Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2623856
Roef & Hidde schreef: trap niet in de term biohoning want 100% biologische honing bestaat gewoon niet,een bij kijkt echt niet of een appelboom bespoten is of niet :biggrin2:
;D ;D zie nu een bijtje voor m'n ogen die naar een appelboom vliegt, afremt, snuffelt en hard doorvliegt terwijl hij een alarm hoort afgaan, bespoten....bespoten.... :D ;D
Gebruikersavatar
Door rupa
#2623875
ik kwam dit stukje ook tegen.

Medicinale honing
Alleen medicinale honing kan gebruikt worden voor de behandeling van wonden. Er zijn speciale wondproducten op de markt waarbij gebruik wordt gemaakt van antibacteriële honing.

gr paulien en ruud.
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#2624509
Wj hebben op het werk een patiënt gehad met een forse hielwond ( necrotisch en heel vies) en eigenlijk hielp er helemaal niets en zaten er al een tijdje mee te emmeren en de patiënt natuurlijk nog meer, totdat we er honing op zijn gaan smeren want we wisten het echt niet meer en vervolgens is die wond gaan genezen :)
Wij gebruikten gewone huis, tuin en keuken honing, denk wel dat die manuka honing het nog eerder had genezen.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2624520
saskia37 schreef: Wj hebben op het werk een patiënt gehad met een forse hielwond ( necrotisch en heel vies) en eigenlijk hielp er helemaal niets en zaten er al een tijdje mee te emmeren en de patiënt natuurlijk nog meer, totdat we er honing op zijn gaan smeren want we wisten het echt niet meer en vervolgens is die wond gaan genezen :)
Wij gebruikten gewone huis, tuin en keuken honing, denk wel dat die manuka honing het nog eerder had genezen.
dat zijn toch goede berichten en zeker voor die patiënt het is toch een wonder middel, in plaatst van een of ander zalfje er op te smeren, gewoon een pot honing.
gr paulien en ruud.
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2624524
Met de ontdekking van penicilline en de verdere ontwikkeling van antibiotica in het midden van de vorig eeuw is het gebruik van honing op de achtergrond geraakt. Omdat de werking van honing niet te patenteren viel was er vanuit de farmaceutische industrie weinig interesse om in honing als medicament te investeren.
http://www.springmedical.nl/page/68/all ... gzalf.html

gr paulien en ruud.
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#2949646
ik gebruik de Manuka honing +12 voor kennelhoest (wel niet bij een pup gebruiken) en het helpt veel beter dan de dierenarts siroopjes ;)
Ik zet er gelijk alle honden op zo gaat de kennelhoest ook niet snel door naar de volgende hond. Als wondzalf heb ik het nog niet geprobeerd
De +12 was ongeveer 40 euro voor 1 kilo bij de Tuinen in Maastricht
#2949690
Als je het wilt gebruiken voor wonden e.d. kun je ook propolis nemen (is in zalf of vloeibaar) Is ook een product afkomstig van bijen.
Mijn vriend gebruikt dit altijd als hij een wond heeft.
#2949754
Nu hoorde ik laatst dat honing uit de streek waar je woont ook goed werkt tegen pollenallergie.
Gelukkig zelf geen last van, maar een collegaatje gaat proberen of het werkt bij haar allergische zoontjes. Ben heel benieuwd!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door