Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#254922
Hallo, een week of twee geleden begonnen met kvv, eerst rodi, nu energique en soms rodi voor de afwisseling. -We hebben zelfs al een extra vriezer aangeschaft voor de brood(vlees)nodige ruimte- en vandaag heeft het kleine prinsje voor het eerst een heel visje van de markt gehad (sardine) Hij vond de hele vis erg interessant en lekker om te likken, maar om het te eten had het heerschap het liever klein gesneden, logisch, hij is net 4 maanden. Waar blijft de vraag denk je nu misschien, sorry :-[
hier is de vraag. Ik zou hem ook wel eens een kippenekje oid willen geven, ik heb hier gelezen dat dat een goed begin is voor een hond die gaat beginnen met versvlees. Dus ik ben in de buurt gaan informeren waar ik dit kan krijgen en ik hoor dan toch vertwijfelde reacties op het feit dat ik rauwe kip wil gaan voeren aan mijn hond. Ik heb begrepen dat een volwassen hond die is gewend aan rauw vlees een zodanig 'milieu' heeft dat ie hier prima tegen kan, maar hoe zit het dan met een pup die pas kort kvv krijgt? o trouwens ik ga -nog- niet barfen hoor, zover ben ik nog niet.
Door Nelly
#254931
Waar baseert men dat verhaal dan op? Volgens mij kun je je pup gewoon een kippenekkie geven hoor. Zou 'm (die nek dus) wel ff platslaan met een hamer, da's in het begin wat veiliger eten voor je pup. Maar voor de rest? Gewoon lekker geven en genieten! ;D :P ;)
Door Truus
#254932
Hoi Bianca, wat super dat het zo fijn gaat , echt slim om een exstra vriezer aan te schaffen, want die heb je inderdaad heel snel nodig ;)
Een kippennekje kun je gerust geven hoor. Ik zou hem eerst wel even platslaan en het vasthouden om te kijken wat de pup ermee doet.
Om te beginnen is dit prima.
Door 202spots
#255157
bianca1 schreef: Dus ik ben in de buurt gaan informeren waar ik dit kan krijgen en ik hoor dan toch vertwijfelde reacties op het feit dat ik rauwe kip wil gaan voeren aan mijn hond.
Je hoeft toch niet te vertellen dat 'n voor je hond is?
Misschien wil je wel soup voor jezelf gaan maken toch?
Toen ik de eerste keer ik 'n lamskop kocht,dachten ze dat 't voor mezelf was en kreeg ik 'n heel lekker recept aangeboden voor geroosterde lamkop.
Ik 't alleen nooit geprobeerd te maken..... :-\
Door Cathelijn
#255364
eh, als je kvv voert, voer je in feite ook al rauwe kip. Dus het gaat vast helemaal goed.
Ga het anders halen bij een Carnibest verkooppunt of iets dergelijks, daar kijken ze er helemaal niet van op ;D
Door lot25
#255378
Een vriendin wou ook bij de poulier kippenekjes halen voor haar sheltie. Kreeg ze NIET mee, want dat was te GEVAARLIJK voor de hond- zei die vent >:(

't lijkt mij het lekkerste wat er aan een kip zit, (als ik de honden zo bezig zie).

't zit toch helemaal verpakt in dat slijmerige vlees???
Door Lupa
#255406
teneerst denk ik "waar bemoiet zich mee" ik koop toch dat spul? al ga ik mezelf insmeren er mee.
maar goed, kippennekkjes zijn hele zachte bottjes, niet de moeite waard om het als bot te noemen
Door Stephanie
#256320
whahah lekker zo een slager.. ik zou idd ook vragen waar die zich mee bemoeit :o

Ik ken die rare blikken ook wel hoor in begin vond ik t ook steeds nodig uit te leggen dat t voor me hond was... doe ik nu niet meer. Tenminste ik heb nu me vaste slager gevonden die weet wel dat t voor de honden is en verder ga ik niemand meer wat uitleggen om uren lange discussies en rarwe blikken te voorkomen :)
Laatst gewijzigd door Stephanie op ma 07 feb 2005, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door