Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Urs
#260457
Goed even een vraagje of ik me echt zorgen moet maken.
Kitten is er nu 1 week. Kerngezond niets aan de hand. De andere 2 poezen zijn afgelopen dinsdag ingeent. Ik weet, niet iedereen is er voorstander van. Maar omdat ze regelmatig gaan logeren bij een vriendin die zelf ook veel katten heeft en in het dierenasiel werkt vond ze dat ze toch wel weer geent moesten worden. vorig jaar is het niet gebeurt. Nu van 't weekend hebben beide poezen een zeer neusje en niesen ze af en toe wat. Het kleine ding heb ik horen hoesten 1 of 2 keer. Allen eten ze goed. Alleen de grote zijn wel wat hangerig. Moet ik mij zorgen maken of is het een entreactie of zal ik morgen toch even naar de DA gaan?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260500
Nou dat lijkt me duidelijk een ent reactie maar ook die moet je in de gaten houden. Ik had zeker de volwassen poezen niet geent in een tijd dat je een jong kitten mee naar huis neemt.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 14 feb 2005, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fietje
#260721
Ik krijg van de homeopathische da altijd het advies na het enten 3 korrels Thuja D30 te geven gedurende 3 dagen als tegengif. Ik heb daar ook goede ervaringen mee.
Groetjes Gerrie
Door Borke
#260835
Tja, in al die jaren hebben wij nooit last van entreacties gehad. Wel een keer Thuja gegeven, maar daarna nooit meer, dus geen idee of Thuja hielp.

Enten deden wij nooit als er nieuwe katten in huis kwamen, dat is volgens mij vragen om problemen.
Katten zijn erg gevoelig en pikken snel iets op. Een gezond kitten van een fokker met een gezonde groep kan jouw gezonde katten ziek maken doordat er een virusje of bacterie meekomt die voor jouw katten ziekmakend is en waar de groep bij de fokker resistent op is.
Voeg daar dan de stress aan toe van een nieuwe in de groep en dan zijn je katten zwakker. Daar bovenop dan ook nog het lichaam 'pesten' met een enting is echt vragen om problemen.
Ik zou even aankijken hoe het gaat en anders voor de zekerheid de dierenarts even bellen. Dat zou ik zeker doen als er vieze oogjes zijn, maar daar hoor ik je niet over.

Groetjes,
Door Urs
#262936
Vieze ogen hebben ze niet. Ben vandaag wel met ze naar de dierenarts geweest. Mijn eigens is met vakantie en dus naar een andere praktijk. deze Da vond het erg vreemd en ze hebben niesziekte. Af en toe niesen ze wat het vervelende is dat ze allebei een zeer bekje en een kapotte neus hebben. Volgens haar was het geen entreactie dat had ze nog nooit zo erg gezien. Ws zal het kitten het wel meegebracht hebben die mankeert niets.
Ze hebben allebie een pijn stiller gehad voor de zweren in de bek en een antibiotica kuur , het is even niet anders. Hopelijk knappen ze gauw weer op. Voor tobias de nierpatient heb ik extra pijn stiller meegekregen omdat ze niet een volle dosis wou geven vanwege de nieren.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#263182
Reken maar dat het wel een entreactie is. Eigenlijk moet je dat ook ontstoren met een nosode.
Door Urs
#263439
Hitam schreef: Reken maar dat het wel een entreactie is. Eigenlijk moet je dat ook ontstoren met een nosode.
Wat is een nosode?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#263627
Homeopathisch gepotentieerde (=verdunde en geschudde) entstof. Zo kun je de energetische verstoring, veroorzaakt door de enting teniet doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door