Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2593897
Zoals je zie ben ik niet nieuwsgierig, maar ik wil wel alles weten, volgens mij is ze bijna zo ver, als ik lees dat ze aan het graven is geslagen dan zal het niet lang meer duren. Dus, waar blijven de foto's, ik mis mijn fix  :D
Laatst gewijzigd door conleeuw op wo 06 mar 2013, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#2593953
Wat lief :-*

Biscuit is vandaag precies 8 weken drachtig dus is het vandaag ook weer tijd voor nieuwe buikfoto's. Die plaats ik hier en op mijn site. Ze is behoooorlijk dik! Zaterdag de 9de zit ze op de 58ste dag na de dekking/dag 61 na ovulatie. Op donderdag 14 februari zit ze op 63 dagen na de dekking. Het zal dus vast ergens tussen zaterdag en donderdag gaat gebeuren en ik verwacht eigenlijk ook niet dat ze 63 dagen vol maakt. Met tenminste 10 puppen is de kans wel groot (denk ik) dat ze eerder dan donderdag zullen komen.

Verder gaat het goed met haar. Ze wandelt nog steeds iedere dag mee in het bos, zo'n anderhalf uur. Gisteren speerde ze nog achter een konijn aan, die voor haar neus wegrende ::). Ik zeg vorige week tegen Henneke "Jaaaa, nu wordt ze echt voorzichtiger hoor! Je kunt het nu echt merken, ze springt voorzichtig, via de loopplank de auto uit". Nog geen 5 minuten later springt ze over de sloot. Waarop Henneke heel droog zegt "Ja nou, ze wordt inderdaad echt veel voorzichtiger ::) :biggrin2:"

Ze eet voor 11. Nee hoor, ze eet ongeveer 1400 gram per dag.

Vooral in de avond kun je wel merken dat ze het zwaarder krijgt. Dan heeft ze het wat moeilijker dat de boel op d'r ingewanden begint te drukken. Maar, het is nog steeds goed te doen/minimaal. Ze ziet er verder prachtig uit! Een mooi zwanger skeetje :smitten:

De puppen zijn 's avonds het drukst. Dan kun je zelfs haar buik zien bewegen. En als je dan voelt, voel je echt puppen schoppen, niks subtiele klopjes :biggrin2:
#2593991
We (als in Leo en ik) zijn echt zwanger hoor ::)

We zijn de laatste dingen aan het regelen en organiseren. En dan komt onze 'we laten niks aan het toeval over' gewoonte weer om de hoek kijken.

De ervaringen met alleen warmte-matten is niet alleen ideaal, dus heeft Leo op stel en sprong een stellage gemaakt om een lamp aan op te hangen (we hebben gekozen voor keramisch). Je kunt de lamp nu makkelijk hoger en lager hangen en draaien. Dus we hebben 2 verschillende warmtematten (kunnen we kiezen :biggrin2:) en een keramisch lamp. Mochten we toch een rooie willen, die ligt ook in de kast :biggrin2:

We hebben een tentje over de werpkist. Maar, dat heeft Leo zo gemaakt dat ie zo weggehaald kan worden.

En gisterenavond hebben we besloten dat we toch een warmte-box voor de pups maken, ala Myra Savant Harris. Met een omvormer, stel je toch voor dat we met een pup naar de dierenarts moeten, kan de warmteplaat ook in de auto aan ::)

Een van de twee auto's is zojuist gestofzuigd, alle dekentjes eruit, gedettolt en nieuwe dekentjes erin. Auto 2 is vanmiddag aan de beurt. Ja, stel je moet naar de dierenarts.....!

We zijn alle vetbedden, kleedjes, eetkleedjes aan het wassen (en ik beheers me heel knap om niet alles op kookwas te doen!). Vandaag halen we de laatste benodigde dingen in huis, begint morgen onze retraite. En gaan we zitten wachten tot de bevalling begint.

Maar voor de rest gaat het wel hoor :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
#2594005
Ik heb net even naar mijn kraambox/kamer gekeken. Volgens mij heb ik alles in huis..... Even checken:

Schone vetbedden.
Schone matrashoesjes.
Schone handdoeken (stuk of 50).
Schone puppy-droogdoekjes (stuk of 20).
Nestlapjes.
Drinkbak met rand voor in de werpkist.
Kruiken.
Lege Spa flessen om als kruik te dienen.
Puppy ID bandjes dankzij Erna.
Nog meer incontinentiematten, dankzij Door.
Rauwe geitenmelk in de vriezer, dankzij Henneke.
Steriele handschoenen, 4 paar.
Steriel glijmiddel.
Slijmzuigertje.
Flosdraad.
Twee sondes (ik vraag me af of dat genoeg is....).
Omgeving thermometer.
Koortsthermometer.
Puppy flesjes met meerdere speentjes.
Geitenmelk van Farmfood.
Nagelschaartje pups.
Traumeel.
Nutridrops.
Betadine.
Dettol.
Puur Utero.
Belladonna.
Bryonia D4
Asa Foetida D6.
Phytolacca D6.
Caulophyllum D30.
Hepar Sulfuris D4.
Wasmand om puppy's in te leggen tijdens verschonen.
Warmte-box Myra wordt nog aan gewerkt :biggrin2:
Scherpe uitgekookte schaar.

Mis ik nog wat?
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door