Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#249226
Hoi LIzzy,

Ik heb jouw menu weer eens opgehaald om het te vergelijken met het mijne ;) ;) ;) ;)
Nu zie ik dat je bij kipkarkas (geen rug) hebt staan.
Kipkarkas zonder rug, dan hou je toch alleen de zijkanten over???? Of begrijp ik hier iets niet goed? ;) ;)
Door Lizzy
#249243
Dit zijn de kipkarkassen zoals ze er bij mij uitzien:

Afbeelding

Bij de meeste karkassen zie je een stuk ruggegraat lopen.
Door casangio
#251619
Lizzy schreef: Dit zijn de kipkarkassen zoals ze er bij mij uitzien:

Afbeelding

Bij de meeste karkassen zie je een stuk ruggegraat lopen.
Jeetje, die karkassen die hier te koop zijn, zijn botten met vel, wij hebben nog geen kippeboer gevonden die er zoveel vlees aan laat, vandaar dat ik ze alleen nog maar hele kippen geef. Maareh het is wel een grote foto en duidelijk, het zal wel aan mij liggen maar ik zie alleen maar stukken kip. Ik durf het haast niet meer te vragen, begrijp ik dat de rug niet gevoerd mag worden of is dat een domme vraag??????? ;) ;)
Laatst gewijzigd door casangio op ma 31 jan 2005, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#251621
Dat zijn geen karkassen :o dat zijn gewoon kipstukken


de karkassen die ik ken zijn gewoon kale skeletjes , dus eigenlijk alleen bot

wat betaal jij voor deze karkassen Liz?
Door Lizzy
#251622
Als je naar http://www.barfclub.nl/Botten.htm gaat, dan zie je bijna onderin kippenruggen. Deze ruggen bevatten meer vlees (foto's zijn van Dory) dan de kippenruggen zoals ik ze ken. Zoals ik ze ken vind ik het wat kraakbeen, beetje bot en that's it. Ik voer het niet aan mijn honden, maar het kan best gevoerd worden hoor. Zelf zou ik alleen wel vlees toevoegen als ze net zo kaal zijn als de ruggen die ik bedoel. En of ze nu werkelijk veel calcium bevatten...? Ik weet het niet en twijfel eraan. Ik zou dus ook zeker andere delen van kip blijven voeren, naast de ruggen.
Door Lizzy
#251624
sylvia schreef: Dat zijn geen karkassen :o dat zijn gewoon kipstukken


de karkassen die ik ken zijn gewoon kale skeletjes , dus eigenlijk alleen bot

wat betaal jij voor deze karkassen Liz?
Ik zal eens in mijn logboekje gaan spitten!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#251631
Lupa schreef: ik zal maar geen foto plaatsen van mijn kipkarkassen :-X
niet te velgelijkken met deze
jij hebt dus ook gewoon kale skeletjes ;D
Door casangio
#251632
sylvia schreef: Dat zijn geen karkassen :o dat zijn gewoon kipstukken


de karkassen die ik ken zijn gewoon kale skeletjes , dus eigenlijk alleen bot

wat betaal jij voor deze karkassen Liz?
Hahaha!! Skeletjes inderdaad, bij Lizzy moet je gewoon de botten zoeken bij ons het vlees ;D ;D ;D :D :D :D
Door casangio
#251635
[quote="Lizzy En of ze nu werkelijk veel calcium bevatten...? Ik weet het niet en twijfel eraan. [quote"][/quote]

Ik heb altijd gedacht dat er genoeg calcium in zat in die botjes. ??? ??? ???
Door Lizzy
#251637
Ik weet niet hoe die kippenruggen van jou eruit zien, maar wij hebben ooit ruggen gekregen, dat waren eigenlijk een beetje fliebeldingen. Ze waren ook buigzaam. Volgens mij meer kraakbeen als echt bot. Ze bevatten natuurlijk wel calcium, maar ik vraag me dus af hoeveel.... en Ian B. heeft wel een analyse van kippenruggen, maar ik geloof dat er diverse onderdelen zijn die men voor ruggen aan ziet... Al met al is het gewoon niet onverstandig om ook hier gewoon af te wisselen met andere delen. Vleugels, nekken, karkassen, poten of hele kippen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#251640
Lizzy schreef: Ik weet niet hoe die kippenruggen van jou eruit zien, maar wij hebben ooit ruggen gekregen, dat waren eigenlijk een beetje fliebeldingen. Ze waren ook buigzaam. Volgens mij meer kraakbeen als echt bot. Ze bevatten natuurlijk wel calcium, maar ik vraag me dus af hoeveel.... en Ian B. heeft wel een analyse van kippenruggen, maar ik geloof dat er diverse onderdelen zijn die men voor ruggen aan ziet... Al met al is het gewoon niet onverstandig om ook hier gewoon af te wisselen met andere delen. Vleugels, nekken, karkassen, poten of hele kippen.
Die dingen op de foto zijn alleen de borststukken. Op mijn oude kipadres had ik altijd ruggen, borststukken en hele karkassen door elkaar. Hier heb ik nu hoofdzakelijk kipperuggen, wel goed bevleesd en soms een heel karkas ertussen. Met een heel karkas, heb je dan echt het lijfje. Ik zal eens een foto maken van het hele karkas als ik 'm vind.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door