Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bounty
#263499
Hoi,

We hebben gisteren de ribben gekregen van Huub, de man van Erna ;D De hondjes zijn weer blij.

Hierbij wil ik Gino en Erna heel erg bedanken ;D

Weet iemand hoe ik makkelijk de ribben (geit/lam) kan zagen of snijden?

Ik ben op zoek naar nieuw gereedschap.
Wie heeft suggesties?

Groetjes Bounty
Door Bounty
#263527
Watvoor soort schaar? Schaar voor de tuin of huis tuin keukenschaar?

Ik heb het geprobeerd met een mes (keukenmes) maar ik kom er gewoon niet doorheen.

Door het vlees kom ik wel, maar het bot lukt dus niet ???

Lupa schreef: als je tussen de ribben door met een schaar knipt dan moet het lukken
Door Peet
#263533
Een wildschaar misschien?
Of een sterke snoeischaar?

Misschien is het makkelijker om je honden het te laten eten totdat jij vindt dat ze genoeg hebben, en het dan afpakken.

Anders zou je zo'n hakbijl kunnen proberen....maar pas wel op voor je vingers en je aanrechtblad... :-X :P
Door 202spots
#263539
De foto's van gereedschap (in de bieb ) doen 't niet)
De knipper met de lange handvatten gaat goed voor hardere botten zoals rib en nek,de korte knipschaar is goed met kip e.d.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door sylvia
#263550
Ik heb ook die geitenribben en ik snij ze met een vleesbijltje tussen de ribben in en dat gaat goed, als er rug stukken bijzitten doe ik het met de handzaag door zagen.
Door Lil
#269531
Bounty schreef: Hoi,

We hebben gisteren de ribben gekregen van Huub, de man van Erna ;D De hondjes zijn weer blij.

Groetjes Bounty
Loopt die arme man nu zonder ribben??? ;D
Door the dude
#269537
Ik gebruik een groot hakmes. (lemmet ong.30 cm, rond de 1.5 kilo zwaar), zoals het horrorplaatje hierboven.

Gaat overal doorheen maar kijk echt goed uit want daarmee hak je dus echt zo je vinger/arm af.
Door Marion
#269575
Peet schreef: Afbeelding

(horrorplaatje ;D)
Ik heb ook zo'n slagersmes en daarmee hak ik botten doormidden of in ieder geval ver genoeg dat ik ze daarna kan breken en knippen met de schaar. Met een snoeischaartje lukt het ook wel eens.

Ik zou persoonlijk geen eten afpakken van je hond. Zorg gewoon dat de porties grooot of klein genoeg zijn ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door