Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2548656
heeft iemand de giardia test wel eens gebruikt/gekocht bij idexx laboratories een snap test, werkt met een wattestaafje en druppels soort buisje en dan hat apparaatje zelf?

ik vertrouw hem niet helemaal eerste test was dus volgens de gebruiksaanwijzing pos,2 de test deed helemaal niks ga nu nog derde keer doen,en dan heb ik er nog 2,waren dus 5 in verpakking,dacht is handig hoef ik niet steeds naar de da te rijden,nou dat was achteraf goedkoper geweest, weer eens een miskoop tenminste vind ik,iemand ook ervaring?

ps ga morgen alsnog maar naar de da (als ze open zijn) :(
Door Juul
#2549445
Geen ervaring, ik weet alleen dat de ontlasting niet te oud mag zijn omdat de cysten dan vaak niet meer aantoonbaar zijn.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2549483
nou van 3 dagen,maar ga maar kijken of mijn da er morgen is ik vertrouw het niet meer,ben ook maar begonnen met de diameeraarde, :-[
Door TuttiFrutti
#2549515
Snapstests zijn sowieso niet 100% betrouwbaar (dat wil niet zeggen dat het niet goed is hoor). Daarnaast is het met giardia lastig te onderzoeken omdat het niet altijd uitgescheiden wordt met de ontlasting. In principe moet je dus ontlasting hebben van een paar keer per dag, zeg 3, en van dat mengseltje je onderzoek doen  ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2549760
nou da is niet open vandaag maar wacht wel 3 weken,ben nou toch al begonnen met de diameeraarde en denk dat ik het dan maar opstuur naar het woud dat lijkt mij wel wat,en dan maar weer wachten met enten(moet nog laatste prikje hebben en ze is van 3 september) :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door