Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#254733
Kai (mijn hond) heeft de laatste tijd wat moeite met eten, waarschijnlijk door zijn hormonen, maar nu ik volgens de percentages voer eet hij bijna alles op behalve zijn groentes (als ik hem een beetje voer dan eet hij de helft op of als ik er geraspte kaas doorheen doe, dan eet hij ook wel een beetje) en zijn botten die eet hij gewoon echt niet op. Het enige wat hij wil doen is ze begraven in zijn kussen en nu dacht ik als hij ze zo nodig wil begraven dan kan hij dat wel in de tuin doen, maar dat snapt hij niet ??? Hij moet en zal die botten gewoon in zijn kussen begraven en vandaag is het gelukt hoor, ik heb de hond van mijn moeder (Sarah) en Kai een bot gegeven, maar aangezien ik boven wat dingetjes moest doen heb ik Kai 5 min. in zijn bench gedaan met de deur dicht (dit doe ik omdat ze anders gaan vechten om de botten, dat doet hij weer wel) en toen ik beneden kwam had hij heel zijn kussen kapot gebeten en zijn bot erin gepropt heel het huis vol met stukjes schuimrubber >:( >:( Echt een rothond af en toe! Hij keek dan ook echt nog met zo'n hoofd van ben je niet trots op me het is me eindelijk gelukt. >:(

Maar waar ik dus ook bang voor ben is dat hij calcium tekort komt, want hij heeft al heel de week zijn botten niet opgegeten :-\
Hoe kan ik dit oplossen?
Door Laura2004
#254743
sylvia schreef: botten malen, of eierschalen
Ik geef ze 2 keer in de week een rauw ei met schil en al en daar eet hij de schil gewoon niet van op. Maar ik heb ook gehoor dat je eierschalen kan vermalen en dan geven, maar hoeveel moet je dan precies geven?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#254746
Laura2004 schreef: Ik geef ze 2 keer in de week een rauw ei met schil en al en daar eet hij de schil gewoon niet van op. Maar ik heb ook gehoor dat je eierschalen kan vermalen en dan geven, maar hoeveel moet je dan precies geven?
1 theelepel over 500gr vlees
Door Laura2004
#254752
sylvia schreef: 1 theelepel over 500gr vlees
Dan ga ik dat maar proberen, wel balen ik heb iets van tien kilo botten in mijn vriezer zitten. Doe je zo je best en dan moeten ze het niet. De meeste honden zouden er een moord voor doen voor zo'n lekker botje.
Door 202spots
#254761
Wat voor vlees geef je te eten dan ???
Eet hij ook geen gemalen kip/vlees waar de bot ook gemalen doorheen zit?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#254765
Laura2004 schreef: Dan ga ik dat maar proberen, wel balen ik heb iets van tien kilo botten in mijn vriezer zitten. Doe je zo je best en dan moeten ze het niet. De meeste honden zouden er een moord voor doen voor zo'n lekker botje.
Je moet de schalen dan wel even drogen anders malen ze wat rottig. Dit kan gewoon aan de lucht, dit duurt dan circa 2 dagen of je doet het in de oven. Temperatuur en droogtijd even bij Lizzy informeren. Wel even de schalen uitspoelen anders gaan ze raar ruiken LOL. Wanneer je ze in vijzel of koffiemolen gemalen hebt dan geef je daar 1 theelepel van op een pond vlees
Door Lizzy
#254766
Ik droog de eierschalen een uurtje op 50 graden (in de oven dus).

Eet hij ook geen kippenvleugels, eenden of kippennekken of karkassen? Of hele 'prooidieren'?
Door Laura2004
#254984
Lizzy schreef: Ik droog de eierschalen een uurtje op 50 graden (in de oven dus).

Eet hij ook geen kippenvleugels, eenden of kippennekken of karkassen? Of hele 'prooidieren'?
Hij eet wel kippenekken en kippevleugels en soms een hele kip, maar deze week had ik dat maar een keer op het menu staan en daarvoor in de plaats had ik ribben en ruggegraat op het menu staan, dus vandaar dat ik bang ben dat hij iets tekort komt. En maakt het trouwens uit als ik de botten laat liggen en ze een dag of twee dagen later geef of is dit slecht?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#255233
Laura2004 schreef: Hij eet wel kippenekken en kippevleugels en soms een hele kip, maar deze week had ik dat maar een keer op het menu staan en daarvoor in de plaats had ik ribben en ruggegraat op het menu staan, dus vandaar dat ik bang ben dat hij iets tekort komt. En maakt het trouwens uit als ik de botten laat liggen en ze een dag of twee dagen later geef of is dit slecht?
Zolang ze niet uit zichzelf weglopen kun je de botten gerust geven.
Door Laura2004
#255422
Hij heeft vandaag een bot opgegeten van eergisteren! ;D Blijkbaar vindt hij ze een beetje bedorven lekkerder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door