Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cindy5409
#2641337
voor de speurders welk tuig gebruiken jullie. ik ga met robin praktijkspeuren maar welk tuigje is het meest praktisch?
Door Kinnie
#2641480
Ik heb voor Sem een K9 Julius tuig voor het speuren. Bevalt op zich goed, alleen bij het praktijkspeuren waarbij hij continue de neus op de grond heeft, is het wat lastiger (voor hem dan) omdat de band op de borst dan net een beetje in de weg zit.
Ik kan me voorstellen dat dat bij een grotere hond anders is. Tenminste, ik had op les een herder en die had daar geen problemen mee.
Sem heeft er ook geen problemen mee, maar het valt me op. Sem speurt gewoon door ;)
Door cindy5409
#2641491
Robin is al een paar maatjes groter dan sem  ;) En ik zal later toch een nieuw tuigje moeten aanschaffen omdat ze nog wel een beetje gaat groeien.
Door Juul
#2641493
De K9 tuigjes zijn niet ideaal. Ik zie heel veel honden waar de borstband echt heel erg in de weg zit. Leuk voor wandelen of andere dingen, maar niet voor speuren.

Ik heb voor mijn speurhondengroepje tuigen laten maken, ook in reflecterende kleuren zodat ze goed opvallen bij werken in de stad. Het model is nagenoeg hetzelfde als een niggeloh tuig. Enige nadeel is dat er bij de hals dus niks te verstellen valt, en je het op de goede maat moet kopen. Geeft niks bij een volwassen hond, maar met een pup heb je dan enkele tuigjes nodig.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken.
Door cindy5409
#2641521
Juul schreef: De K9 tuigjes zijn niet ideaal. Ik zie heel veel honden waar de borstband echt heel erg in de weg zit. Leuk voor wandelen of andere dingen, maar niet voor speuren.

Ik heb voor mijn speurhondengroepje tuigen laten maken, ook in reflecterende kleuren zodat ze goed opvallen bij werken in de stad. Het model is nagenoeg hetzelfde als een niggeloh tuig. Enige nadeel is dat er bij de hals dus niks te verstellen valt, en je het op de goede maat moet kopen. Geeft niks bij een volwassen hond, maar met een pup heb je dan enkele tuigjes nodig.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken.
Daar had ik zelf inderdaad ook al naar gekeken.
Door Kinnie
#2641537
Juul schreef: De K9 tuigjes zijn niet ideaal. Ik zie heel veel honden waar de borstband echt heel erg in de weg zit. Leuk voor wandelen of andere dingen, maar niet voor speuren.

Ik heb voor mijn speurhondengroepje tuigen laten maken, ook in reflecterende kleuren zodat ze goed opvallen bij werken in de stad. Het model is nagenoeg hetzelfde als een niggeloh tuig. Enige nadeel is dat er bij de hals dus niks te verstellen valt, en je het op de goede maat moet kopen. Geeft niks bij een volwassen hond, maar met een pup heb je dan enkele tuigjes nodig.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken.
Is dat het fel oranje tuig dat Epke om had bij de puintraining?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2641548
Ik wil op termijn ook een Niggeloh maar had tijdelijk een knaloranje Rogz tuigje genomen en dat functioneert ook goed. Het is voor zweetwerk en dan is het belangrijk dat er geen delen uitsteken waardoor ze ergens aan kan blijven hangen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2641589
Wij hebben er eentje die qua model is zoals de niggoloh, maar dan overal verstelbaar. Oscar moest van een hunter tuigje (vergelijkbaar model als K9), elke keer na een tijdje een soort roggelen. Met dit tuig heeft hij er nooit meer last van gehad, omdat het voor in een y vorm zit ipv een rechte band.
Ik weet zo niet meer waar ik hem weg heb, maar hij was véél goedkoper dan de niggoloh en bevalt ons prima. Dus als je belangstelling hebt, wil ik morgen wel ff zoeken voor je!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2641621
Kaela schreef: Wij hebben er eentje die qua model is zoals de niggoloh, maar dan overal verstelbaar. Oscar moest van een hunter tuigje (vergelijkbaar model als K9), elke keer na een tijdje een soort roggelen. Met dit tuig heeft hij er nooit meer last van gehad, omdat het voor in een y vorm zit ipv een rechte band.
Ik weet zo niet meer waar ik hem weg heb, maar hij was véél goedkoper dan de niggoloh en bevalt ons prima. Dus als je belangstelling hebt, wil ik morgen wel ff zoeken voor je!

Afbeelding
Die ziet er ook mooi uit, ik heb nu een Hunter tuig maar onze Aus gaat soms ook kuchen, dus misschien is dit dan wel wat voor hem.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door