Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#249286
aangezien ik hier nog vrij nieuw ben,zit ik nu met veel belangstelling deze rubriek te lezen. Ik twijfel al een tijdje of ik mijn Tervuerense van ruim 8 jaar nog wel zal laten enten. Mijn twijfel slaat steeds verder om naar : niet doen". De fokker van onze sheltie was ook zeer behoudend met enten. Music heeft met 6 en met 12 weken gehad. Dat was op hun advies, en dan met een jaar nog eens en daarna voorlopig niet.Ik denk dat ik daar maar in mee ga.
Door Ollie
#250606
Wij hebben voor het eerst een jaar overgeslagen met enten, maar twijfel nu toch of we ze dit jaar nou wel of niet moeten laten enten.
Door Ordell
#250675
garicha schreef: aangezien ik hier nog vrij nieuw ben,zit ik nu met veel belangstelling deze rubriek te lezen. Ik twijfel al een tijdje of ik mijn Tervuerense van ruim 8 jaar nog wel zal laten enten. Mijn twijfel slaat steeds verder om naar : niet doen". De fokker van onze sheltie was ook zeer behoudend met enten. Music heeft met 6 en met 12 weken gehad. Dat was op hun advies, en dan met een jaar nog eens en daarna voorlopig niet.Ik denk dat ik daar maar in mee ga.
Da's een puik schema..... :D
Gebruikersavatar
Door chooky
#251363
Ik sla bij Flea ok de 9 weken enting over. De puppycursus controleert alleen bij aanvang de entingsboekjes (dus de 6-weken enting) dus daar gelukkig geen problemen.
Op 12 weken laat ik nogmaals enten, maar ik wil nog even kijken wat precies. Dan nog 1 keertje bj 1 jaar en dan kappen we er hier mee.
Door Nelly
#252318
Zo wil ik het bij Andor eigenlijk ook doen. Alleen wordt het moeilijk als hij een intensieve show-carriere zou krijgen ::) Ashley (nu dik 11 jaar) laat ik zowiezo niet meer enten en Angel (bijna 6) denk ik ook niet meer. Probleem is alleen de Da's. Wil nl wel graag een jaarlijkse check-up voor m'n woefers. En dan gaan ze gelijk moeilijk doen over die entingen :-\
Door Nelly
#252324
Misschien voor m'n eigen gemoedsrust? :-\ Weet eigenlijk niet, ben dat zo gewend door de jaren heen.
Door Lizzy
#252329
Ga jij zelf ook voor een jaarlijkse of twee-jaarlijkse check-up naar de huisarts?

Ik weet niet hoor, ik heb een beetje een raar gevoel bij dat nieuwe "jaarlijkse check-up gebeuren"..... ze kunnen de klanten de deur niet meer minimaal 1 keer per jaar binnen krijgen voor de vaccinaties, maar nou moeten we wel 1 keer per jaar voor een check-up komen..... En zo'n check-up, wat stelt dat voor? Wat doen ze dan? Ze luisteren naar het hart en longen, ze kijken naar het gebit, de oren, de vacht. En wat nog meer? Zien zij dingen die jij, als waaaaanzinnig oplettende hondeneigenaar, niet ziet? Ze prikken hier in Nederland niet eens standaard bloed bij een jaarlijkse controle....

Ik ga alleen naar de huisarts wanneer ik wat mankeer. En als ik er toch ben vraag ik "joh, meet ff mijn bloeddruk op". Zo ga ik ook alleen naar de dierenarts als mijn honden wat mankeren. En mijn dierenarts luistert altijd direct naar hart, longen, buikgeluiden, etc., ook al kom ik voor een rugprobleem. En verder vertrouw ik 100% op mijzelf. Ik weet zelf als geen ander wanneer mijn hond medische attentie nodig heeft.

Overigens vind ik wel dat je bijv. met een pup een paar keer naar de dierenarts moet. Is het niet voor zijn entingen, is het wel om hem ook hier bekend mee te maken.

Moet ik er als laatste bij vertellen dat ik jaren lang met mijn honden voor entingen EN jaarlijkse controle bij mijn ex-dierenarts ben geweest. Jaar in jaar uit. Netjes zoals het hoort. Ik kom 1 keer bij een andere dierenarts voor een second opinion, zegt de man "wist u dat uw hond een hartruis heeft?". Ik bedoel maar.......
Door Nelly
#252406
Ehhhh, ik zeg ff niks. Ben nl. een regelrechte ramp wat naar de huisarts gaan betreft :-\ Moet zo ongeveer half dood zijn, voordat ik daar m'n gezicht laat zien ::)
Door yalla
#252576
Nelly schreef: Ehhhh, ik zeg ff niks. Ben nl. een regelrechte ramp wat naar de huisarts gaan betreft :-\ Moet zo ongeveer half dood zijn, voordat ik daar m'n gezicht laat zien ::)
Hier ook: mijn honden worden beter verzorgd dan ik zelf ;)
Door Laura2004
#253381
Mag ik vragen waarom jullie je honden niet inenten?
Ik doe het wel, maar ja mijn honden gaan ook meerdere keren per jaar mee naar Spanje, dus dan moeten ze tegen rabies ingeent worden.
Door Lizzy
#253398
Laura2004 schreef: Mag ik vragen waarom jullie je honden niet inenten?
Ik doe het wel, maar ja mijn honden gaan ook meerdere keren per jaar mee naar Spanje, dus dan moeten ze tegen rabies ingeent worden.
Mijn honden zijn in het verleden wel ge-ent hoor. Volgens het 'normale' (veel te veelvuldige) schema. Ik heb inmiddels heel andere ideeen gekregen over entingen en ik ben vooral van mening dat we over-vaccineren. Niet voor niets had ik ieder jaar na de enting een doodzieke hond....

Ik heb dus zelf besloten op te stoppen met vaccineren, ook naar aanleiding van wat ik gelezen heb in het boek van Don Hamilton en in een boek van Viera Scheibner (het eind van de mythe).

Hier kun je een stukje uit het boek van Hamilton lezen dat ik in het Nederlands vertaald heb: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=777

Overigens wordt mijn aanstaande pupje wel gevaccineerd. Waarschijnlijk bij 6 en bij 12 weken. Daarna doe ik mogelijk bij 1 jaar een een titersbepaling voor parvo en hondenziekte. Mocht ze geen goede titersbepaling hebben, dan wordt ze met 1 jaar nogmaals tegen Parvo en/of hondenziekte gevaccineerd. En daarna niet meer. Want als ze dan geen immuniteit heeft opgebouwd, dan zal zij ook nooit immuniteit opbouwen ook (geloof ik tenminste).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door