Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door carlala
#251082
Ik geef Pepper 1 keer per dag eten.
Bibi, dus kvv.
Maar voor mijn gemoedsrust wil ik hem s'ochtends ook wat geven, iets kleins.
Nu wil ik het makkelijk houden.
Dus ik wil iets geven wat ik zo kan pakken.
Bv, een bruine boterham, een eierkoek, een beschuit, blikje tonijn of haring.

Tussen de middag krijgt hij meestal ook iets kleins, pensstaafje, eierkoek, etc...

Wat kan ik hem als beste aan "ontbijt" geven?
Door carlala
#251109
Dat van die kippenekken enzo wil ik juist niet...
Ik ben daar nog niet aan toe om dat te geven, en daarom op zoek naar alternatieven.

Simpel zat om te geven zeggen jullie dan, ik heb er moeite mee.
Ik ga vanavond informeren naar ribben (lamsribben).
Dan kan ik die dus ook s'ochtends geven.

Ik had begerepen dat je juist niet 2 keer op een dag eten moet geven , dus als ik dan een rib s'ochtends geef en sávonds zijn avondeten heeft hij toch twee keer gegeten denk ik zo.
Dan kan ik net zo goed weet terug naar wat ik eerst deed.
De totale maaltijd geven over twee keer per dag ;D

Vandaar iets kleins s'ochtends en geen kippenekkie enzo, sorry :-\

Ik ben al zo lang vegetariër, dat ik hier gewoon even langzaam in moet komen........
Door Truus
#251128
Lamsribben op de nuchtere maag zou ik niet geven.Tezij er veel vlees aan zit .
Zoals Lupa al zei....een beetje yogurt,hutekase en gemalen rauwe groente.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#251136
carlala schreef: Dat van die kippenekken enzo wil ik juist niet...
Ik ben daar nog niet aan toe om dat te geven, en daarom op zoek naar alternatieven.

Simpel zat om te geven zeggen jullie dan, ik heb er moeite mee.
Ik ga vanavond informeren naar ribben (lamsribben).
Dan kan ik die dus ook s'ochtends geven.

Ik had begerepen dat je juist niet 2 keer op een dag eten moet geven , dus als ik dan een rib s'ochtends geef en sávonds zijn avondeten heeft hij toch twee keer gegeten denk ik zo.
Dan kan ik net zo goed weet terug naar wat ik eerst deed.
De totale maaltijd geven over twee keer per dag ;D

Vandaar iets kleins s'ochtends en geen kippenekkie enzo, sorry :-\

Ik ben al zo lang vegetariër, dat ik hier gewoon even langzaam in moet komen........
Waarom vind je kippenek eng en een lamsrib blijkbaar niet ::)
Ik zou net als Truus ook geen lamsrib al ontbijtje geven. Dan zou die goed bevleesd moeten zijn, maar dan zou het voor jouw formaat hond al een hele hap zijn ipv een ontbijthapje.
De dingetjes die je zelf noemde horen gewoon niet in een Barfdieet thuis.
Door Nelly
#251138
Sorry, snap dit ff niet. Waarom wel lamsrib en geen kippenek? Zou juist liever andersom kiezen, dus kippenek ipv lamsrib. En brood, beschuit ed hoort niet in een hondemenu thuis, sorry. Vind trouwens de suggestie van yoghurt ook wel goed.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#251180
Ik weet wel wat Carla bedoeld , ze heeft wel eens een rib gezien en dat durft ze maar bij een kippennek krijg je even ideeen ;D

Maar carla waarom geef je pep niet inderdaad smorgens een beetje kwark, yochurt of hutenkase
je kunt ook een fruithapje maken wat je hem s'morgens geeft desnoods door de yochurt.

Hier hebben ze gisteren gevast en vandaag hebben ze vanmorgen wat kippennekken gekregen daarna een fruithapje bestaande uit gepureerde banaan/appel en sinaasappel en daarna 200gr pens en ze liggen allemaal voldaan uit te buiken op de bank
Gebruikersavatar
Door Angelique
#251183
sylvia schreef: Ik weet wel wat Carla bedoeld , ze heeft wel eens een rib gezien en dat durft ze maar bij een kippennek krijg je even ideeen ;D

Maar carla waarom geef je pep niet inderdaad smorgens een beetje kwark, yochurt of hutenkase
je kunt ook een fruithapje maken wat je hem s'morgens geeft desnoods door de yochurt.

Hier hebben ze gisteren gevast en vandaag hebben ze vanmorgen wat kippennekken gekregen daarna een fruithapje bestaande uit gepureerde banaan/appel en sinaasappel en daarna 200gr pens en ze liggen allemaal voldaan uit te buiken op de bank
Ik begrijp de antipathie ook wel, maar zie dan niet het verschil tussen een nek en een rib. Is wat mij betreft allebei een stukkie dood beest.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#251200
Angelique schreef: Ik begrijp de antipathie ook wel, maar zie dan niet het verschil tussen een nek en een rib. Is wat mij betreft allebei een stukkie dood beest.
jawel maar het ene stukkie dood beest ziet er weer anders uit dan het andere stukkie doodbeest
Door tieneke
#251235
sylvia schreef: jawel maar het ene stukkie dood beest ziet er weer anders uit dan het andere stukkie doodbeest
Zoals een lamsnekkie ;D ;D
Gaat er ook in als koek hoor Carla ;)
Je moet er gewoon nog even ingroeien,komt allemaal goed!
Door carlala
#251254
nou ik ben al zo ver dat ik net tegen mijn vriend zei dat een kippevleugel toch niet eng hoeft te zijn om te geven, alleen dat plat meppen mag hij doen ;D

Misschien dat ik het dan ook wel durf, ik moet het eerst ff zien.....hihi dat laat ik dan aan iemand anders over, gemeen hé!

Ja dus banaan, appel en yoghurt zou goed kunnen voor morgenochtend.

En als ik me niet aan een barfdieet wil houden mag ik toch gewoon een boterham of een eierkoek geven als tussendoor.....
Door carlala
#251258
essie schreef: ik geef 2 keer per week een ei, met schil en rauw, aan mijn honden.
Als ontbijt of zomaar tussendoor.

heb ik vandaag als tussendoor gegeven, vond hij heerlijk behalve de schil, maar dat komt misschien nog wel...

Geef je elke dag wat extra's?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door