzij je ondergewicht hebt: lijnen in de vorm van halve porties nemen, bespaar op kwantiteit en niet op kwaliteit.
Door Nynke
#2643602
Van bepaalde dingen, zoals pastasaus, een grote hoeveelheid maken en daarvan wat porties in de vriezer gooien. Kijken naar huismerken i.p.v. luxe merken.

Verder lees ik geïnteresseerd mee  :biggrin2: :biggrin2:
Door renate1985
#2643612
Wij doen 1x per week de boodschappen en soms 1x per 2 weken.
Dan hoef ik alleen nog wat brood en vers beleg te halen.
Ik pin €50,= per week en daar probeer ik alles van te doen. Wat daarvan over blijft worden koekjes of wat anders lekkers gekocht en blijft er niks over dan hebben we een keer niks lekkers.
Door Martine-Tom
#2643617
Angelique schreef: Je geeft jezelf een klein budget en gaat leren met creatief wezen de tering naar de nering te zetten.

Maar an sich is je vraag wat erg ruim, wat voor de een low budget is, is voor de ander high budget. Maar ruim genomen is low budget leven dus een kwestie van overtollige luxe schrappen en niet alles maar kopen wat voor je handjes komt.
Eigenlijk wel een goede...

Wat is low-budget?

Ik besteed op dit moment 20 tot max 30 euro pw aan boodschappen en meestal nog minder...
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2643626
Wanneer er een gat in de broeken van de jongens zit zet ik er nu een stuk achter, ziet er nog stoer uit ook.
Ook ligt er nu een stapeltje broeken die te kort zijn die mijn schoonmoeder gaat vermaken tot leuke 3 kwart broeken.
Ik ben de laatste tijd erg creatief met kliekjes.
Veel water of thee drinken
Eigen wasmiddel maken doe ik tegenwoordig ook.
Ik probeer rond te komen van € 100 per week, vaak lukt het me maar regelmatig kom ik toch ook wel te kort.
Ik probeer meer de fiets te pakken ipv de auto.
Koop veel euro shopper van de AH
Door Nathascha
#2643633
Ik doe 1x in de 4 weken ( salaris komt hier per 4 weken) GROOT boodschappen. Eerst naar de Action. Daar zijn alle huishoudartikelen gewoon veel en veel goedkoper! Daarna naar de lidl of AH ( sorry Jumbo...AH is toch ECHT goedkoper...) Alle houdbare spullen voor 4 weken inslaan.

Ik hoef dan alleen per week: verse groente ( haal ik op de markt) melk en brood te hebben. De rest staat al in de voorraadkast!

Vlees neem ik eens in de zoveel tijd mee van SW. Dan haal ik voor mijn honden. En ook voor mezelf. Ideaal als je zelf daar in de winkel staat....voor de honden pakken ze dan ook uit de 'mensen vitrine'! Dus heb nooit lelijke stukken voor mn honden  :D maar wel voor de hondenprijs!! Scheelt ook voor de mensen portomonee.

Hoeveel is je budget per maand? Ik koop voor 2 volwassen, 2 kinderen, 4 honden en 2 katten. Al het eten. En van wat ik overhoud wat kleding voor de kids, soms het hoognodige voor mezelf. Wij hebben €600,- om dit alles per 4 weken te doen. Ik koop dus ook veel tweedehands en MP en kringloop.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door