Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rakkert
#254413
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.Ik kreeg de link van deze site van iemand,die al veel aan deze site heeft gehad.
Het probleem:Ik heb een kater van 14.Hij heeft sinds anderhalf jaar nierdieet (Royal Canin brokjes).Daar deed hij het heel goed op.
Sinds een paar weken werd hij ineens magerder,dus naar de DA gegaan.
Daar bleek zijn hart veels te snel te kloppen (240 ipv 110).Hij kreeg pilletjes om het langzamer te laten kloppen en bloedverdunners.
Het ging vrij redelijk,maar hij gaat nu steeds slechter eten en wordt nog magerder.
Help!! :'(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#254759
Ik zou zijn schildklier laten controleren.
Van een verhoogde schildklierwerking gaat hun hart sneller kloppen en ze worden ook mager.
Door Borke
#254801
Fortekor is een medicijn dat door onze dierenarts aan onze Franny (zie foto) gegeven wordt.
Fran had licht afwijkende nierwaardes en werd steeds magerder. Fortekor heeft naast een effect op nierwaardes ook een eetlustverhogend effect, een dubbel succes dus. In combinatie met vers vlees (Carnibest) doet ze het nu weer prima.
Ik moet er wel bij zeggen dat haar nierwaardes nauwelijks afweken, maar het was het enige afwijkende wat in het bloedonderzoek werd gevonden. Ze slikt ze nu ruim een jaar en de dame is bijna 11 jaar oud.

Groetjes,
Door Rakkert
#255215
Hitam schreef: Ik zou zijn schildklier laten controleren.
Van een verhoogde schildklierwerking gaat hun hart sneller kloppen en ze worden ook mager.
Dat is idd gecontroleerd,maar de schildklier is goed.
Het is dus echt alleen zijn hart.

AstridStraver:Fortekor zal ik eens navragen bij de DA
Dank je..
Laatst gewijzigd door Rakkert op za 05 feb 2005, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#255311
Voor zijn nieren zou een rauw dieet trouwens ook beter zijn.
En mijn ervaring met de schildklier is dat die voor ieder individu op een andere waarde goed is. Ik heb ook al verschillende honden gezien met duidelijke verschijnselen die wijzen op het niet optimaal functioneren van de schildklier maar dan volgens de da nog binnen de normale marges vallen (marges die ik heb gemerkt ook per da wel eens kunnen verschillen)
Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat het de schildklier is hoor, maar ik wil wel zeggen dat de conclusie de schildklier is oke niet altijd waar is.
Door Borke
#255384
sylvia schreef: Voor zijn nieren zou een rauw dieet trouwens ook beter zijn.
En mijn ervaring met de schildklier is dat die voor ieder individu op een andere waarde goed is. Ik heb ook al verschillende honden gezien met duidelijke verschijnselen die wijzen op het niet optimaal functioneren van de schildklier maar dan volgens de da nog binnen de normale marges vallen (marges die ik heb gemerkt ook per da wel eens kunnen verschillen)
Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat het de schildklier is hoor, maar ik wil wel zeggen dat de conclusie de schildklier is oke niet altijd waar is.
Bij onze poes Franny was niets te vinden in het bloed (behalve licht verhoogde nierwaardes) en bij het ontlasting onderzoek in Utrecht (meermalen) was geen afwijking te vinden.
Toch werd ze steeds magerder en had ze spuitpoep.
Alle dieetvoeding van de DA geprobeerd, niets hielp meer. Prednison van de DA meegekregen als laatste redmiddel.
Toch bleef het bij mij knagen dat het voeding was en ondanks het feit dat het uit geen enkel onderzoek bleek, ben ik daarmee gaan experimenteren en nu is het weer 'Hollands welvaren'. Als je haar ziet denk je zo dat ze 3 jaar is en ze is al bijna 11. Prednison heeft ze nooit gehad :-)

Kortom als onduidelijk is wat er precies aan de hand is en je kat wil verse voeding eten, probeer het dan gewoon.

Daarnaast is Fortekor een prima medicijn wat veel katten helpt!
Onderstaand een artikel hierover:
http://www.carton.nl/rmc/

Groetjes,
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door