Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door lauraV
#2539265
tja verschillend ....ik zet ze meestal aan voordat ik ga slapen en kijk bij t opstaan of ze er nog langer inmoeten ...
Door ladyturtle
#2539284
het ligt er wel aan wat er in zit maar bijvoorbeeld runderlong staat echt van s'ochtends tot s'avonds laat aan en soms de andere dag nog even... ik wl t kurkdroog hebben.....
(ik zet de droger altijd uit als ik weg ga of naar bed ga, ik vind zo'n warm ding niet zo te vertrouwen.....het duurt wat langer maar ik houd toezicht....
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2539311
Ligt aan het vlees hoelang je moet drogen. Lams en geitenlong was in 12 uur ongeveer droog. Hertenvlees gedroogd, afgelopen weekend en ook rond de 12 uur. Kippennekken duren wat langer. Dus gewoon regelmatig kijken en mandjes wisselen.
Door Mevroi Kruim
#2539428
Hangt ervan af wat er in zit. Goed afgedroogde dunne plakjes/kleine stukjes orgaan of spiervlees zijn met een uur of 8 wel droog. Luchtpijp bv duurt soms wel 20 uur.
Gebruikersavatar
Door kayla
#2539865
Hier staat de droger (Stöckli) altijd 20 tot 24 uur aan een stuk aan. Ik droog op 45 graden.
Kippenvoetjes heb ik zelfs meer dan 48 uur laten drogen.
Door cindy5409
#2539980
ik droog op 48 graden en het maakt in dit geval niet uit welk vlees er in ligt als het en klaar is gaat het volgende erin. Mij gaat het er gewoon om hoelang het verantwoord is om de droger aan te laten.
Door **Jolanda**
#2540206
De stockli die ik nu heb heeft een timer en kan tot 12uur gaan, daarna springt ie uit en als ik niet aan de timer draai, doet ie het dus niet.
De vorige had geen timer en die liet ik vaker 24uur achter elkaar door draaien.

Ik zou zeggen; laat hem tussendoor, na 12-20-24uur even wat afkoelen, 5min bijv...van de andere kant, met die temperatuur kan de spiraal niet doorbranden.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2540807
**Jolanda** schreef: De stockli die ik nu heb heeft een timer en kan tot 12uur gaan, daarna springt ie uit en als ik niet aan de timer draai, doet ie het dus niet.
De vorige had geen timer en die liet ik vaker 24uur achter elkaar door draaien.

Ik zou zeggen; laat hem tussendoor, na 12-20-24uur even wat afkoelen, 5min bijv...van de andere kant, met die temperatuur kan de spiraal niet doorbranden.
je hebt de nieuwe droger al ;) :)
Door Dotti
#2542409
Ik heb me vorige week ook toch maar weer een drogertje aangeschaft 8)
Heb hem vervolgens, tot gister bijna constant laten draaien, alleen tussen poses om wat nieuws erin te leggen. In de handleiding stond niets van een maximum aantal daaruren dus heb daar verder ook niet over nagedacht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door