Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sannie
#259865
op jullie aanraden ben ik eens zalmoliecapsules gaan halen bij mij op't werk.ik heb ze haar een paar dagen gegeven,en toen begon de miserie al.
elke morgen kort nadat ze de caplule gekregen had moest ze overgeven.echt van dat geel slijm,en stinken !!
tevens begon ze enorm zuur uit haar mond te ruiken,en haar vacht begon ook onaangenaam te ruiken.
volgens mij kan het niet anders dan van die capsules zijn.ik ben nu gestopt ermee,en de klachten zijn ook verdwenen.
bestaan er geen alternatieven voor zalmolie??
borage oil is hier ook niet te vinden in de streek...
Door Lizzy
#259870
Visolie en lijnzaadolie. Maar ik vind dit heel vreemde klachten en heb er nog nooit eerder van gehoord. Welk merk heb je gekocht?
Door 202spots
#259872
Geef je 't soms op d'r nuchtere maag ???
Dan zou ik ook gaan spugen hoor :-\
Probeer 't s'avonds door 't eten te geven,ook even de caspsule stuk knippen/ prikken en leeg knijpen.
Door sannie
#259874
nee,meestal kreeg ze ze na haar eten
ik heb ze mee uit het kruidvat.kvonnet ook al zo raar aangezien iedereen hier vol lof over sprak.maar het kan van niks anders zijn,want ze niks van andere supplementen
???
ze kreeg ook nog duck,maar vanaf eergisteren is madam gaan staken,ze wil het ook al niet meer,en zeker haar brokken niet.ik denk dat ik haar eventjes niks anders meer ga geven dan haar brokken. akitas zijn koppig,maar ik zal het ook eens zijn ;)
Door Indy
#259900
Waarom niet een ander merk kvv proberen, in plaats van weer terug gaan naar brokken ???
Door Lizzy
#259903
sannie schreef: nee,meestal kreeg ze ze na haar eten
ik heb ze mee uit het kruidvat.kvonnet ook al zo raar aangezien iedereen hier vol lof over sprak.maar het kan van niks anders zijn,want ze niks van andere supplementen
???
ze kreeg ook nog duck,maar vanaf eergisteren is madam gaan staken,ze wil het ook al niet meer,en zeker haar brokken niet.ik denk dat ik haar eventjes niks anders meer ga geven dan haar brokken. akitas zijn koppig,maar ik zal het ook eens zijn ;)
Als ze haar brokken ook niet moet, dan snap ik eerlijk gezegd al helemaal niet waarom je haar daar op over wilt schakelen ???

Kan het niet gewoon zijn dat ze een virusje heeft en daarvan heeft overgegeven en niet eet omdat ze zich niet lekker voelt?
Door Truus
#259907
Je geeft naast de duck ook brokken, als je dit doet, moet er minstens 8 uur tussen de brok en het versvlees zitten. Niet alles door elkaar husselen hoor!
Ik zou alleen versvlees geven als het op brokken ook niet goed gaat. Desnoods de eerste tijd met een beetje warm water overgieten.
Door sannie
#259910
allemaal al geprobeert,je mag je gerust eens een weekje hebben hoor.
het is al van het begin af aan een moeilijke eter geweest.als de brokken een ietsie te groot zijn wil ze ze niet
ruiken ze niet goed genoeg,eet ze zelf maar op
krijgt ze 2 dagen na 1 hetzelfde van duck,moet ze ook al niet meer hebben.geef je ze elke dag een andere soort,dat is ook niet interessant voor haar.wat hebben wij al geëxperimenteerd en gedaan,je kunt het niet verzinnen.
ze heeft gewoon haar eigen willetje en krijgt het liefst vanal nog haar eten op een gouden bordje geserveerd ! >:(
waag het ook maar niet om iets anders onder haar eten te mengen,ze haalt het er zo uit of ze laat ineens alles staan.overgieten met bouillon of gewoon met water is voor haar nog meer reden om het zeker niet te eten.
