Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ilse
#251457
Als ik barf in het weekend is mijn pup altijd aan de dunne. Terwijl zij door de weeks altijd cb krijgt met hele mooi ontlasting. Moet ik nu stoppen met barfen en alleen cb geven ???
Ik geef zowel kippennekken, vuile pens, eieren, biogarde, gemalen kip/konijn en vis. Net wat ik in huis hebt, maar het is altijd daarna bingo :'(
Is zij dan daar overgevoelig voor? Met mijn andere honden heb ik verder geen problemen, gek hoor.

Groetjes van Ilse
Door Lizzy
#251461
Hoe dun is dus? Stomme vraag misschien, maar vette vis bijv., dat is wel redelijk laxerend en daar kan de ontlasting wel eens dunner door zijn. En dat is heus niet zo erg. Mensen hebben dat ook als ze anders als anders eten. Maar het moet niet zo dun zijn als water natuurlijk. Goed, verder lijkt me er niks tussen zitten waarvan ik nou denk "goh, da's laxerend" dus zou ze op zich normale ontlasting moeten hebben... Hoe lang krijgt ze al zelf samengestelde voeding in het weekend?
Door Ilse
#251466
Lizzy schreef: Hoe dun is dus? Stomme vraag misschien, maar vette vis bijv., dat is wel redelijk laxerend en daar kan de ontlasting wel eens dunner door zijn. En dat is heus niet zo erg. Mensen hebben dat ook als ze anders als anders eten. Maar het moet niet zo dun zijn als water natuurlijk. Goed, verder lijkt me er niks tussen zitten waarvan ik nou denk "goh, da's laxerend" dus zou ze op zich normale ontlasting moeten hebben... Hoe lang krijgt ze al zelf samengestelde voeding in het weekend?
Nou dan spuit het eruit en als ik dan probiotica geef wordt het alweer vaster. Ik ben in december begonnen met part-time barfen.
Door Lizzy
#251470
Vreemd. Zulke vreemde dingen geef je niet. Misschien moet je het iets langzamer op bouwen. Dus beginnen met 1 maaltijd zelf samengesteld en dan alleen bijv. wat pens en wat kippennekken. De week erop wat pens, wat groente puree en wat kippennekken. Als dat goed gaat: eitje toevoegen (weekend erop). Als dat goed gaat, een keertje konijn gaan toevoegen. En als dat dan een paar keer goed is gegaan, dan pas vis toevoegen. En maar een heel klein beetje vis. En zo op/uitbouwen.

Het kan ook best zijn dat ze 1 van de ingredienten niet goed kan verteren en als je het langzaam opbouwt en maar 1 maaltijd geeft met iets nieuws, dan ben je er sneller achter wat het is.
Door Nelly
#251475
Had zo ongeveer hetzelfde antwoord gegeven als jij Lizzy, maar pc ligt hier weer te kl*ten, wilde bericht dus niet verzenden. Meer mensen met dit probleem?
Door Ilse
#251476
Lizzy schreef: Vreemd. Zulke vreemde dingen geef je niet. Misschien moet je het iets langzamer op bouwen. Dus beginnen met 1 maaltijd zelf samengesteld en dan alleen bijv. wat pens en wat kippennekken. De week erop wat pens, wat groente puree en wat kippennekken. Als dat goed gaat: eitje toevoegen (weekend erop). Als dat goed gaat, een keertje konijn gaan toevoegen. En als dat dan een paar keer goed is gegaan, dan pas vis toevoegen. En maar een heel klein beetje vis. En zo op/uitbouwen.

Het kan ook best zijn dat ze 1 van de ingredienten niet goed kan verteren en als je het langzaam opbouwt en maar 1 maaltijd geeft met iets nieuws, dan ben je er sneller achter wat het is.
Ja :D dat kan ik wel proberen. Ze zit nog op 3 maaltijden dus in het weekend krijgt ze 3 barfmaaltijden en door de weeks 3 keer cb. Dus ik loop misschien te hard van stapel. Ik ga het eens rustig opbouwen. En hopelijk gaat het dan wel goed.
Bedankt weer :-*
Door Ilse
#251480
Nelly schreef: Had zo ongeveer hetzelfde antwoord gegeven als jij Lizzy, maar pc ligt hier weer te kl*ten, wilde bericht dus niet verzenden. Meer mensen met dit probleem?
Ja mijn pc is versleten >:( Maar de nieuwe is al onderweg. De puter heeft mij de laaste tijd erg vaak in de steek gelaten :'( Hopelijk is dat straks voorbij.
Succes ermee Nelly ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door