Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door liess
#262705
ja..ik vroeg om runderstrotten, en wat krijg ik mee...gedroogde luchtpijpen... ::) eigen schuld natuurlijk, want ik had het moeten zien..maar ja, nu heb ik dus 4 stuks gedroogde runderpijpen in huis, maar weet niet of ik ze nou wel of niet gewoon mag geven..iemand raad?
Door liess
#262743
ja, ik heb ze bij de islamitische slager in 7 huizen vandaan..hoe moet ik het die meneer nou duidelijk maken dat ik "strotten" wil.. ;D

probleem bij mijn honden is dat ze nogal snel last krijgen van ontstekinkjes in de huid..kleine rode plekjes, vooral ozzy heeft daar voorheen nog wel eens last van gehad na het eten van bv bullenpezen..2 dagen later had hij er een aantal..waar het aan ligt?? ik denk aan het eiwit gehalte daarin, maar ik ben er nog steeds niet helemaal zeker van..nu ben ik met die gedroogde luchtpijpen ook bang dat dat weer die reaktie zal veroorzaken..tis ook "gedroogd" en dat zijn de bullenpezen volgens mij ook..nou, ik probeer gewoon een stukje..als ik het tenminste in stukjes ga krijgen... ;D
Door Peet
#262762
Maar die bullepezen zijn niet alleen gedroogd...er zit nog meer rommel doorheen om het goed te conserveren.

(Zoals Lizzy ooit een keer zei: die gerookte rommel uit de DSZ'en worden geconserveerd in de Botlek ;D)

Een verse, gedroogde luchtpijp van de slager zal geen problemen geven denk ik...mits die slager er dus geen rommel doorheen heeft gedaan, maar dat lijkt me sterk.
Ik denk dat je hond meer reageert op de chemische rommel dan op het vlees zelf.

Misschien als je naar je eigen "strot" wijst, en dan een lam aanwijst..... ;D..dat hij dan begrijpt wat je bedoelt?
Het is ook niet echt een woord wat in het "Turks Voor Op Reis" boekje staat... ;D
Door liess
#262798
die snoeischaar ga ik dan maar eens aanschaffen... ;D
(ik lig in een deuk... :) :)

en dat van die conserveerzooi..kijk, dat wist ik dus ook weer niet..gdvr..waarom doen ze dat nou toch!! mja, die dingen geef ik ze toch al lang niet meer!
ik ga er dan maar van uit dat het inderdaad vers gedroogde luchtpijpen zijn zonder conserverings-zooi! (morgen dus eerst even een snoeischaar halen) en dan geef ik ze alletwee een stukje ervan, kijken hoe ze daarop reageren.

volgende week ga ik nog een keer terug om pens te halen (vriezer puilt momenteel uit ;D) en dan zal ik eens die tip gebruiken die je me hebt gegeven..eerst mijn "strot" aanwijzen en daarna het lam...het is overigens geen buitenlandse meneer hoor, die daar het vlees verkoopt..er komen alleen heel veel buitenlandse mensen daar hun vleeshalen...dus dat boekje waar je het over hebt, zou ik toch als het goed is achterwege kunnen laten...hahaha ;D

inmiddels wel alweer veel wijzer!! super!
Door yalla
#262819
Ik geef mijn honden ook af en toe gedroogde luchtpijp. Lekker tussendoortje; ze vinden het heerlijk.
Door Peet
#263224
De strotten die ik heb, zijn dus echt het keelstuk, met een stuk slokdarm er aan. Is dus mooi vlezig. Ik denk dat luchtpijp meer een soort knabbel-snack is, met weinig vlees.... ???
Laatst gewijzigd door Peet op do 17 feb 2005, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#263373
Zo zien ze eruit:

M'n Dais met een luchtpijp. Het is dus het verlengde stuk van een strot.
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 19 nov 2014, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door