Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
#262240
Hoe doen jullie dat met de vers etende katten als je op vakantie gaat?
De vers etende hond nemen we me op vakantie, dus daar regelen we zelf wel wat voor, maar hoe doen jullie dat met de katten?

Wij hebben 1 dieetdame die perse vers moet eten, want van iets anders gaat ze direct aan de 'spuitpoep'. Voor haar vries ik afgepaste dagporties voer in met haar medicatie erbij.
De oppas geeft haar dan twee porties in de voederautomaat met tijdklok. De eerste portie gaat dan na 1 uur open (zodat het eten niet te koud is) en de 2e portie krijgt ze dan via de voederautomaat een halve etmaal later. Dagelijks wast de oppas dan die bakjes van de voederautomaat uit. Franny (de dieetpoes) zit in een afgeschot deel van een kamer achter gaas, zodat ze de andere wel kan zien, maar niet bij hun eten kan (of andersom).

De brokken katten zijn veel eenvoudiger, dat is een kwestie van bijvullen en niets afwassen.

Ik voel me eigenljik wel een beetje bezwaard voor al dat gedoe met mijn vers etende kat, maar voor haar is het levensbehoud en wij willen toch ook wel eens op vakantie.

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262253
Ik ga niet op vakantie, maar eerlijk als ik wel gging dan vraag ik gewoon of ze mijn katten willen voeren...en mijn katten eten vers....katten die blik eten moeten ook de bakjes van afgewassen worden toch?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262496
Ollie schreef: De honden van ons gaan naar een vriendin, die zelf ook vers voert!

De kat ben ik nog niet zeker van hoe we dat gaan oplossen.
Voor katten is het natuurlijk altijd fijner om in het eigen huis te blijven dus dan zou je of een kvv of zelf voor iedere dag porties maken en invriezen , die ze dan kunnen geven.
En dan kijken of Jesse thuis verzorgd kan worden , of misschien ook meegaat naar je vriendin (als die dat goed vindt)
Door Ollie
#262626
sylvia schreef: Voor katten is het natuurlijk altijd fijner om in het eigen huis te blijven dus dan zou je of een kvv of zelf voor iedere dag porties maken en invriezen , die ze dan kunnen geven.
En dan kijken of Jesse thuis verzorgd kan worden , of misschien ook meegaat naar je vriendin (als die dat goed vindt)
Ik laat hem ook liever thuis hoor, maar die andere vriendin die altijd voor de andere beestjes zorgt is nu zwanger, dus ja...

De vriendin waar de honden heen gaan, zie ik niet zo zitten om daar de kat ook heen te doen, aangezien haar honden geen katten gewend zijn!

Ach, mischien gaan we dit jaar ook wel niet op vakantie, we zien het wel.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door