Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#26137
Hallo ik hoop op een antwoord van jullie,vraag:hebben jullie ook wel eens meegemaakt dat je hond ineens een antipathie had tegen kip???
Al maanden eet hij het en nu ineens haalt hij zijn neus op.
Kippennek spuugt hij uit, idem dito met karkas,mengsel van rundvlees en kip, ruikt hij aan en verdwijnt.
Dit is me nu al drie keer overkomen en vraag me af of dit wel meer voorkomt.
Gebruikersavatar
Door chooky
#26141
Ik merk wel dat als ik een tijdje in verhouding meer kip geef ze de andere dingen met meer enthousiasme eet. Ze valt dan bijvoorbeeld echt aan op de zakjes van het vlees van de islamiet (die stinken zo lekker) en bij de vleugels kijkt ze, likt ze eraan en begint dan rustig te eten.
Door margreet
#26142
Paul_Barte schreef: Is dit toevallig een nieuwe partij kip?????
Gedeeltelijk wel, de maagjes en nekjes waren nieuw,maar de karkassen lagen al twee weken in de vriezer
Door Lizzy
#26144
Nou nee, maar er zijn wel dingen waar mijn honden niet dol op zijn en dan kieskouwen ze netzo als jij nu beschrijft. Kippenlever vindt onze Pinkel overigens buitengewoon smerig....
Door jeanne
#26150
Ik heb nog niks meegemaakt wat madam hier niet vreet!
Maarja, ik heb dan ook een basset met een maag van beton (was de huid ook maar van beton :-\)
Door Angelique
#26159
Hier hebben er ook wel eens ene paar de neus opgehaald van.....alweer kipkarkassen (ze krijgen het hooguit 1x per week)
Je ziet wel (vindt ik) dat ze kieskeuriger worden. Was na de brok alles lekker, na een paar maanden krijgt men noten op de zang.
Verwend.........
Door Lizzy
#26196
Soms denk ik ook wel eens dat het aan het ras ligt hoor...! Ik hoor nooit iemand met Dalmaten of Bassets die dit soort problemen hebben. Mijn honden vreten letterlijk alles en zijn niet kieskeurig (eerder vuilnisvaten). OK, behalve als het duif betreft ;D.
Door avalon
#26204
Lizzy schreef: Soms denk ik ook wel eens dat het aan het ras ligt hoor...! Ik hoor nooit iemand met Dalmaten of Bassets die dit soort problemen hebben. Mijn honden vreten letterlijk alles en zijn niet kieskeurig (eerder vuilnisvaten). OK, behalve als het duif betreft ;D.
Bij die duif hoort ook een saus (kijk jij nooit reclame) ;D
Door Truus
#26205
Lizzy schreef: Soms denk ik ook wel eens dat het aan het ras ligt hoor...! Ik hoor nooit iemand met Dalmaten of Bassets die dit soort problemen hebben. Mijn honden vreten letterlijk alles en zijn niet kieskeurig (eerder vuilnisvaten). OK, behalve als het duif betreft ;D.
En mijn Jack_Russells ;D ;D ;D
Door 202spots
#26207
Lizzy schreef: Soms denk ik ook wel eens dat het aan het ras ligt hoor...! Ik hoor nooit iemand met Dalmaten of Bassets die dit soort problemen hebben. Mijn honden vreten letterlijk alles en zijn niet kieskeurig (eerder vuilnisvaten). OK, behalve als het duif betreft ;D.
De Spots hebben geen probleem met kip of elk ander voer wat ze krijgen.
Maar is er nog 'n andere EIGENAAR die veel minder kip eet dan voordat er kip aan de honden werd gegeven??
Ik heb maandenlang geen kip voor ons zelf klaar gemaakt! Eigenlijk pas weer begonnen,maar nog niet zo vaak als voorheen.
Wanneer me andere helft vraagd wat WIJ vanavond eten....en ik zeg HONDENvoer,dan weet hij al dat ie kip krijgt ;D
Door Nelly
#26254
Wij eten nog net zo vaak kip als voorheen Dory! Vinden het nog net zo lekker! :P
Groetjes, Nelly. :D
Door avalon
#26284
Nelly schreef: Wij eten nog net zo vaak kip als voorheen Dory! Vinden het nog net zo lekker! :P
Groetjes, Nelly. :D
Ik lust het nog steeds niet dus ben ook antikip ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#26357
Zowel de poedels als de katten zijn bij mij erg wispelturig. Wat ze de ene dag opvreten alsof ze dagen niets gehad hebben, lusten ze de volgende keer niet. Ze slaan dan ook gegeregeld maaltijden over omdat ze het niet blieven.
Ik ben gestopt me daar druk over te maken.

Zo weigerden de katten ineens de kippennekken. Toen heb ik ze een poos niet gegeven en nu lusten ze ze weer wel. Gewoon verveeld, denk ik, verwend eigenlijk.
Door Lizzy
#26362
Zijn sommige honden gewoon inderdaad niet verwend? Kijk, mijn asielhonden hebben het smerigste van het smerigste eten gehad in hun vorige leven. Zij zijn dus met ALLES blij. Onze Brutus heeft Jeukanuba gegeten in zijn vorige leven, dus die is ook met alles blij. Volgens mij zijn de honden die vanaf dag 1 vers en rauw krijgen het meest verwend en denken het snelst "nah, als ik dit niet eet, krijg ik morgen iets lekkerders". Die van mij denken "ik ben overal blij mee, zolang ik maar niet meer die droge meuk moet eten". Zou dAt kunnen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door