harde dingen wil ze zowieso niet want ze kan of wil niet knagen.ze heeft genoeg,maar ze graaft alles in of laat het links liggen.je zou er wanhopig van worden.yoghurt die ze vroeger zo graag at en die nu echt niet lastig is om te eten -> vergeet het maar hoor.
en haar gevoelige darmen maken het er ook niet makkelijker op
Door Nelly
#260033
En als je nou eens keihard bent en haar gewoon laat vasten? Totdat ze tot inkeer komt? Een hond kan een hele tijd zonder eten hoor.
Door liess
#260037
ben ook sinds kort bezig met de zalmolie door het vlees te geven, geen probleem, integendeel, ik heb zelfs het idee dat ze het lekker vinden :)
als ze hier niet willen eten haal ik het voer weg, als ze echt honger krijgen eten ze echt wel hoor!
en als ik je zo lees, denk ik dat ze erg verwend is.
Gebruikersavatar
Door Binno
#260040
Het zou ook aan de capsules zelf kunnen liggen en niet zozeer aan de zalmolie die er inzit.
Wij hebben de zalmolie in een flesje (van Henne) en daar hebben ze helemaal geen last van. En ze komen er zelf naar vragen, zo lekker vinden ze het. ;)
Door sannie
#260043
als het aan mij alleen lag dan kreeg ze niks! totdat ze er zelf om komt vragen.
maar m'n moeder kan van haar hart geen steen maken,die geeft haar dan stiekem wat chiari wil,nl patat met paard !
dat zou ze iedere dag eten,maar ze krijgt het nog zeer zelden.
we gaan eens proberen met de capsules uit te drukken,en niet iedere dag te gaan geven.
Chiari kan niet veel verdragen of ze krijgt spuitpoep of ze geeft er van over !
gevoelig beestje...
Door Moos
#260437
Ik heb Moos eerst ook een tijdje zalmolie capsules gegeven van de drogist. Daarvan ging hij na een aantal dagen onwijs aan de dunne. Stopte ik met die capsules dan was het meteen over. Begon ik weer dan begon ik de ellende weer.
Hij krijgt nu ook Henne zalmolie, en dat gaat wel prima. Geen darmklachten en zijn vacht is veel mooier geworden (met name denk ik doordat hij veel minder jeuk heeft en dus minder aan zijn vacht krabt)
Door Helen
#260465
Tja, als je moeder niet mee wil werken houdt het op. Misschien kan je haar even uitleggen dat het stiekem voeren van je hond veel en veel slechter voor haar is dan haar laten vasten en er zo voor zogen dat ze fatsoenlijk gaat eten. Heeft niets te maken met een hart van steen. Integendeel zelfs.
Door 202spots
#261281
sannie schreef: ze kreeg ook nog duck,maar vanaf eergisteren is madam gaan staken,ze wil het ook al niet meer,en zeker haar brokken niet.ik denk dat ik haar eventjes niks anders meer ga geven dan haar brokken. akitas zijn koppig,maar ik zal het ook eens zijn ;)
Ik hoop voor je dat je langer vol kan houden dan je hond.. :-\
Ze is gewoon verwend en heeft jullie zover gekregen dat ze niks eet tot dat ze krijgt wat ze lekker vind...
Kan best zijn dat ze ook darmklachten heeft omdat ze allemaal ongezonde hapjes krijgt inplaats van wat goed voor haar is.
Als je nagaat dat er honden zijn die hun hele leven niks anders eten dan dezelfde droge brokken...dag in dag uit...jaren lang dezelde droge brok...want als ze dat niet eten dan krijgen ze niks....
Wanneer 'n hond honger heeft dan eet ie wel hoor.
Als je hond 't niet wil...gewoon 10 minuten later de bak weghalen...'n uur later kan je 't nog 'n keer proberen....nog niet eten???
OOK niet erg...wacht dan maar tot morgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door