Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#264226
Een vraag of probleem heb ik deze keer niet, alleen een enthousiast verhaal, ontstaan mede dankzij jullie hulp en informatie hier op BP :-)

Ik wil proberen om 2 dagen per week zelf wat samen te stellen en ben om te beginnen uitgegaan van het gewicht kvv.
Ik lees nu elders op BP dat ik beter iets minder kan geven.

Borke heeft vanochtend genoten van een ontbijt in de achtertuin met lam, kuiken en kalf, hij ging helemaal uit zijn dak zeg, wat was hij opgewonden en blij. Het was echt een genot om te zien, dan weet je toch waar je het voor doet :-)

Hij had al wel vaker een bot met vlees gekregen en dat liet ik hem dan in zijn bench opeten. Nu had hij buiten alle ruimte en kon hij lekker wild rondrennen met zijn bot, het was echt een genot om hem zo te zien rennen.

In min onderschrift een foto van Borke genietend van zijn ontbijt.

Ik heb inmiddels bij Monique (yalla) meer BARF spul kunnen bestellen, wel zo gemakkelijk voor een starter zoals ik.

Groetjes,
Door gonny
#264227
Lekker hé, om een hond te zien genieten van zijn eten!!! :D :D
alleen wij zien hem helaas niet, de foto doet t niet... ;)
Door Peet
#264229
Nou, ik zie hem wel hoor....te gek he...hoe je er van kunt genieten dat je hond zo geniet. :D

Bij mij was gisteravond ook een feestje: eerst een lap pens, gevolgd door een mooie lamsrug als toetje. Wat een smakelijk gekraak en gesmak ;D ;D
Door Borke
#264358
Truus schreef: Bork is echt aan het genieten :D, heb je voor het raam staan kijken? ;D
Nee, ik ben er bij gebleven!
Eerst heb ik hem uitgelaten, zodat hij niet alles in de tuin doet en toen had ik mijn warme jas toch al aan. Ik ben overigens niet van plan om er altijd buiten bij te blijven staan, maar ik let wel altijd op als hij botten eet.

Groetjes,
Door Truus
#264363
AstridStraver schreef: Nee, ik ben er bij gebleven!
Eerst heb ik hem uitgelaten, zodat hij niet alles in de tuin doet en toen had ik mijn warme jas toch al aan. Ik ben overigens niet van plan om er altijd buiten bij te blijven staan, maar ik let wel altijd op als hij botten eet.

Groetjes,
Ja , ik blijf er ook altijd bij en niet alleen om het in de gaten te houden maar vooral om te genieten ;) ;D
Het is altijd zo prachtig om te zien he!
Door Lizzy
#264406
Lekker he! Leuke foto hoor!

Overigens, qua hoeveelheid: je moet het altijd even aanzien of jouw hond ook minder nodig heeft. Veel honden dus wel, maar er zijn altijd weer uitzonderingen. Vandaar dat het goed is om 'met je ogen te voeren'.
Door Borke
#264411
Ik voer eigenlijk vanaf het begin al 'met mijn ogen'.
We begonnen met brokken en dan krijg je zo'n advies van de fabrikant, wij vonden Borke echter veel te mollig worden. Wij houden hem liever 'schraal' zonder een grammetje vet.

Ik weeg wel wat ik geef, om een beetje een idee te hebben wat ik doen en hoeveel ik moet ontdooien.
Dat is wel weer makkeljik op de BIBI dagen, dan krijgt hij 2x 1/3 worst per dag en daar hoef ik niets voor te wegen.

Ik krijg er steeds meer lol in nu ik zie dat Borke er ook zo'n pret mee heeft. Ook een mooie manier om mijn actieve hond geestelijk moe te krijgen :-)

Groetjes,
Door Jolly
#264437
AstridStraver schreef: Ik voer eigenlijk vanaf het begin al 'met mijn ogen'.
We begonnen met brokken en dan krijg je zo'n advies van de fabrikant, wij vonden Borke echter veel te mollig worden. Wij houden hem liever 'schraal' zonder een grammetje vet.

Ik weeg wel wat ik geef, om een beetje een idee te hebben wat ik doen en hoeveel ik moet ontdooien.
Dat is wel weer makkeljik op de BIBI dagen, dan krijgt hij 2x 1/3 worst per dag en daar hoef ik niets voor te wegen.

Ik krijg er steeds meer lol in nu ik zie dat Borke er ook zo'n pret mee heeft. Ook een mooie manier om mijn actieve hond geestelijk moe te krijgen :-)

Groetjes,
jeetje mijn Tjees krijgt die hoeveelheid ook.
ff voor mijn Aagjestrekje: hoeveel weegt Borke en is hij nog heel?
Door Borke
#264490
Jolly schreef: jeetje mijn Tjees krijgt die hoeveelheid ook.
ff voor mijn Aagjestrekje: hoeveel weegt Borke en is hij nog heel?
Borke is 12 maanden jong, super actief en nog helemaal in tact. Hij weegt 22 kg en krijgt ca. 650 gram BIBI per dag. Ik gaf hem eerst 500 gram, maar dan werd hij toch wel erg mager,

Hoe oud is jouw Tjees, wat weegt-ie en is-tie nog 'heel'?

Groetjes,
Door Jolly
#264542
Tjees weegt 36 kilo en hij is 5 jaar en al sinds zijn 15 maanden een "hetje" :-[
Door Borke
#264734
Jolly schreef: Tjees weegt 36 kilo en hij is 5 jaar en al sinds zijn 15 maanden een "hetje" :-[
Ach, wat krijgt-ie dan weinig te eten ???
Zeker nodig omdat het een 'hetje' is?!

Groetjes,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door