Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DogCrazy
#255396
Hallo dierenliefhebbers,

Omdat mijn hond echt heerlijk eet van kvv zit ik erover te denken een vrieskast te kopen, maar ik vraag me af of het voor mij lonend is qua stroomverbruik. Mijn vraag is dus, wat verbruikt een vrieskastje ed verbruikt in een jaar?
Door yalla
#255400
DogCrazy schreef: Hallo dierenliefhebbers,

Omdat mijn hond echt heerlijk eet van kvv zit ik erover te denken een vrieskast te kopen, maar ik vraag me af of het voor mij lonend is qua stroomverbruik. Mijn vraag is dus, wat verbruikt een vrieskastje ed verbruikt in een jaar?
Geen idee. Ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die dat weten.
Door ziggy
#255402
In Belgiê werden de vriezers en koelkasten in 3 categoriên ingedeeld, ik veronderstel dat dit idem is voor Nederland, nl. A ; B ; C.
De goedkoopste in verbruik is de A- klasse doch deze is tevens de duurste in aankoop.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet,
Vic.
Door Lupa
#255405
ik zou het niet weten wat het verbruikt ,we hebben er 2 allebei klasse A.
maar het zal toch niet extreem veel zijn toch? anders had ik het wel gemerkt
Door tieneke
#255499
Wij hebben 2 wat oudere vriezers,samen goed voor ruim 1000 liter.
Energiezuinig zijn ze niet echt maar als je de nieuwprijs afweegt tegen een oudere is de keus snel gemaakt.
Of ze echt stroom vreten betwijfel ik,ze zitten konstant vol en ik loop er al over te denken om er nog eentje te adopteren :P ;D
Door Truus
#255510
Ik heb ook geen idee ::) :-\. Ik weet wel, dat je vriezer beter vol kan zitten en dan minder stroom verbruikt dan wanneer hij half vol of leeg is.
Ook vaker ontdooien helpt, maar daar ontbreekt het hier nog al eens aan. Ik krijg geen kans om hem te ontdooien, waar zou ik alles moeten laten :-\?
Door Audrina
#255527
Ik heb hier op het moment 2 wat grotere vriezers staan (ca 180 liter per stuk) en 1 wat kleinere (ca 100 liter), A & B klasse en die zijn nog vrij nieuw. Ik heb geen idee wat ze aan stroom verbruiken, maar doordat ik nu zoveel vriesruimte heb kan ik kvv groot inkopen en daardoor krijg ik weer aardig wat korting. Dat bespaart me tussen de 250 en 300 euro in een jaar en ik weet niet of die vriezers dat aan stroom verbruiken.
Door Nelly
#255575
Thei en ik hebben samen 3 vriezers, 2 staan bij Thei en 1 bij mij, en het is de bedoeling er hier nog een bij te zetten. Wat ze verbruiken? Geen flauw benul, maar denk wel dat je met groot inkoop van vlees ed voor de honden en evt. jezelf altijd voordeliger uitbent, volgens mij valt het verbruik van een (enigszins moderne) vriezer best mee.
Door Ellen Els en Nina
#255771
Je hebt tegenwoordig zelfs A++klasse. En de winkels geven goede informatie over verbruik. Maar inderdaad....minder verbruik betekent duurder in aanschaf. Het scheelt ook wel wat waar je ze neer zet hoe warm de omgeving is/wordt.
En de meeste winkels leveren met korting, dus onderhandelen en aanbiedingen bekijken loont zeker de moeite!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#255816
Ik heb een 240 liter kist, A+ klasse en die zou volgens de opgave van de fabrikant voor ongeveer 35 euro per jaar aan electriciteit verbruiken.
Door Nelly
#255939
Nitus schreef: Ik heb een 240 liter kist, A+ klasse en die zou volgens de opgave van de fabrikant voor ongeveer 35 euro per jaar aan electriciteit verbruiken.
Nou, niks van te zeggen toch?!! ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#255998
Nelly schreef: Nou, niks van te zeggen toch?!! ;D
;D Nee, helemaal niks ;), en nou maar hopen dat die fabrikant gelijk heeft, ik heb 'm nog geen heel jaar en ook nog geen jaarafrekening van het electriciteitsbedrijf gehad.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#256102
yalla schreef: Ja maar wie checkt nou zijn jaarrekening?
ehhh... ikke dus ;)
En wie weet dan wel percentage van de vriezer is?
Nou, ikke niet ;D
aangezien er hier alleen een vriezer is bijgekomen (en we al jaren ongeveer hetzelfde verbruik hebben) lijkt het me niet moeilijk om dan uit te vissen wat m'n vriezer aan stroom kost ;)
Door yalla
#256105
Nitus schreef: ehhh... ikke dus ;) aangezien er hier alleen een vriezer is bijgekomen (en we al jaren ongeveer hetzelfde verbruik hebben) lijkt het me niet moeilijk om dan uit te vissen wat m'n vriezer aan stroom kost ;)
Tja in dat geval :-X
Bij mij zou dat niet te achterhalen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door