Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door willemien
#2531313
Ik kan van een kennis Exil No worm voor een hond tot 10 kilo krijgen,...ik weet dat de meesten hier tegen enten en ontwormen zijn,...(ik heb een medische reden om uiterst voorzichtig te moeten zijn!!)
Is dit een "veilig"middel,kan het kwaad om dit te geven?
Door Lizzy
#2531323
Volgens mij zijn de meeste wormen al resistent voor dit middel. Het is volgens mij een DSZ middel dus ik zou dit niet moeten.
Door suzanne 1
#2531478
willemien schreef: Bedankt voor je antwoord!!!,...maar wat is een DSZ middel? :-\
DierenSpeciaalZaak

Je kunt natuurlijk ook de ontlasting van je hond laten testen op wormen bij bijvoorbeeld het woud (wormbestrijding.nl) en aan de hand daarvan ontwormen. Uit eigen ervaring hebben ze bijna nooit wormen, en als ze die hebben dan zien ze dat in de test en kun je hem ontwormen. Elk ontwormmiddel is gif en dus niet gezond.
Door Hanny
#2532262
Willemien, grof gezegd, als je je hond "aan de schijt" wilt hebben moet je zeker exil proberen.
Tig jaren geleden konden  mijn honden er niet goed tegen. Spaniel van dochter kon alles verdragen, dus hup het restant naar hen.
Wat denk je wat?????? Twee volle dagen alleen maar diarree, dank je wel moeder voor de tablettten (schaam schaam).
Hetzelfde gebeurde bij een echt grote hond bij kennissen, niet mijn schuld, twee dagen ellende.
Niet gebruiken, hoor.
Neem dan Milbemax of zo en let op de juiste gewichtsdosering.
Ik heb nog twee tabletjes liggen, per tablet tot 5 kilo.
Kom je naar de clubmatch, dan kan ik het meenemen.
Net is het  resultaat van het worm onderzoek binnen gekomen, geen wormen bij alle vier de dames. Ik stond perplex. Bij puppemeis en moeders had ik toch wel wat verwacht.Wij zijn blij en de twee pilltjes zijn over.

Hanny

Hannny
Gebruikersavatar
Door willemien
#2532454
He Hanny leuk je hier te "zien"!!!
Nee ik ga het niet gebruiken hoor,...er rinkelde al een belletje :D vandaar mijn vraag.
Ik kom niet naar de clubmatch,maar vind het wel heel aardig aangeboden,...fijne zondag!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door