Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sannie
#253706
'k heb dus mijn hond nu ook doen overschakelen op duck,omdat we hier niks anders krijgen.mijn vraag is nu nog wat ik haar nog kan geven van vlees enzo.ik hoor hier vaak botten geven,maar is het ook gelijk welke?bedoel,sommige botten splinteren toch,kan dit dan geen kwaad?
het is dringend tijd aan het worden dat Chiari iets krijgt om op te knagen enzo,want voor haar net geen 2 jaar heeft ze als enorm lelijke tanden.ze heeft hier genoeg liggen om op te sabbelen.'k heb haar onlangs nog varkensoren gekocht,wil ze dus niet.ze gaat ze liever verstoppen en ingraven dan dat ze ze opeet.
ook wil ik ze gewoon vlees gaan geven,welk zou best zijn voor haar aangezien ze van kippevlees ongeloofelijke jeuk begint te krijgen?
ik merk ook wel sinds ze duck krijgt,dat ze meer begint te krabben.
ze krijgt nochthans geen brokken meer ook.of toch heel zelden eens eronder gemengd.en dan nog in zeer kleine hoeveelheden.
mss iemand die wat tips kan geven??
bye bye,
sannie
Gebruikersavatar
Door sylvia
#253734
Kijk eerst ook even in de bibliotheek bij het bottendocument.

Dat jeuken kan ontgiften zijn dat moet je even afwachten.
Door Lupa
#253810
varkensoren en dat soort dingen zijn bagger voor de gezondheid en voor de tanden.
voor botten kun je kijken bij botten documenten, laat eerst even je hond wennen aan vers en lees je ondertussen goed in, niet te snel willen gaan is het geheim ;)
Door sannie
#253813
jep,heb al het wetenswaardige al in mijn boek genoteerd.blz of 20 :)

is wel interessant voor een newbie
zallek zeker allemaal eens proberen se

thx
Gebruikersavatar
Door Nitus
#253835
Wat voor een Duck geef je aan je hond? Want volgens mij zit in bijna alle Duck kip verwerkt? :-\ Dus als je zeker weet dat je hond jeuk van kip krijgt zou ik daarmee oppassen, bel of mail anders even met Duck om daar zeker van te zijn.
Door sannie
#254337
ze krijgt duck lam en rijst afgewisseld met duck pens
't zijn de duck compleet pakken.
daar zitten granen enzo in,het zou ook daarmee kunnen zijn,want voor gluten is ze ook gevoelig.
zolang ze geen spuitpoep meer krijgt... en ik geef ook velcote en biergist tabletten voor haar vacht.
eens zien of het binnen een paar dagen stopt,anders moet ik kijken voor alternatief.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#254346
In veel lam rijst produkten zit ook kip :-\
Maar het is ook zo dat als je hond niet tegen kip in brokken kan dat hij daar bij verse kip helemaal geen last heeft.
Waarom geef je biergist voor zijn vacht?
Gebruikersavatar
Door Binno
#254350
sannie schreef: en ik geef ook velcote
"VELCOTE contains: lecithin, oleic, polysorbate 80, linolenic, palmitic, stearic, arachidic, glyceride, wheat germ oil, linseed oil."

Velcote bevat tarwekiem- en lijnzaadolie. Als jouw hond een glutenallergie heeft zou ik ook een beetje oppassen met Velcote. :-\
Ik zou sowieso liever zalmolie (of visolie) en borageolie geven.
Door sannie
#254352
'k heb nu net een verse fles gehaald... :-\

aan die omega3 of visolie of gelijk wat geraak ik makkie.ik zit dagelijks aan de bron in't Kruidvat :)
er staat wel op dat het cholesterol verlagend is,heeft dat geen invloed op de hond?
en het zijn speciale biergist tabletten hoor,er zitten massa's vitaminen bij,en koper,zink,ijzer,mangaan,jodium,kobalt,magnesium,linolzuur,lysine,arginine, en noem maar op
ze noemen pet phos canine vital
ze zijn van bij de dierenarts omwille van haar serieuze haaruitval.maar sinds we ze geven is dat serieus geminderd
Door 202spots
#254365
sannie schreef:'k heb nu net een verse fles gehaald... :-\

aan die omega3 of visolie of gelijk wat geraak ik makkie.ik zit dagelijks aan de bron in't Kruidvat :)
er staat wel op dat het cholesterol verlagend is,heeft dat geen invloed op de hond?
en het zijn speciale biergist tabletten hoor,er zitten massa's vitaminen bij,en koper,zink,ijzer,mangaan,jodium,kobalt,magnesium,linolzuur,lysine,arginine, en noem maar op
ze noemen pet phos canine vital
ze zijn van bij de dierenarts omwille van haar serieuze haaruitval.maar sinds we ze geven is dat serieus geminderd

Welke olie had je gehaald Sanne? Velcote??
Kan je 't terug brengen?

Zalm-vis en borage oil is goed voor de huid en vacht.
Wheatgerm is graan,Linseed is ook graan en als je hond 'n gluten allergy heeft dan zou ik die 2 beslist niet geven.
Veel honden zijun trouwens ook allergies voor Biergist en die zou ik ook weggooien.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 03 feb 2005, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sannie
#254369
nope,kan ze niet terugbrengen,fles is al aangebroken,en ze heeft nog voor 3 dagen tabletten.ik ga stilaan beginnen met zalmolie bijgeven en als de tabletten op zijn dan zijn ze op.
hopelijk begint die rui dan niet opnieuw,want als ze begint met ruien... o wee !!
velcote zal dan maar door de gootsteen gaan hé,ofwel af en toe eens geven.

ongeveer 2 capsules van de zalmolie zal wel volstaan zeker?
die andere olie is dan nog eens suplement of hoe begrijp ik dat nu?
hopelijk hebben ze die hier in de buurt.
Door 202spots
#254383
Ik geef ze per dag afwisselend 1 Salmon oil capsule van1000mg, of 1 gewoon Fish oil capsule.

Borage olie is goed voor de huid en:

Borage Oil is an excellent source of gamma-linolenic acid (GLA), an Omega-6 essential fatty acid. It is helpful for joint inflammation, pain, swelling, heart function, blood pressure, allergic responses, skin conditions, nerve transmission, gastrointestinal function, blood clotting, kidney function, steroid production and hormone synthesis.
Door sannie
#254973
ik heb nu zalmoliecapsules meegebracht van m'n werk.
vanaf morgen ga ik er dagelijks ene geven.
morgen eens zien of ik die olie hier ergens kan kopen.
ik zal waarschijnlijk ergens in een kruidenzaak moeten binnengaan.bij de dierenwinkel zullen ze dat garantie niet hebben,of het zou me ten zeerste verwonderen.
thx voor de tips hé
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door