Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nathalie + Berry
#2565811
Gisteren heeft mijn Berry zijn jaarlijkse entingen weer gekregen. Hij is nu 7, maar hij lijkt er ieder jaar zieker van te worden.
Ik mocht gisteren op een gegeven moment nog niet meer in zijn buurt komen; hij leek pijn te hebben in zijn hele lijfje.
Toen we naar bed gingen kwam hij de kamer op en ging onder het bed liggen (ligt er normaliter in, bij ons) en ging daar liggen piepen. Hij leek in tweestrijd te zitten, wilde heel graag bij mij liggen maar kon dat ook niet verdragen. Mijn hart draaide zich om, moet ik bekennen.  Bizar gedrag voor Berry en nooit eerder vertoond. Ook geheel 'out of character' want Berry is een bikkel wat betreft pijn of ziekte.
Hij lijkt nu langzaam zichzelf weer te worden.

Ik vraag me af hoeveel mensen hier eigenlijk nog enten en of er een alternatief ofzo is. Ik zou graag wat meer info hierover willen vinden.
Ik moet er wel bij vermelden dat Berry regelmatig mee naar het buitenland gaat dus de rabies kom ik niet onderuit denk ik?
Door Nathalie + Berry
#2565868
Nee, hij krijgt niet ieder jaar hetzelfde, rabies maar 1x 3 jaar en zie nu in z'n paspoort dat ze de nummers van de ziektes niet hebben ingevuld :(  dus weet niet precies wat ie dit jaar heeft gekregn. Je moet ook alles controleren tegenwoordig. Maar goed, hij krijgt dus niet ieder jaar hetzelfde.
In 2010 kreeg hij parvo levend (verzwakt) en lepto,  in 2011 heeft ie een hele riedel gekregen (parvo levend  (verzwakt) hondenziekte (va 12wk) leverziekte, lepto en kennelhoest)  in 2012 'alleen' rabies en parvo levend (verzwakt) en lepto.

Geeft dit enigszins duidelijkheid?
Door smulpaap
#2565879
Via de zoekfunctie hier op het forum , en via google kom je voldoende info tegen over wel of niet (meer ) enten . Maar ook over titeren .
En tja wat het meegaan naar het buitenland betreft , ook hierin moet je dan een keuze maken denk ik .
Ik persoonlijk ga mijn honden niet enten voor een paar weken vakantie , ze gaan mee , en dan hier in Ned , en anders blijft er eentje thuis bij de honden

En idd elk jaar enten ?
Door Nathalie + Berry
#2565884
Klopt, ik moet hier keuzes in gaan maken want Berry was echt behoorlijk ziek gisteren, wil hem dat gewoon niet meer aandoen.
Zal mijn zoektocht naar info gaan voortzetten; er is veel te vinden, was gewoon benieuwd naar wat adviezen, meningen en ervaringen van mensen op dit forum zijn...
Door Shanti en co
#2566725
Als hij er helemaal ziek van werd zou ik zeker gaan titeren.
Maar let er wel op dat de DA die het doet weet waar die het over heeft. Ik kwam op een ander forum een keer tegen dat de titers goed waren (kwam ze zelf later achter) maar de hond werd nog wel geënt.  ???
Ookal zou ik in jou geval sowieso niet meer enten, als hij er zo ziek van word.

Wij laten Shanti dit jaar ook titeren, ze krijgt nog wel de rabiës vanwege de vakantie.
Door Nathalie + Berry
#2566938
Bedankt voor het advies, zat hier zelf ook al aan te denken.
Hij werd niet 'ziek' in de zin van braken ofzo, maar hij was zo ellendig (zelfs zijn haren zagen er ellendig uit)  en dit duurde zo'n 24 uur.
Nu weer alles goed, gelukkig, maar ik weet niet meer of het 't het waard is dat Berry zich zo ellendig voelt.
Ik heb gelukkig een jaar om alles op mijn gemak uit te gaan zoeken, maar alle advies is welkom, dus nogmaals dank!
Door ulla
#2568750
Sorry als ik kort door de bocht overkom maar een hond van 7 jaar die zoveel entingen heeft gehad werd bij mij helemaal niet meer geént.
Bij mij zowiezo een hond op die leeftijd niet meer.
Door Lizzy
#2569517
ulla schreef: Sorry als ik kort door de bocht overkom maar een hond van 7 jaar die zoveel entingen heeft gehad werd bij mij helemaal niet meer geént.
Bij mij zowiezo een hond op die leeftijd niet meer.
Hier sluit ik me graag bij aan.
En ik zou zelf een hond die steeds zieker wordt van de entingen al helemaaaaaaaaal niet meer durven vaccineren. De reactie zal ieder jaar heftiger zijn en het gebeurd niet vaak hoor, maar soms worden honden echt ongeneselijk ziek van een enting (en nog minder vaak, maar het gebeurd wel, gaan ze er aan dood). Ik zou dus ook geen rabies meer enten. Dan maar niet mee naar het buitenland.
Door Nathalie + Berry
#2570046
Lizzy schreef: Hier sluit ik me graag bij aan.
En ik zou zelf een hond die steeds zieker wordt van de entingen al helemaaaaaaaaal niet meer durven vaccineren. De reactie zal ieder jaar heftiger zijn en het gebeurd niet vaak hoor, maar soms worden honden echt ongeneselijk ziek van een enting (en nog minder vaak, maar het gebeurd wel, gaan ze er aan dood). Ik zou dus ook geen rabies meer enten. Dan maar niet mee naar het buitenland.
Ja, die mening ben ik ook toegedaan nu. Maar ik kreeg erg weinig info hieromtrent in 'real life' (bij verschillende da bedoel ik dan) vandaar dat ik op advies van een ander lid, hier eens kom kijken.
Ik snap dat het op jullie misschien vreemd overkomt dat ik nog steeds ent, maar da's me altijd gezegd en ik wil 't beste voor mijn hond, uiteraard. We hebben ook nooit problemen met onze vorige honden gehad, dat even vooropgesteld. Ik ben dus heel blij met jullie reacties, omdat ik er nu achter kom dat er meer onder de zon is!
Door Cizsel
#2570605
Ik wil zelf gaan aanhouden om de eerste 4 jaar te enten en daarna gewoon niet meer.
Ik vind zelf dat er veel teveel verschillende meningen over zijn en kan voor mezelf niet tot een duidelijke conclusie komen...
Dus heb besloten, dat als hij 4 jaar geënt is, er wel een goede basis in moet zitten... en daarna alleen nog rabiës indien nodig, want Storm gaat lekker mee op vakantie.

En hondje van 7 zou bij mij dus niet meer geënt worden... en zeker niet als hij er duidelijk zo ziek van wordt!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door