Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door toetteke
Ik heb een kater van 1,5jaar oud en hij sukkelt sinds een jaar met problemen aan zijn huid.
hij krabt zich vaak een ongeluk en heeft dan alles open liggen.
ik merkte dat hij een vlooienallergie heeft gehad,en ook oormijt met de nodige krabeffecten.
lijkt wel of alles wat maar kan kruipen en kan bijten bij hem een fikse reactie geeft.

de dierenarts dacht zelf aan een voedselallergie omdat op een gegeven moment alles bestreden was en hij nog steeds bleef krabben.
nu likt hij zelfs aan zijn onderpoten en heeft 2 kale plekken op zn schouders door het likken.

ben nu van plan om na de zoveelste poging met goede brokken over te stappen op diepvries voeding.
maar wat is nu goed.
en welk merk moet ik pakken
is 1 soort genoeg of moet ik meerdere pakken

hoop dat jullie me wat tips kunnen geven want ik wil morgen er voor gaan kijken en hem zo snel mogelijk van zn klachten afhelpen
bedankt
Door Martine-Tom
De meest makkelijke is denk ik carnibest en dan de diabeten variant of eend, die zijn zonder rijst, rijst/granen zijn de meest voorkomende oorzaak van allergie namelijk.

Naast carnibest zou je carnivoer, tinlo, darf en bijvoorbeeld lotgering kunnen overwegen.
Door fem fatale
Is er wel getest waarvoor je kat allergisch is? Want dat is wel relevant natuurlijk, anders los je het nog niet op.

Heeft je kat al eerder rauw gegeten? Dan zou je een eliminatiedieet kunnen doen, dus beginnen met 1 diersoort die ze nog nooit gehad heeft, een week of 6 volhouden, en dan een 2e diersoort toevoegen, ook weer 6 weken, tenzij ze er eerder last van heeft, en dan de derde en zo door.
Door pearlsofpassion
Los van het feit dat vers vlees natuurlijk altijd goed is voor vachtproblemen en ook voor de weerstand tegen de beestjes, denk ik niet dat dit een voedselallergie is.
Voedselallergie uit zich bij katten typisch rond de kop en hals.
Poten en achterhand, zijn eerder voor parasieten.
Maar wederom, honden en katten op vers kunnen beter weg met de parasieten en minder last van andere allergiën, dus het kan alleen maar beteren met betere voeding.

Ivm zijn vlooienallergie, behandel je hem dan mooi regelmatig? Preventief?
Want 1 enkele beet kan inderdaad voldoende zijn voor wekenlang last...
Door TijgerPuck
Ik geef de kat variant van Carnivoer! Ik geef alle smaken, maar zou beginnen met Eend
Dit is een kant en klare voer. Ik geef er ook CatOils bij.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door