Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kwetteraar
#255416
Heb in de Aldi blikvoer gezien van het merk Lucky Dog van de firma VVP-EMB Edivo uit Zwijndrecht.
Het etiket geeft volgende gegevens : volledig dierenvoer voor honden.
Vitaminegehaltes A:1310IE/kg D3:160IE/kg E(tocopherol):10mg/kg
Samenstelling: vocht 81% ruw eiwit 6% ruw vet 4,5% ruw as 2,5% ruwe celstof 0,5%.
Voor een hond van 30 kg moet je 2150g per dag geven.

Heeft iemend ervaring met deze blikvoeding? Ik kan ook nog zeggen dat er variëteiten zijn nl: rund gevogelte wild.
Graag jullie mening.
Door geer
#255417
Uuuuh...ik zou zeggen "Doemaarniet", en ik denk dat ruim 1500 leden dat met mij eens zijn ;)

Ik zou zeggen, lees even rond op de site, dan zie je vanzelf wat wij wEl goede voeding vinden!

Succes! ;)
Door Laura2004
#255421
Dat is echt de grootste rotzooi die er is. Ik heb dat toen ik nog brokken gaf :-[ :-[ ook een keer gekocht en het is inderdaad alleen maar vocht! Ik zou dat mijn honden nooit meer geven, maar ja, iedereen moet dat zelf weten he!
Door Femke
#255427
ehm goede vraag op een forum van mensen die hun honden alleen maar rauw vlees voeren ;D ;D ;D ;D


Kijk eens in de catergorie kant-en-klaar versvlees, daar vind je vast het goede antwoord wel ;)

Welkom op Barfplaats trouwens!
Laatst gewijzigd door Femke op za 05 feb 2005, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#255430
Kwetteraar schreef: Voor een hond van 30 kg moet je 2150g per dag geven.

::) ::) ::)
Dat moet toch al voldoende zeggen over de kwaliteit van de inhoud (wil het geen voer noemen) van het blik.
Door Lupa
#255461
81% vocht en de rest is bagger, je moet kilo geven dus dat houd in 2 kilo poep per dag.
niet doen !!! het is echt rotzooi en voor het zelfde geld geefje je hond waar die echt recht op heeft
Door Truus
#255472
Kijk..... ::)....het is natuurlijk lekker goedkoop maar je geeft echt rotzooi aan je hond. Het is geen uitgeballanceerde voeding en uiteindelijk heb je veel meer dierenartskosten.
Er is echt betere voeding op de markt ;)
Door Lupa
#255536
Ook wordt het bekende fenomeen van het potjeslatijn besproken: Nivea Body bevat `lichaamseigen co-enzym Q10', elders worden artikelen met `dermatologisch getest pH-neutraal' aangeprezen en onder het merk Lucky Dog zijn zelfs `complete en krokante ge'xtrudeerde Menubrokken' te koop. Helaas hebben Tiggeler en Vuijk verzuimd in de Van Dale op te zoeken wat een extruder is: een toestel waarmee geplastificeerde kunststoffen in de vereiste vorm worden geperst. Dat maakt dit hondenvoer des te verdachter. Maar de fabrikant kan erop rekenen dat de meeste consumenten alleen maar onder de indruk zijn. Het klinkt immers heel gewichtig.

gekopieerd uit
http://www.reclamearsenaal.nl/index.php?id=167
Door Nelly
#255551
Gewoon niet doen en lekker rauw geven. En Truus, waar haal jij dat goedkoop vandaan? Ik zie nergens een prijs staan, alleen gewicht. Of heb ik nou iets in m'n ogen? :-\
Door Truus
#255558
Nelly schreef: Gewoon niet doen en lekker rauw geven. En Truus, waar haal jij dat goedkoop vandaan? Ik zie nergens een prijs staan, alleen gewicht. Of heb ik nou iets in m'n ogen? :-\
Ik weet zeker dat het goedkoop zal zijn, als ik de winkelnaam zie, kan dat niet anders.
Door yalla
#255560
Blikvoer heeft niets met vlees te maken ;D
Door Nelly
#255563
Oh op die manier. Ehhh, ikke kom nooit in die winkel :-[ Zal nog wel veranderen als ik straks geen werk meer heb :-\
Door Lizzy
#255636
Beste Kwetteraar,
Ik had deze vraag willen verplaatsen want deze heeft niets te maken met het zelf samenstellen van hondenvoeding, bestaande uit rauw vlees, rauwe vleesbotten, rauw orgaanvlees, rauwe groentes. Maar aangezien deze vraag in geen enkele categorie past op dit forum, heeft verplaatsen niet zoveel zin. Wij zijn namelijk een hondenvoerforum dat gericht is op gezonde voeding. Rauwe/verse voeding. Het zou wel enig zijn wanneer je je op Barfplaats zou willen verdiepen in ECHT gezond hondenvoer! En hierbij ben je van harte uitgenodigd. Mocht je alleen in blikvoer (en dit merk) geinteresseerd zijn, neem van mij aan: het is ontzettende bagger. Troep. Ranzige rotzooi. Ongezonde meuk.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 06 feb 2005, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door