Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rees
#256229
Hallo allemaal

Ik wil morgen een groente mix maken en nu is mijn vraag bietjes moeten die ook rauw gegeven worden.

En spruitjes mogen ze die ook gewoon en van me bulle is er gek op.

Omdat ik wel eens lees dat ze er last van kunnen krijgen.

Hoor het wel van jullie
Groetjes
Door Lizzy
#256244
Bietjes mag je rauw maar wel gepureerd geven. Ik eet bietjes zelf trouwens ook altijd rauw.
Door 202spots
#256324
Wanneer het blad ook nog aan de bietje zit dan kan je dat OOK pureren en door de mix doen.
Ik kan niet meer vinden waarom het blad heel gezond is (crash..pooff weg) maar als ik bietje gebruik dan gebruik ik ook 't blad erbij.

Ik zou geen pond spruiten fijn malen voor de groentenmix, ik gebruik alleen de buiten bladje wanneer we zelf spruitjes eten,klein beetje dus.
Door rees
#256331
Was van plan om andijvie sperziebonen bietjes witlof bloemkool komkomer spruitjes sla en wortelen te mengen

is dat goed zo ?

Geef ze tussen door ook wel eens een stuk wortel of komkomer vinden ze heerlijk.
Door 202spots
#256336
rees schreef: Was van plan om andijvie sperziebonen bietjes witlof bloemkool komkomer spruitjes sla en wortelen te mengen
is dat goed zo ?
Geef ze tussen door ook wel eens een stuk wortel of komkomer vinden ze heerlijk.
Ziet er lekker uit hoor,rustig aan met de bloemkool en spruitjes
Ook niet vergeten om de sperzieboontje eerst even 'n paar minuten te koken/blancheren i.v.m phasin.

(PHASIN - 'n soort eiwit - giftig voor mensen - wordt door koken onschadelijk gemaakt)
Door rees
#256344
kijk zo leer je weer wat want dat wist ik niet van sperziebonen.

En van de bloemkool en spruitjes doe ik maar een klein beetje dan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door